kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2011

Fru'Rugaard

victoria2008 skriver:

Helt ok.... Jeg tænkte selv på at gøre det samme, da jeg stod i den situation at skulle have hjælp, men det er sgu noget lort at man skal bruge sin opsparing... Men da jeg var uden arbejde var det nu heller ikke så meget fordi jeg bare ville have penge, men kunne de da ikke bare hjælpe mig til at få noget at lave, fordi det var da mere det, at man bare gik og lavede ingenting, så bliver man jo vildt doven

Ja det gør man nemlig, men nogle gange så er kommunen bare ekstrem uretfærdig!
Min har lige været på kontanthjælp, fordi at han først kunne gøre hans uddannelse færdig her i januar, og fordi at han var blevet optaget på en uddannelse, så stoppede de hans kontanthjælp
Og jeg ska starte på uddannelse til maj- de kan da ikke stoppe min kontanthjælp, når jeg har maja?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

Carina1977

Fru'Rugaard skriver:

Min har lige været på kontanthjælp, fordi at han først kunne gøre hans uddannelse færdig her i januar, og fordi at han var blevet optaget på en uddannelse, så stoppede de hans kontanthjælp
Og jeg ska starte på uddannelse til maj- de kan da ikke stoppe min kontanthjælp, når jeg har maja?

Ja det er utroligt....man bliver straffet, for at ville igang med en uddannelse. nej så er det da helt klart bedre at blive hængende på kontanthjælpen i årevis...hmmm

Kan bare slet ikke se fornuften i at man på den måde skal straffes for at have gjort noget for at komme videre. Synes man burde kunne få KH indtil man opstartede uddannelsen. Det andet lyder i mine ører som temmeligt langt ude.

Anmeld

7. januar 2011

Carina1977

Fru'Rugaard skriver:

Jeg havde forrresten barn dengang, hvor jeg ikke kunne få kontanthjælp. Fordi jeg skulle opstarte uddannelse, kunne jeg ikke få kontanthjælp i sølle 2 mdr. Så jeg gik i banken og optog et lån.....det var min eneste mulighed, for at få mad på bordet.

Anmeld

7. januar 2011

Fru'Rugaard

Carina1977 skriver:

Jeg havde forrresten barn dengang, hvor jeg ikke kunne få kontanthjælp. Fordi jeg skulle opstarte uddannelse, kunne jeg ikke få kontanthjælp i sølle 2 mdr. Så jeg gik i banken og optog et lån.....det var min eneste mulighed, for at få mad på bordet.

Det er jeg ked af at hører
Men, så må jeg stramme mig op overfor dem, og forklarer at de sku da ikke kan tage mine penge fra mig, når jeg har et lille barn, eller sige i sidste øjeblik at jeg er optaget på uddannelse

Anmeld

7. januar 2011

mialt

morethanperfect skriver:

Ja .. Syns også det er noget mærkelig noget , men sådan er det desværre ...

du kan ikke gemme den. hvis du f.eks. modtager kontanthjælp i 1 år. og så lad os sige du pludselig arver fra en eller anden. 15.000 f.eks, så skal de hver 1 kr. betales tilbage til staten. husk. kontanthjælp er tilbagebetalingspligtigt. det vil sige at hvis man pludselig kommer til penge, som er mere end én normal månedsløn, så skal alle pengene betales tilbage for de måneder du har været på kontanthjælp. det er pisse surt. det hele vil sige at hvis du om nogle år arver 50.000 af noget familie, og du måske på et år har fået 100.000 i kontanthjælp, jamen så napper de dine 50.000, og så skylder du kun staten 50.000. sur røv ja. blev rasende da jeg fandt ud af det. 

så pas på hvad du lige gør. du må under ingen omstændigheder søge kontanthjælp så længe du har den opsparing. aldrig. få den brugt. ellers klapper fælden senere. 

Anmeld

7. januar 2011

Carina1977

Fru'Rugaard skriver:

Det er jeg ked af at hører
Men, så må jeg stramme mig op overfor dem, og forklarer at de sku da ikke kan tage mine penge fra mig, når jeg har et lille barn, eller sige i sidste øjeblik at jeg er optaget på uddannelse

Gad vide om, hvis man i forvejen sidder i kontanthjælps-systemet, at der gælder andre regler, end hvis man søger kontanthjælp, velvidende at man starter udd. kort tid efter?

Jeg ved det ikke....måske du skulle give din sagsbehandler et kald

Anmeld

7. januar 2011

Fru'Rugaard

Carina1977 skriver:

Gad vide om, hvis man i forvejen sidder i kontanthjælps-systemet, at der gælder andre regler, end hvis man søger kontanthjælp, velvidende at man starter udd. kort tid efter?

Jeg ved det ikke....måske du skulle give din sagsbehandler et kald

Ja, det må jeg gøre

Anmeld

7. januar 2011

Carina1977

mialt skriver:

du kan ikke gemme den. hvis du f.eks. modtager kontanthjælp i 1 år. og så lad os sige du pludselig arver fra en eller anden. 15.000 f.eks, så skal de hver 1 kr. betales tilbage til staten. husk. kontanthjælp er tilbagebetalingspligtigt. det vil sige at hvis man pludselig kommer til penge, som er mere end én normal månedsløn, så skal alle pengene betales tilbage for de måneder du har været på kontanthjælp. det er pisse surt. det hele vil sige at hvis du om nogle år arver 50.000 af noget familie, og du måske på et år har fået 100.000 i kontanthjælp, jamen så napper de dine 50.000, og så skylder du kun staten 50.000. sur røv ja. blev rasende da jeg fandt ud af det. 

så pas på hvad du lige gør. du må under ingen omstændigheder søge kontanthjælp så længe du har den opsparing. aldrig. få den brugt. ellers klapper fælden senere. 

Det der har jeg godt nok aldrig hørt om før, er det noget nyt? For sådan har det i hvert fald ikke altid været.

Anmeld

7. januar 2011

afrobabies

Fru'Rugaard skriver:

Jeg er under uddannelse og får elevløn på sosu skolen, og de tager ikke hensyn til at jeg er alene med en lille pige, så jeg får udbetalt 7500 i måneden, det er sgu ikke meget at leve for, og nu er jeg så sygemeldt pga. min nuværende graviditet, og så får jeg sygedagpenge og den er lavere end de 7500 så jeg ved sgu ikke lige hvordan det skal hænge sammen, så jeg har overvejet at gå på fagforeningen for at høre om der er noget mulighed for supplering...

Anmeld

7. januar 2011

morethanperfect

mialt skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.