ER det pinligt/flovt at være på kh...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2010

Brams

MariaJ skriver:

Jeg synes det er godt at samfundet har et økonomisk sikkerhedsnet, og at ingen risikerer at stå helt uden indtægt, hvis de ikke kan arbejde. Når det er sagt ville jeg ville da selv være rigtig ked af at være på offentlig forsørgelse i længere tid, og det er da heller ikke noget jeg lige umiddelbart ser for mig kommer til at ske, men helt udelukke det kan man jo ikke. Der er jo ingen der ved, om ens eget liv forandrer sig i en ugunstig retning. 

Det der undrer mig mest herinde er nok at der er SÅ mange der ikke har en uddannelse, og dermed meget lettere havner på kontanthjælp. Det er muligt at jeg er utrolig snævertsynet og ser verden gennem meget priviligerede briller, men med alle de muligheder der findes for at få alle mulige forskellige slags uddannelser, er det simpelthen ubegribeligt for mig at så mange vælger at sige at, uddannelse det er bare ikke noget for mig. Mange forklarer det med at de er blevet gravide i en ung alder, men i mine øjne giver det at være forældre, og dermed have ansvaret for et andet menneskes liv, da bare endnu bedre grund til at sikre sig og sine bedst muligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

FruHolm <3

Er på kontanthjælp, har jeg været siden sidst i august.

afsluttede hf-fag på vuc i maj måned, og startede så på handelsskolen i august, men blev korttid efter sygemeldt pga. bækkenløsning, så blev enig med skolen og min sagsbehandler om at jeg droppede ud af skolen, ( havde jo kun gået der et par dage) og så kom på KH, er ikke flov over det, der er da selvfølgelig nogen mennesker der ser ned på en når man er på kh, men sådan er det jo.

Anmeld

22. december 2010

Den lykkelige

Har slet ikke læst hele tråden.. men ville da lige svare på dit spørgsmål..

Jeg er på kontanthjælp og synes bestemt IKKE det er fedt, men nødvendigt!!

Grunden til jeg er det, er fordi jeg boede i københavn hvor jeg var under uddannelse som pædagog, efter jeg havde færdiggjort min handelsskole og derefter 2 års butiksuddannelse.. Jeg var derfor ikke i a-kasse.. Efter halvandet år på pædagog studiet følte jeg bare at det ikke var det jeg skulle og derfor stoppede jeg.. Samtidig var jeg i et meget skidt forhold med min eks som var (og sikkert stadig er) ludoman.. Jeg fik vendt om på hele min verden og mit liv.. Jeg besluttede derefter at gå fra kæresten og flytte til Holbæk alene efter jeg havde fundet lejlighed.. Det var et kæmpe spring for mig.. men fandt da job i en butik i Holbæk.. Meldte mig så i a-kasse da jeg startede her..

Havde arbejdet der i 2 måneder da jeg skulle på sommerferie 2 uger til italien.. da jeg kom hjem fra italien blev jeg vildt syg og var væk i 8  dage.. Modtog så en fyre seddel, med begrundelse af jeg havde for mange sygedage 
Samtidig mødte jeg min nye (og nuværende kæreste) og flyttede hjem til ham på 2. dagen i Kalundborg  Tænkte at jeg jo hurtig kunne finde job i butik i kalundborg/holbæk/slagelse eller noget.. var jo vandt til fra københavn at hvis jeg sendte 10 ansøgninger ville jeg i hvert fald få et af de jobs.. Så troede ikke det ville blive noget problem.. MEN der tog jeg gruelig fejl.. det er nu 2,5 år siden og har kun kunne finde deltidsjob, så har ikke nok timer nu til at være berettiget til dagpenge.. Har så imellem tiden taget den selv betalte uddannelse til advokatsekretær på fjernstudie, som jeg blev færdig med i sommers, men ingen ville have mig fordi jeg blev gravid i juni og vi venter en lille pige til februar  Så derfor er jeg desværre også på kontanthjælp i min barsel..  

Anmeld

22. december 2010

JustMe

Eva:) skriver:

synes der er så mange der er på kh når jeg læser herinde og tænker lidt om det bare er det man er....førhen var det lidt noget som man ikke rigtig nævnte, det var sådan lidt "taberagtigt" at være på det såkaldte bistandshjælp...

Hvad mener I, både jer der ikke modtager hjælp og til jer der gør...er det lidt pinligt og føler I der bliver set ned på dem der modtager denne hjælp...?

Jer der modtager, kunne godt tænke mig at høre hvorfor I ikke forsørger jer selv, hvad er grunden til at I får penge fra kommunen?

VH.

Jeg har det skidt med at være på KH og ville hellere end gerne kunne bidrage med flere penge til forsørgelsen, men det er min eneste mulighed. Jeg blev fuldtidssygemeldt, mens jeg studerede og kunne derfor ikke få sygedagpenge. Så jeg må pænt vente til min skadessag er afviklet i forsikringsselskaber og kommune om nogle år, og håber på derefter at kunne få et fleksjob, så jeg kan bidrage med bare lidt

Men reelt synes jeg kun det er pinligt at være på KH for dem der er det pga dovenskab Hvilket mange jo netop ikke er, og det derfor ikke burde være tabu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.