ER det pinligt/flovt at være på kh...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

Kløver

Jildes skriver:

Men det var det jeg mente...at man netop har de der mennesker siddende inde i hovedet når man tænker kh og så er det jo rigtig skidt hvis andre udefra ville sætte en i samme bås, ikke..

ahhh på den måde... jo helt sikkert, jeg frygter tit at jeg skal sættes i bås som en der ikke gider, så måske det er der den hænger ved for mit vedkommende ihvertfald

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

Aves..

Maja84 skriver:

ahhh på den måde... jo helt sikkert, jeg frygter tit at jeg skal sættes i bås som en der ikke gider, så måske det er der den hænger ved for mit vedkommende ihvertfald

Netop....og det er vel også lidt fordi man selv mener at man kan gruppere og vurdere hvem der modtager det på "lovlig" hvis og hvem der ikek gør...

Anmeld

17. december 2010

Kløver

Jildes skriver:

Jo, det kan man nu godt. Kender par hvor den ene er på på kh der har hus og bil.

er de så gift, for ellers burde det ikke kunne lade sig gøre

vi bor jo også i hus, men huset og bilen står jo i min kærestes navn, og er vi glade for, for røg midlertidigt i en periode på dagpenge, ned på kh og den ville jeg ikke kunne få, hvis jeg havde en formue, og det er jo feks hus, bil eller over 10.000 kr på kontoen

Anmeld

17. december 2010

Aves..

Maja84 skriver:

er de så gift, for ellers burde det ikke kunne lade sig gøre

vi bor jo også i hus, men huset og bilen står jo i min kærestes navn, og er vi glade for, for røg midlertidigt i en periode på dagpenge, ned på kh og den ville jeg ikke kunne få, hvis jeg havde en formue, og det er jo feks hus, bil eller over 10.000 kr på kontoen

Ja, begge står på huset, men det behøver jo ikke have nogen værdi.

Anmeld

17. december 2010

Kløver

Jildes skriver:

Netop....og det er vel også lidt fordi man selv mener at man kan gruppere og vurdere hvem der modtager det på "lovlig" hvis og hvem der ikek gør...

tja normalt er dte jo svært, men lige her vil jeg så nok indrømme at den var ret tydelig

Anmeld

17. december 2010

Kløver

Jildes skriver:

Ja, begge står på huset, men det behøver jo ikke have nogen værdi.

hmm tja jeg ved det ikke, kender bare sådan de generelle regler, men det er jo svært at sige hvordan og hvorledes men er da kun godt de ikke er blevet tvunget fra hus og hjem, som nogle jo er blevet

Anmeld

17. december 2010

Nalle

Maja84 skriver:

hvis man har værdi i form af bil eller ejendom kan ikke modtage kh heller ikke hvis manden har, så tror kun man kan få kh som gift hvis manden har lav indkomst

er du på barsel og får kh?

Øh?

Vi har bil, og har haft det i 1 ½ år.

Ja, jeg er på barsel og på kontanthjælp.

Anmeld

17. december 2010

Aves..

Maja84 skriver:

tja normalt er dte jo svært, men lige her vil jeg så nok indrømme at den var ret tydelig

Så det er et eneste par du er bange for at blive sammenlignet med og så mener du alle andre på kh modtager den på reel reel vis? ...jeg tænker at modtager man kh, så er man berettiget til det, men jeg synes da det er rigtig trist hvis man bare føler det er nok, hvis ikke man mener man har større værdi i sig selv end man bare skal leve et liv på kh....dog er der jo nok en del mennesker som ikke har haft de store rollemodeller og bare bliver anden eller tredje generation på overførselsesindkomst..

Anmeld

17. december 2010

Nalle

Nalle skriver:

Øh?

Det har intet med inkomsten at gøre, men ens fradrag.

Anmeld

17. december 2010

Kløver

Nalle skriver:

Øh?

normalt siger de man ikke må eje noget af værdi, men måske det er fordi du er på barsel, så bude du nemlig høre under barselsdagpenge, men kan jo godt være der er andre regler i forhold til barsel, frem for alm kh, der er jo flere kasser inden for det at få kh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.