ER det pinligt/flovt at være på kh...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

Miss.Sunshine

Maja84 skriver:

det med kh er altså rigtigt nok, for de sad og diskuterede dengang hvad for en kasse jeg hørete i, og det havde noget at gøre med hvor pengene kom fra, men skal da ikke kunne sige at det ikke er lavet om, siden, for det er da trods alt næsten et år siden.

jeg ved ikke lige hvordan og hvorledes med kh og så at gå på barsel, men jeg ved at der er noget som hedder barselpenge, det er det alle får når de kommer på barsel, har lige været ned og snakke med dem i dag, og hun sagde alle får barselsdagenge, uanset om man er i job eller som jeg, på fleks.ledighedsydelse, om det gælder kh ved jeg så intet om, om man bliver på kh, eller gå op og får barselsdagpenge

vidste godt mange ting spillede ind, men har ikke selv prøvet at stå som ejer af hus, mens jeg har været på kh, så kan ikke sige hvordan det fiungerer, men lyder da logisk nok, men ved jo ikke om de på trods af ingen friværdi alligevel kan tvinge en til at sælge feks hus

man kan ikke tvinges til at sælge sit hus, da man vurderer at borgeren bliver ringere stillet ved gæld pga salg af hus.

Og barselspenge findes ikke på kontanthjælp. kontanthjælp er kontanthjælp. Der kan kun begrænses til at man ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet grundet barsel.

Barselspenge findes på arbejdsmarkedet eller "For at være berettiget til barselsdagpenge, skal man være medlem og have anciennitet fra A-kassen"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

Miss.Sunshine

Jildes skriver:

Men så skal man jo tjekke op jævnligt på om der er værdi i et hus, det gør man ikke i praksis, tror jeg...

Det behøver man da ikke. Hvis huset er belånt til op over skorstenen, har man jo nogle rater man kan se på. Og mon ikke banken siger NEJ til lån,så længe lånet skal dække egne terminer og mad. Så den låses vel egentlig der.

Anmeld

17. december 2010

Aves..

Miss.Sunshine skriver:

Det behøver man da ikke. Hvis huset er belånt til op over skorstenen, har man jo nogle rater man kan se på. Og mon ikke banken siger NEJ til lån,så længe lånet skal dække egne terminer og mad. Så den låses vel egentlig der.

Jamen, jeg tænkte bare hvis et hus er købt til en mill. og så i følge ejendomsvurderingen er steget til to mill. eller det er måske ikke sådan, det er kun hvis der faktisk er betalt ned på lånene?

Anmeld

17. december 2010

Kløver

Miss.Sunshine skriver:

man kan ikke tvinges til at sælge sit hus, da man vurderer at borgeren bliver ringere stillet ved gæld pga salg af hus.

Og barselspenge findes ikke på kontanthjælp. kontanthjælp er kontanthjælp. Der kan kun begrænses til at man ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet grundet barsel.

Barselspenge findes på arbejdsmarkedet eller "For at være berettiget til barselsdagpenge, skal man være medlem og have anciennitet fra A-kassen"

jeg ved at det desværre er sket for mange, at de er blevet tvunget til at sælge hus, var en del i nyhederne for et par år siden, at syge faldt for varighed for sygedagpenge, endte på kh og blev tvunget til at sælge hus selvom de så ville få en dyrerehusleje, i en lejlighed

som sagt ved jeg ikke hvordan kh og barsel hænger sammen

Anmeld

17. december 2010

Miss.Sunshine

Maja84 skriver:

jeg ved at det desværre er sket for mange, at de er blevet tvunget til at sælge hus, var en del i nyhederne for et par år siden, at syge faldt for varighed for sygedagpenge, endte på kh og blev tvunget til at sælge hus selvom de så ville få en dyrerehusleje, i en lejlighed

som sagt ved jeg ikke hvordan kh og barsel hænger sammen

Det er vel forskelligt fra person til person,men jeg har en veninde der er på kontanthjælp og de bor i et kæmpe hus. Som de ejer. Der har aldrig været nogen problemer

Anmeld

17. december 2010

Kløver

Miss.Sunshine skriver:

Det er vel forskelligt fra person til person,men jeg har en veninde der er på kontanthjælp og de bor i et kæmpe hus. Som de ejer. Der har aldrig været nogen problemer

tja det er jo nok også forskelligt fra kommune til kommune, men kan jo være ligesom i mit tilfælde de ikke begge står på papirerne, elelr ved jeg ikke hvordan, men ja der er jo nok forskel på hvor man bor henne

Anmeld

17. december 2010

Miss.Sunshine

Jildes skriver:

Jamen, jeg tænkte bare hvis et hus er købt til en mill. og så i følge ejendomsvurderingen er steget til to mill. eller det er måske ikke sådan, det er kun hvis der faktisk er betalt ned på lånene?

Jeg startede med at skrive at man ikke kan tvinges til at sælge hvis ikke man kan låne i sit hus. Og det kan man vel hvis det er steget en mill

Anmeld

17. december 2010

Aves..

Miss.Sunshine skriver:

Jeg startede med at skrive at man ikke kan tvinges til at sælge hvis ikke man kan låne i sit hus. Og det kan man vel hvis det er steget en mill

Tror ikke du ved hvad jeg mener....jeg tænker at hvis man modtager kh og ens hus er købt for en mill og kan sælges for to, kan man så risikere efter f.eks. to år på kh at skulle låne op i huset.. det var bare det jeg mente..

Anmeld

17. december 2010

tinasmor

Personligt må jeg indrømme, at jeg nok på en eller anden måde sætte folk i bås som er på kontakt hjælp. Altså i en kort periode (et halvt års tid) så kan alle jo sikkert ende der. Men ellers så tænker jeg måske, at det er nogle som ikke har de højeste uddanner (derved har sværere ved at få et job- dette kan igen bunde i helt og adeles uvidenhed) Men det er fordi dem man ofte læser om som er på kh igennem længere tid ofte er dem som kun har en folkeskole og så måske en hg. Jeg tænker også, om man ikke altid ville kunne få et job (f.eks fuld tid Mac Donnalds eller lign) altså alt andet end at få penge fra kommunen. Men det kan sikkert ikke betale sig i forhold til hvad man får udbetalt fra kommunen.

Men igen, der kan sikkert være mange gode grunde til kh, men de fleste som har været på arbejdsmarkedet i lang tid er jo ofte medlem af en A-kasse og så kan man jo være der et godt stykke tid indtil man findet sig et job.

Anmeld

17. december 2010

Noneother

Jeg synes der er mange aspekter i det, for systemet er SÅ kringlet.
Altså der er jo dem, der ikke bare ikke gider arbejde. -Så synes jeg faktisk de bør være lidt flove.

men lige pt er der jo rigtig mange der er tvunget ud i det grundet finanskrisen, og så er der jo alle dem der er for syge til at arbejde, som så bare bliver plantet der i evigheder, fordi de ikke har andre muligheder. Det synes jeg ikke er flovt overhovedet. Kun flovt for "staten"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.