ER det pinligt/flovt at være på kh...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

Kløver

Sofia skriver:

Ægtefæller har forsørgerpligt overfor hinanden (ligesom forældre har overfor deres børn), så hvis man har en mand der kan forsørge en, er man ikke berettiget til kontanthjælp.

den gælder også kun hvis man er gift, og ikke hvis man er sammenboende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

Aves..

Maja84 skriver:

tja noget af min familie har fået KH i mange år, og synes det er for meget, fordi jeg ikke synes der er en gyldig grund, de var bare på kh uden årsag, og synes jeg var at udnytte systemet, og ville på ingen måde sammenlignes med dem, og var bange for folk skulle tro jeg var som dem, så derfor havde jeg det ikke selv så godt med det, samtidig med at man var i meget usikker båd, fordi jeg var syg, og skulle være der, når man ikke længere var berettiget til sygedagpenge, så det gjorde også det hele usikkert, så lå meget i det

men det er jo ofte anderledes med hvordan man har det med andre, og hvordan man ser sig selv i samme situation, er nok mere selvkritisk på det punkt

Eller også har man det skidt fordi man selv har tænkt ikke så pæne tanker om dem på kh...men kan godt følge dig...bestemt..

Anmeld

17. december 2010

Sofia

Maja84 skriver:

den gælder også kun hvis man er gift, og ikke hvis man er sammenboende

Jep! Også det jeg mener når jeg siger "mand", eller siger jeg kæreste, hehe, men ja man skal være gift for at der eksisterer en forsørgerpligt.

Anmeld

17. december 2010

Kløver

Sofia skriver:

Jep! Også det jeg mener når jeg siger "mand", eller siger jeg kæreste, hehe, men ja man skal være gift for at der eksisterer en forsørgerpligt.

hehe her er det forskelligt hvad vi bruger, men ja vi er feks ikke gift netop pga forsørgerpligten, vi tør ikke, da chancen for at min pension vil gå igennem bliver lig 0 hvis vi skulle vælge at blive gift, men han kalder mig for kone alligevel

Anmeld

17. december 2010

Nalle

Sofia skriver:

Ægtefæller har forsørgerpligt overfor hinanden (ligesom forældre har overfor deres børn), så hvis man har en mand der kan forsørge en, er man ikke berettiget til kontanthjælp.

Selvom man er gift, kan den anden part sagtens få kontanthjælp, som suplere mandens inkomst.

Min kæreste har arbejde, jeg er på barsel, aldrig om jeg vil føle mig flov over det!

Anmeld

17. december 2010

Tvillingemor80

Ja jeg synes det er pinligt KUN at sige "jeg er på KH".. SÅ jeg forklare mig aaaaaaaaaaaaaaaaltid !!

jeg er på KH fordi jeg blev sygemeldt med svangerskabs forgiftning under min graviditet - var igang med studie.. så måtte stoppe og røg derefter på KH .. Glæder mig til ikke at være det mere

Anmeld

17. december 2010

Kløver

Jildes skriver:

Eller også har man det skidt fordi man selv har tænkt ikke så pæne tanker om dem på kh...men kan godt følge dig...bestemt..

tja jeg ser ikke ned på folk fordi de er på kh, der kan jo være mange årsager, men det er som sagt måden, og hvis man ikke har en grund, og lever der fordi man ikke gider at arbejde, i mange år ( vi snakker over 20 år) ja så synes jeg der er forskel på det, for så er det jo ikke længere at få hjælp, fordi man er syg, har mistet arbejdet og ikke kan finde nyt eller sådan noget, men fordi man ikke gider

Anmeld

17. december 2010

Aves..

Maja84 skriver:

tja jeg ser ikke ned på folk fordi de er på kh, der kan jo være mange årsager, men det er som sagt måden, og hvis man ikke har en grund, og lever der fordi man ikke gider at arbejde, i mange år ( vi snakker over 20 år) ja så synes jeg der er forskel på det, for så er det jo ikke længere at få hjælp, fordi man er syg, har mistet arbejdet og ikke kan finde nyt eller sådan noget, men fordi man ikke gider

Men det var det jeg mente...at man netop har de der mennesker siddende inde i hovedet når man tænker kh og så er det jo rigtig skidt hvis andre udefra ville sætte en i samme bås, ikke..

Anmeld

17. december 2010

Kløver

Selvom man er gift, kan den anden part sagtens få kontanthjælp, som suplere mandens inkomst.

Min kæreste har arbejde, jeg er på barsel, aldrig om jeg vil føle mig flov over det!

hvis man har værdi i form af bil eller ejendom kan ikke modtage kh heller ikke hvis manden har, så tror kun man kan få kh som gift hvis manden har lav indkomst

er du på barsel og får kh?

Anmeld

17. december 2010

Aves..

Maja84 skriver:

hvis man har værdi i form af bil eller ejendom kan ikke modtage kh heller ikke hvis manden har, så tror kun man kan få kh som gift hvis manden har lav indkomst

Jo, det kan man nu godt. Kender par hvor den ene er på på kh der har hus og bil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.