Har slet ikke læst hele tråden.. men ville da lige svare på dit spørgsmål..
Jeg er på kontanthjælp og synes bestemt IKKE det er fedt, men nødvendigt!!
Grunden til jeg er det, er fordi jeg boede i københavn hvor jeg var under uddannelse som pædagog, efter jeg havde færdiggjort min handelsskole og derefter 2 års butiksuddannelse.. Jeg var derfor ikke i a-kasse.. Efter halvandet år på pædagog studiet følte jeg bare at det ikke var det jeg skulle og derfor stoppede jeg.. Samtidig var jeg i et meget skidt forhold med min eks som var (og sikkert stadig er) ludoman.. Jeg fik vendt om på hele min verden og mit liv.. Jeg besluttede derefter at gå fra kæresten og flytte til Holbæk alene efter jeg havde fundet lejlighed.. Det var et kæmpe spring for mig.. men fandt da job i en butik i Holbæk.. Meldte mig så i a-kasse da jeg startede her..
Havde arbejdet der i 2 måneder da jeg skulle på sommerferie 2 uger til italien.. da jeg kom hjem fra italien blev jeg vildt syg og var væk i 8 dage.. Modtog så en fyre seddel, med begrundelse af jeg havde for mange sygedage 
Samtidig mødte jeg min nye (og nuværende kæreste) og flyttede hjem til ham på 2. dagen i Kalundborg
Tænkte at jeg jo hurtig kunne finde job i butik i kalundborg/holbæk/slagelse eller noget.. var jo vandt til fra københavn at hvis jeg sendte 10 ansøgninger ville jeg i hvert fald få et af de jobs.. Så troede ikke det ville blive noget problem.. MEN der tog jeg gruelig fejl.. det er nu 2,5 år siden og har kun kunne finde deltidsjob, så har ikke nok timer nu til at være berettiget til dagpenge.. Har så imellem tiden taget den selv betalte uddannelse til advokatsekretær på fjernstudie, som jeg blev færdig med i sommers, men ingen ville have mig fordi jeg blev gravid i juni og vi venter en lille pige til februar
Så derfor er jeg desværre også på kontanthjælp i min barsel..
Anmeld