Hvornår begyndte I at tage på i vægt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2010

thilde-tusindfryd

Maja84 skriver:

Er man tynd, må man godt tage 18-10 kg på, er man normalvægtig er dte meget normalt at tage ca 15-18 kg på, men er man overvægtig må man helst ikke tage mere end 8-10 kg på måske det kan give lidt rettesnor at gå efter

Det er ikke rigtigt, det du skriver der. Hvor har du de tal fra ?

Jeg er under uddannelse indenfor sundhedssektoren. Det er altså mit fagområde, at vide den slags - se mit indlæg med udregningerne og anbefalingerne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

Kløver

thilde-tusindfryd skriver:

Det er ikke rigtigt, det du skriver der. Hvor har du de tal fra ?

Jeg er under uddannelse indenfor sundhedssektoren. Det er altså mit fagområde, at vide den slags - se mit indlæg med udregningerne og anbefalingerne.

ja undskyld så !!!!!!!......  jeg har det fra et sted på nettet, men jeg skal da ikke kunne sige om det er korrekt........

Anmeld

10. december 2010

thilde-tusindfryd

En ting er selvfølgelig også, hvad der er NORMALT og en anden ting er, hvad der er sundt og anbefalelsesværdigt.

Man har altid tidligere sagt, og haft den holdning, at når man var gravid, så skulle man spise for to og endelig ikke spare på kosten. Men efter at man er blevet mere oplyst og har forsket i det og er blevet klogere, så ved man nu, at en overdreven vægtforøgelse under graviditeten hverken er nødvendig eller godt. Mange kvinder kommer aldrig af med kiloene igen og forbliver overvægtige resten af livet, hvis de tager for meget på under graviditeten. Derfor de anbefalinger, som jeg skrev ind i mit indlæg længere oppe. Og derfor er det vigtigt at spise sundt.

Selvfølgelig tager man på i vægt. Det er naturligt. Og det kan være forskelligt hvor meget, alt efter om man også har væskeophobninger. Hvis man er normalvægtig er det heller ikke nødvendigvis noget problem at tage 15 kg. på, hvis man smider dem igen. Men det er ikke nødvendigt med så høj en vægtøgning og den kan godt undgås med den rigtige kost (forudsat at det ikke skyldes væskeophobning eller andre lign. ting).

Anmeld

10. december 2010

Sofia

Jeg tog på med det samme. Har slet ikke haft kvalme, og en enorm appetit... Men ih hvor smager kager og chokolade dog godt..

Anmeld

10. december 2010

Lolli

Har i begge mine graviditeter taget på fra starten - men først for alvor i uge 12-14 stykker.

Sidste gang tog jeg over 25 kg på - 10 timer efter fødslen havde jeg tabt 12 af dem igen. Helt vildt!

Denne gang har jeg 10 dage til termin og "kun" taget 16 kg på. Kan godt mærke der er mindre denne gang.

Anmeld

10. december 2010

thilde-tusindfryd

Maja84 skriver:

ja undskyld så !!!!!!!......  jeg har det fra et sted på nettet, men jeg skal da ikke kunne sige om det er korrekt........

Det var skam ikke ment som skæld ud

Jeg undrede mig bare, at du skrev det, da jeg lige havde skrevet et indlæg længere oppe med officielle anbefalinger. Og undrede mig så over, hvor du havde de tal fra. Hvis du kan huske hjemmesiden, vil jeg gerne vide det.

Anmeld

10. december 2010

Kløver

thilde-tusindfryd skriver:

Det var skam ikke ment som skæld ud

Jeg undrede mig bare, at du skrev det, da jeg lige havde skrevet et indlæg længere oppe med officielle anbefalinger. Og undrede mig så over, hvor du havde de tal fra. Hvis du kan huske hjemmesiden, vil jeg gerne vide det.

eh ja kan ikke lige huske siden, og havde ikke set dit indlæg, det er ikke altid jeg læser andres svar inden jeg selv svarer

og undskyld, er måske en smule nærtagende i dag, har ikke været i bedste humør, pga dårlig søvn og mange smerter pga bækkenløsning

Anmeld

10. december 2010

thilde-tusindfryd

Lolli skriver:

Har i begge mine graviditeter taget på fra starten - men først for alvor i uge 12-14 stykker.

Sidste gang tog jeg over 25 kg på - 10 timer efter fødslen havde jeg tabt 12 af dem igen. Helt vildt!

Denne gang har jeg 10 dage til termin og "kun" taget 16 kg på. Kan godt mærke der er mindre denne gang.

Hold da op, 12 kg ? Var det så bare barnet, moderkage, der vejede så meget ?  Kan det passe ? Eller kommer der også andet ud ?

Anmeld

10. december 2010

thilde-tusindfryd

Maja84 skriver:

eh ja kan ikke lige huske siden, og havde ikke set dit indlæg, det er ikke altid jeg læser andres svar inden jeg selv svarer

og undskyld, er måske en smule nærtagende i dag, har ikke været i bedste humør, pga dårlig søvn og mange smerter pga bækkenløsning

Ok, det forstår jeg. Jeg er heller ikke altid lige nem at være sammen med for tiden

Anmeld

10. december 2010

Aprilmor11

Babyklar skriver:

WOW

hvordan kan du kun tag så lidt på?

Helt ærligt, - så ved jeg det ikke, for tænker ikke over hvad jeg spiser, og spiser hele tiden .. Er vel bare en ade heldige .. Ellers så kan det være at det kommer lige pludselig .. Man ved aldrig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.