ER det pinligt/flovt at være på kh...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

Miss.Sunshine

Sofia skriver:

Ægtefæller har forsørgerpligt overfor hinanden (ligesom forældre har overfor deres børn), så hvis man har en mand der kan forsørge en, er man ikke berettiget til kontanthjælp.

Det er Ikke helt korrekt.

HVIS man opfylder 450 timers reglen eller har en gyldig grund til ikke at kunne opfylde 450 timers reglen, så mister den ene part IKKE kontanthjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

Kløver

Jildes skriver:

Så det er et eneste par du er bange for at blive sammenlignet med og så mener du alle andre på kh modtager den på reel reel vis? ...jeg tænker at modtager man kh, så er man berettiget til det, men jeg synes da det er rigtig trist hvis man bare føler det er nok, hvis ikke man mener man har større værdi i sig selv end man bare skal leve et liv på kh....dog er der jo nok en del mennesker som ikke har haft de store rollemodeller og bare bliver anden eller tredje generation på overførselsesindkomst..

hehe det er noget familie, og ja der er jo forskellige mål, jeg siger ikke om de er berettiget eller ej, for man skal jo have noget, men synes jo man også selv hvis man kan, bør yde til samfundet

Anmeld

17. december 2010

Sofia

Miss.Sunshine skriver:

Det er Ikke helt korrekt.

HVIS man opfylder 450 timers reglen eller har en gyldig grund til ikke at kunne opfylde 450 timers reglen, så mister den ene part IKKE kontanthjælpen

Yes I know - jeg er inde i reglerne men en helt gennemgående juridisk fremstilling vil jo tage evigheder at komme med. Har bare fremstillet de grundlæggende synspunkter bare KH princippet.

Anmeld

17. december 2010

Nalle

Maja84 skriver:

normalt siger de man ikke må eje noget af værdi, men måske det er fordi du er på barsel, så bude du nemlig høre under barselsdagpenge, men kan jo godt være der er andre regler i forhold til barsel, frem for alm kh, der er jo flere kasser inden for det at få kh

Hvorfor, barselspenge og kontanthjælp er fuldstændigt det samme, når du får børn?

Anmeld

17. december 2010

Miss.Sunshine

Sofia skriver:

Yes I know - jeg er inde i reglerne men en helt gennemgående juridisk fremstilling vil jo tage evigheder at komme med. Har bare fremstillet de grundlæggende synspunkter bare KH princippet.

Syntes nu ikke min forklaring var lang eller uforståelig

Syntes også den var helt grundlæggende*S* og jeg ved reglerne er sådan nemlig.

Og vigtig at få med

Anmeld

17. december 2010

Diana...

Maja84 skriver:

er de så gift, for ellers burde det ikke kunne lade sig gøre

vi bor jo også i hus, men huset og bilen står jo i min kærestes navn, og er vi glade for, for røg midlertidigt i en periode på dagpenge, ned på kh og den ville jeg ikke kunne få, hvis jeg havde en formue, og det er jo feks hus, bil eller over 10.000 kr på kontoen

Jo det kan sagten lade sig gøre det kommer helt and på hvilken værdi de forskellige ting har. Hvis alt det man har ikke har en værdi på over 10000 så kan man godt få kontanthjælp og hvis ens mand (altså som man er gift med) ikke tjener mere end mener det er 26-27000 så for man også kontanthjælp men det bliver så supleret på til de 26000 det vil sige hvis ens mand tjener 24000 så får man 2000 i kontanthjælp. 

Til TS. Jeg har været på kontanthjælp i hmm 5 måneder tror jeg, og jeg havde det rigtig skidt med det da jeg aldrig har været arbejdsløs før og knoklet for at finde et arbejde men pga tiderne og ingen uddannelse så er det altså bare ikke nemt. Nu er jeg på sygedagpenge og det er jeg som sådan ikke flov over for der ikke så meget at gøre ved det, jeg kan jo ikke arbejde. jeg går på barsel den 31 december og starter uddannelse i januar 2012. 

Anmeld

17. december 2010

sarahb

jeg har faktisk aldrig kendt en der er på KH, så hos mig er det stadig ildt tabu agtigt, men det virker meget normalt. Og mange er tvunget til det pga finans krisen og ingen Fagforening.
Men jeg ville selv ikke have det godt med at være på KH, sådan er jeg slet ikk opdraget.. Det skulle være absolut sidste løsning hvis det var.

Anmeld

17. december 2010

Sofia

Maja84 skriver:

normalt siger de man ikke må eje noget af værdi, men måske det er fordi du er på barsel, så bude du nemlig høre under barselsdagpenge, men kan jo godt være der er andre regler i forhold til barsel, frem for alm kh, der er jo flere kasser inden for det at få kh

Præcis.. For udgangspunktet er nemlig man ikke kan få KH, hvis man har en formue på over 10.000. Så kan man jo forsørge sig selv for de penge i stedet. Men der kan være andre regler når man er på barsel, tror jeg også.

Anmeld

17. december 2010

Kløver

Nalle skriver:

Hvorfor, barselspenge og kontanthjælp er fuldstændigt det samme, når du får børn?

jeg er ikke helt med hvad du mener, mener du at mængden af penge er de samme?

Altså det er jo fordi nede på kommunen der handler det jo meget om hvor pengene skal betales fra, og selve det at få kh, det findes der underkategorier, feks har du mistet job og er ledig, er du i aktivering, er du syg men bliver snart til rådighed, er man syg og ikke til rådighed, osv osv

Anmeld

17. december 2010

Kløver

Diana... skriver:

Jo det kan sagten lade sig gøre det kommer helt and på hvilken værdi de forskellige ting har. Hvis alt det man har ikke har en værdi på over 10000 så kan man godt få kontanthjælp og hvis ens mand (altså som man er gift med) ikke tjener mere end mener det er 26-27000 så for man også kontanthjælp men det bliver så supleret på til de 26000 det vil sige hvis ens mand tjener 24000 så får man 2000 i kontanthjælp. 

Til TS. Jeg har været på kontanthjælp i hmm 5 måneder tror jeg, og jeg havde det rigtig skidt med det da jeg aldrig har været arbejdsløs før og knoklet for at finde et arbejde men pga tiderne og ingen uddannelse så er det altså bare ikke nemt. Nu er jeg på sygedagpenge og det er jeg som sådan ikke flov over for der ikke så meget at gøre ved det, jeg kan jo ikke arbejde. jeg går på barsel den 31 december og starter uddannelse i januar 2012. 

ahh okay, tænkte nok der var noget der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.