Miss.Sunshine skriver:
Det er altså ikke rigtigt, kontanthjælp er én kasse og det er det.
Selvom du er på barsel får du stadig kontanthjælp. Der er intet der hedder barselspenge.
Vedr formue i form af hus og lign, så er der mange ting der spiller ind. Bla om du kan optage lån i dit hus, kan du IKKE det,beregnes det IKKE som formue og kommer ikke med i en beregning.
det med kh er altså rigtigt nok, for de sad og diskuterede dengang hvad for en kasse jeg hørete i, og det havde noget at gøre med hvor pengene kom fra, men skal da ikke kunne sige at det ikke er lavet om, siden, for det er da trods alt næsten et år siden.
jeg ved ikke lige hvordan og hvorledes med kh og så at gå på barsel, men jeg ved at der er noget som hedder barselpenge, det er det alle får når de kommer på barsel, har lige været ned og snakke med dem i dag, og hun sagde alle får barselsdagenge, uanset om man er i job eller som jeg, på fleks.ledighedsydelse, om det gælder kh ved jeg så intet om, om man bliver på kh, eller gå op og får barselsdagpenge
vidste godt mange ting spillede ind, men har ikke selv prøvet at stå som ejer af hus, mens jeg har været på kh, så kan ikke sige hvordan det fiungerer, men lyder da logisk nok, men ved jo ikke om de på trods af ingen friværdi alligevel kan tvinge en til at sælge feks hus
Anmeld