Hvornår begyndte I at tage på i vægt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2010

Lolli

thilde-tusindfryd skriver:

Hold da op, 12 kg ? Var det så bare barnet, moderkage, der vejede så meget ?  Kan det passe ? Eller kommer der også andet ud ?

Aner det ikke, men det var helt vildt. Drengen vejede 4300 g, moderkagen 800 g, havde en god sjat fostervand og tabte 0,5 L blod. Ved ikke hvad resten var, men hoppede på vægten så snart vi stod op morgenen efter (han blev født 21.30). Jeg havde rigtig meget vand i kroppen, men det kan da ikke fise ud på den nat det hele??

Men alt i alt en meget syret oplevelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

Kløver

Ok, det forstår jeg. Jeg er heller ikke altid lige nem at være sammen med for tiden

hehe nej er ikke nemt med alle de hormoner osv eller lider du bare af generel julestress hehe

Anmeld

10. december 2010

JustMe

Derfra skal man trække de ekstra kcal, man forbrænder pga. graviditeten:

Energi omsætning af vægtøgning 145 MJ (145.000 kJ)

Øgning af BMR 160 MJ (160.000 KJ)

Ialt 305 MJ for hele perioden

Hvorfor skal man trække de ekstra forbrændte kalorier gennem graviditeten fra? Det bliver jo 8-9 kg for 305.000 kJ

Dernæst: 305.000 kJ i alt på 40 uger giver ca 270 kcal ekstra om dagen i gennemsnit... Hvorfor siger man så nogle steder kun 150 kcal ekstra de første 20 uger og 250 kcal ekstra de sidste 20 uger? Det giver nemlig kun groft regnet 225.000 kJ på hele graviditeten (jeg har her regnet i runde tal med 1 kcal = 4 kJ, da jeg ikke har de eksakte tal ).

Håber, du har tid og lyst til at svare, da jeg er supernysgerrig, når der er noget, min hjerne ikke kan få til at passe sammen

Anmeld

10. december 2010

thilde-tusindfryd

Lolli skriver:

Aner det ikke, men det var helt vildt. Drengen vejede 4300 g, moderkagen 800 g, havde en god sjat fostervand og tabte 0,5 L blod. Ved ikke hvad resten var, men hoppede på vægten så snart vi stod op morgenen efter (han blev født 21.30). Jeg havde rigtig meget vand i kroppen, men det kan da ikke fise ud på den nat det hele??

Ja, det lyder godt nok helt uvirkeligt. Men ved ikke, hvad der er normalt.

Anmeld

10. december 2010

thilde-tusindfryd

Maja84 skriver:

hehe nej er ikke nemt med alle de hormoner osv eller lider du bare af generel julestress hehe

Nej, det er vist hormoner. Mit humør skifter meget og min lunte er kort nogle gange

Anmeld

10. december 2010

thilde-tusindfryd

JustMe skriver:

Hvorfor skal man trække de ekstra forbrændte kalorier gennem graviditeten fra? Det bliver jo 8-9 kg for 305.000 kJ

Dernæst: 305.000 kJ i alt på 40 uger giver ca 270 kcal ekstra om dagen i gennemsnit... Hvorfor siger man så nogle steder kun 150 kcal ekstra de første 20 uger og 250 kcal ekstra de sidste 20 uger? Det giver nemlig kun groft regnet 225.000 kJ på hele graviditeten (jeg har her regnet i runde tal med 1 kcal = 4 kJ, da jeg ikke har de eksakte tal ).

Håber, du har tid og lyst til at svare, da jeg er supernysgerrig, når der er noget, min hjerne ikke kan få til at passe sammen

Ok, skal nok lige vende tilbage, men det blir nok ikke i aften

Anmeld

10. december 2010

JustMe

Lolli skriver:

Fødte du naturligt? For så kan du sikkert snildt have svedt en rigtig pæn sjat væske ud dér. Derudover kan væsken dræne RIGTIG meget vand på bare en nat, så det kan godt være tilfældet.

Har engang hørt om én, der tabte alle halvdelen af kiloene under fødslen og den sidste halvdel på den efterfølgende uge. Et par uger efter fødslen lignede hun 'en, der aldrig havde født. Der er vist flere, der oplever det  (men jeg bliver vist desværre ikke så heldig )

Anmeld

10. december 2010

JustMe

Ok, skal nok lige vende tilbage, men det blir nok ikke i aften

Ih, super - tusind tak

Anmeld

10. december 2010

Kløver

Nej, det er vist hormoner. Mit humør skifter meget og min lunte er kort nogle gange

hehe kender det

Anmeld

11. december 2010

Lolli

JustMe skriver:

Fødte du naturligt? For så kan du sikkert snildt have svedt en rigtig pæn sjat væske ud dér. Derudover kan væsken dræne RIGTIG meget vand på bare en nat, så det kan godt være tilfældet.

Har engang hørt om én, der tabte alle halvdelen af kiloene under fødslen og den sidste halvdel på den efterfølgende uge. Et par uger efter fødslen lignede hun 'en, der aldrig havde født. Der er vist flere, der oplever det  (men jeg bliver vist desværre ikke så heldig )

Yep jeg fødte naturligt - med presseveer i 5,5 time, så jo, jeg svedte lidt. Synes det er utroligt hvad kroppen kan.

Men alligevel, selvom alle 25 kg røg af ret hurtigt ser kroppen jo anderledes ud - i hver fald min.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.