Hvornår begyndte I at tage på i vægt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2010

otlitrom

Jeg er i 13. uge, og tror måske jeg har taget 1,5 kg på. Det er svært at vurdere, fordi jeg er kronisk forstoppet, og altså ikke gider tælle alt det bæ med i min graviditetsvægt

Jeg kan stadig knappe mine bukser, men jeg nægter at have dem på. De trykker på maven på den mest irriterende måde.. Så nu er det haremsbukser med elastik. Føler jeg har nattøj på hele dagen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

BabyNilas

Jeg havde taget to kg på da jeg kom til uge 20 og da jeg havde termin havde jeg taget 7 kg på. Så ja det er meget forskelligt hvornår man tager på

Anmeld

10. december 2010

thilde-tusindfryd

lillespurv20 skriver:

da jeg rundende uge 13 havde jeg allerede tage 16 kg på, endte ud med i alt 26 kg

HOld da op !

Det var meget. Håber for dig, du taber det igen bagefter. Ellers er det da rigtig træls. Hvordan kan det være, du har taget så meget på ? Venter du tvillinger ?

Anmeld

10. december 2010

thilde-tusindfryd

Missi skriver:

jeg er så en af dem som har tabt mig igennem graviditen, så vægten er først for alvor begyndt at stige her fra uge 28 og den siger nu plus 5-6 kg  og er 33+2 det er så fordelt på baby og en masse vand i kroppen

Ja, det med vand i kroppen som en væsentlig faktor, har jeg hørt om. Og at det kan gøre det svært at holde vægten.

Har du prøvet med vanddrivende urtethe ?

Anmeld

10. december 2010

Koen.

thilde-tusindfryd skriver:

HOld da op !

Det var meget. Håber for dig, du taber det igen bagefter. Ellers er det da rigtig træls. Hvordan kan det være, du har taget så meget på ? Venter du tvillinger ?

Tabte det hele 4 uger efter hun var ude Jeg er en meget lille pige i forvejen, vejede 42 kg inden jeg blev gravid, nu 8 mdr efter vejer jeg 45 kg! Fik kun et barn på 3050g..

Anmeld

10. december 2010

thilde-tusindfryd

Tjuhl skriver:

meget sent, faktisk...jeg tror det var slutningen af 2. trimester, hvis ikke det først var i 3. trimester  jeg tabte mig cirka 9 kg i 1. trimester og så lå jeg bare på den vægt meget meget længe og så først til allersidst tog jeg omkring 6 kg på (så jeg lå stadig under min pre-graviditetsvægt), da havde jeg fået vand i kroppen så det forklarer jo i hvert fald en del af vægten - og så selvfølgelig babyen og hele værket indeni maven

nogle dage efter fødslen var jeg på vægten og der lå jeg 13 kg under min pre-graviditetsvægt, dvs. 4 kg under min 1. trimester vægt og det var simeplthen bare fødslen der havde taget den vægt af mig! og der ligger jeg stadig, så man skal ikke fortvivle helt (jeg gør absolut intet for at holde min nye vægt OVERHOVEDET, der ryger virkelig meget chokolade ned i løbet af ugen herhjemme og jeg kommer ikke udenfor en dør når skoven er helt iset til)

Det var store udsving. Hvorfor tabte du så meget i 1. trimester ? Var det pga. opkast og kvalme ?

Mht. at tabe det hele igen ved fødslen, mon ikke, at det afhænger af ens startvægt ? Du ser ikke umiddelbart ud til at have problemer med vægten ellers - hvis det er dig på profilbilledet. Ku godt forestille mig, at det er anderledes, hvis man i forvejen kæmper med vægten. For så er der en tendens til at tage på og at have svært ved at tabe sig. Derfor kan det være sværere for overvægtige at smide de ekstra kg efter en graviditet.

Anmeld

10. december 2010

thilde-tusindfryd

lillespurv20 skriver:

Tabte det hele 4 uger efter hun var ude Jeg er en meget lille pige i forvejen, vejede 42 kg inden jeg blev gravid, nu 8 mdr efter vejer jeg 45 kg! Fik kun et barn på 3050g..

Ok. Ja det kan sikkert godt ha en betydning. Men 26kg er da alligevel meget, synes jeg. Godt du kom af med det igen

Anmeld

10. december 2010

Koen.

thilde-tusindfryd skriver:

Ok. Ja det kan sikkert godt ha en betydning. Men 26kg er da alligevel meget, synes jeg. Godt du kom af med det igen

Kender mange der har taget så meget på!!

Anmeld

10. december 2010

Dorthe1986

Jeg har taget 2,6 kg på igennem hele graviditeten og er 22+1 i dag

Anmeld

10. december 2010

LRJ

Tog først på fra uge 18 ca og derfra og så til jeg fødte tog jeg 38 kg på.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.