ER det pinligt/flovt at være på kh...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.855 visninger
73 svar
0 synes godt om
17. december 2010

Aves..

synes der er så mange der er på kh når jeg læser herinde og tænker lidt om det bare er det man er....førhen var det lidt noget som man ikke rigtig nævnte, det var sådan lidt "taberagtigt" at være på det såkaldte bistandshjælp...

Hvad mener I, både jer der ikke modtager hjælp og til jer der gør...er det lidt pinligt og føler I der bliver set ned på dem der modtager denne hjælp...?

Jer der modtager, kunne godt tænke mig at høre hvorfor I ikke forsørger jer selv, hvad er grunden til at I får penge fra kommunen?

VH.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

Kløver

Jildes skriver:

synes der er så mange der er på kh når jeg læser herinde og tænker lidt om det bare er det man er....førhen var det lidt noget som man ikke rigtig nævnte, det var sådan lidt "taberagtigt" at være på det såkaldte bistandshjælp...

Hvad mener I, både jer der ikke modtager hjælp og til jer der gør...er det lidt pinligt og føler I der bliver set ned på dem der modtager denne hjælp...?

Jer der modtager, kunne godt tænke mig at høre hvorfor I ikke forsørger jer selv, hvad er grunden til at I får penge fra kommunen?

VH.

jeg havd edet ikke godt med det, da jeg var på KH, men der er jo en årsag, og så længe man ikke er der, fordi man ikke gider, og bare er der for at være der, men man får det som hjælp, af den ene eller anden grund, kan jeg ikke se noget problem med det, jeg ser ihvertfald ikke ned på andre af den årsag

Anmeld

17. december 2010

Sofia

Hvis man skal se det lidt ud fra et juridisk perspektiv, så er kontanthjælp det nederste sikkerhedsnet i DK, der bliver givet til dem der ikke er i stand til at forsørge sig og sine. Så hvis man er på kontanthjælp kan man ikke forsørge sig selv og sine børn, det må aldrig være sjovt, derudover har man heller ikke en mand, der kan forsørge en. Og man er tvunget til at tage imod et arbejds eller aktiveringstilbud. Jeg synes virkelig det må være ubehageligt at være på kontanthjælp, men der er selvfølgelig stor forskel på om det er for en kort periode, eller noget man er nødsaget til i længere tid. Jo længere det er nødvendigt, jo mere desperat må man blive efter at få et job. Om det decideret er flovt ved jeg ikke, har svært ved at sætte mig ind i det, men tror da ikke det er noget jeg ligefrem ville skilte med jeg var!

Anmeld

17. december 2010

Aves..

Maja84 skriver:

jeg havd edet ikke godt med det, da jeg var på KH, men der er jo en årsag, og så længe man ikke er der, fordi man ikke gider, og bare er der for at være der, men man får det som hjælp, af den ene eller anden grund, kan jeg ikke se noget problem med det, jeg ser ihvertfald ikke ned på andre af den årsag

Men hvorfor havde du det så skidt med det, altså hvis du vidste der var en grund til du modtog denne ydelse?

Anmeld

17. december 2010

Nalle

Jeg har været på kontanthjælp i 2 år, af denne årsag, jeg startede på barsel da jeg var 17 år, og derfor ikke havde haft et rigtigt arbejde inden jeg fødte, kun gået på teknisk skole. Da min barsel med min datter sluttede, var jeg 2 måneder henne med min søn, og blev sygemeldt pga bækkenløsning, er nu på barsel igen, da min søn er 6 måneder.

Er på ingen måde flov over det, kan risikere aldrig at komme på arbejds markedet, da jeg har en rigtig rigtig dårlig ryg, så kan ikke rigtig holde til noget, og risikere at blive førtidspensonist som 19 årig..

Anmeld

17. december 2010

Benjamins'mor

Jeg starter på KH til januar. Jeg kan ikke se noget flovt/pinligt i det.

Jeg skal på KH fordi jeg er under 18, og kan på ingen anden måde få penge til at forsørge et lille barn. Det er kommunen selv der har sagt jeg skal søge det, så det er ikke for at belaste samfundet som nogle mener man gør.

Anmeld

17. december 2010

Nalle

Sofia skriver:

Hvis man skal se det lidt ud fra et juridisk perspektiv, så er kontanthjælp det nederste sikkerhedsnet i DK, der bliver givet til dem der ikke er i stand til at forsørge sig og sine. Så hvis man er på kontanthjælp kan man ikke forsørge sig selv og sine børn, det må aldrig være sjovt, derudover har man heller ikke en mand, der kan forsørge en. Og man er tvunget til at tage imod et arbejds eller aktiveringstilbud. Jeg synes virkelig det må være ubehageligt at være på kontanthjælp, men der er selvfølgelig stor forskel på om det er for en kort periode, eller noget man er nødsaget til i længere tid. Jo længere det er nødvendigt, jo mere desperat må man blive efter at få et job. Om det decideret er flovt ved jeg ikke, har svært ved at sætte mig ind i det, men tror da ikke det er noget jeg ligefrem ville skilte med jeg var!

Hvorfor har man ikke en mand der forsørger en hvis man er på kontanthjælp?

Det har jeg haft i 3 år.

Anmeld

17. december 2010

Kløver

Jildes skriver:

Men hvorfor havde du det så skidt med det, altså hvis du vidste der var en grund til du modtog denne ydelse?

tja noget af min familie har fået KH i mange år, og synes det er for meget, fordi jeg ikke synes der er en gyldig grund, de var bare på kh uden årsag, og synes jeg var at udnytte systemet, og ville på ingen måde sammenlignes med dem, og var bange for folk skulle tro jeg var som dem, så derfor havde jeg det ikke selv så godt med det, samtidig med at man var i meget usikker båd, fordi jeg var syg, og skulle være der, når man ikke længere var berettiget til sygedagpenge, så det gjorde også det hele usikkert, så lå meget i det

men det er jo ofte anderledes med hvordan man har det med andre, og hvordan man ser sig selv i samme situation, er nok mere selvkritisk på det punkt

Anmeld

17. december 2010

Sofia

Nalle skriver:

Det har jeg haft i 3 år.

Ægtefæller har forsørgerpligt overfor hinanden (ligesom forældre har overfor deres børn), så hvis man har en mand der kan forsørge en, er man ikke berettiget til kontanthjælp.

Anmeld

17. december 2010

Kløver

Nalle skriver:

Det har jeg haft i 3 år.

det er jo ikke alle som er i forhold

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.