kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Carina1977 skriver:

Åhh jeg missede lige det der med skånejob....så kan det jo godt være det stemmer overens  jeg har jo ikke skånejob, kun min pension

Jeg få så meget udbetalt pga jeg har så meget gæld/mit fradrag er så højt,

Det blev undersøge af min sagsbehandler i nov mdr jeg ville få 11400  de skal  dog lige have alle min papir og steens før de kan sige det 100 % men udfra steen har en løn på 45000 kr før skat så udregne hun det til 11400 kr efter skat jeg kan få lidt under ½delen trukke fra i forsikeringer pga jeg har den som social og sundhedshjælper nu så den skal jo laves om til pension.. 

Steen har ringede og hørt om det.

Dog er jeg lidt udsikker om licensen min mor betaler kun ½ men ja og dog hun er på den gammel så der kan du godt have ret..

Vi fik afslag om fripladsen men vores sagsbehandler i børn og unge sagde når vi fik det afslag skulle jeg mail hende den også lave hun den socialpædagogiskfriplads til mig/os Pga mine sygdomme....

Hvis jeg kommer i skåjob ville jeg få nogle kr i timer overi de 11400 kr..

Mvh Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Carina1977 skriver:

Åhh jeg missede lige det der med skånejob....så kan det jo godt være det stemmer overens  jeg har jo ikke skånejob, kun min pension

du kan også se Kh er på 13346 kr før skat jeg få 12081 efter skat jeg betaler ikke meget i skat og atp eller hva det nu lige hedder..

Anmeld

7. januar 2011

Kløver

Henriettemortil4 skriver:

ok forstå jeg ikke min søster var jeg med på kommunen her i aug mdr om hjælp til kontanthjælp og lån til bolig og de skulle bare se en kontoudskreft for de sidste 3 mdr... ikke hendes opspringen eller betalingskonto lun hendes lønkonto hvor hun ønske kontanthjælpen skulle gå ind dog var der 0 kr på den så......

Tja jeg skal jo heller ikke sige om der er forskel fra kommune til kommune, eller om der er lavet noget om, sidne jeg sidst har ansøgt

Anmeld

7. januar 2011

Kløver

Det med hus passer ikke helt.

Du må ikke have eje/afdrag på et hus du må bare ikke have friverdi i hus du må godt lån til et hus og afdrage på det...

For det gør jeg da sammen med min kæreste og har snakke med kommune om det.Men når der så kommer friverdi i hus om en delllll årrrrrr så må jeg ikke få kontanthjælp.Men til den tid tro jeg så også jeg er på pension for der er en del år til...

hmm sjovt, for jeg fik at vide på kommunen, jeg ikke måtte eje noget af værdi, dvs hvis jeg havde hus, skulle huset sælges, men måske det er fordi, man jo via afdragene, automatisk, vil få friværdi i huset, måske dette også er forskelligt er forskelligt fra kommune til kommune, der er jo forskel på hvor alvorligt, og hvor meget de gradbøjer love og regler

Anmeld

8. januar 2011

mialt

Carina1977 skriver:

Nej det har ikke været sådan altid. Jeg var på kontanthjælp som 18-19 årig, og der var der i hvert fald ikke sådan nogle regler. Det er så også 15 år siden.

Men pyt...det kan jo også være ligegyldigt. Det vigtigste er jo, hvordan reglerne er nu, og så må man jo rette sig efter dem

jo sådan var reglerne også dengang. men du bliver ikke advaret om det, men det står med småt på det du skriver under på. hvis du efter kontanthjælp kun modtager almindelig løn, skal du jo ikke betale det tilbage. det er kun hvis du pludselig får mange penge imellem hænderne...

Anmeld

8. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Maja84 skriver:

hmm sjovt, for jeg fik at vide på kommunen, jeg ikke måtte eje noget af værdi, dvs hvis jeg havde hus, skulle huset sælges, men måske det er fordi, man jo via afdragene, automatisk, vil få friværdi i huset, måske dette også er forskelligt er forskelligt fra kommune til kommune, der er jo forskel på hvor alvorligt, og hvor meget de gradbøjer love og regler

Reglerne er ens for alle det der kan være i det er udbelalingen der kan svinge meget  for person til person...

Jeg snakke lige med min søster mor hun sidder nemlig på kommunen..

Man må godt eje hus men når der kommer det der frivadig så skal man leve på den...

Men det er jo år til vi købte huse 1 nov 2007 og er første færdig efter 29,9 år så 30 år så frivadigen er jo første deroppe omkring...

Anmeld

9. januar 2011

Kløver

Reglerne er ens for alle det der kan være i det er udbelalingen der kan svinge meget  for person til person...

Jeg snakke lige med min søster mor hun sidder nemlig på kommunen..

Man må godt eje hus men når der kommer det der frivadig så skal man leve på den...

Men det er jo år til vi købte huse 1 nov 2007 og er første færdig efter 29,9 år så 30 år så frivadigen er jo første deroppe omkring...

Tja der er jo nok også utal af ting som spiller som spiller ind, at det kan være derfor det er meget svingende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.