Hvornår begyndte I at tage på i vægt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

53.812 visninger
79 svar
0 synes godt om
10. december 2010

thilde-tusindfryd

Jeg har indtil videre kunnet holde vægten - og har faktisk tabt mig en smule, uden at det har været pga. opkastninger - men jeg har fået at vide, at det nok bliver svært at holde vægten hele vejen igennem, fordi man så skal tabe sig ret meget (7-15 kg), så fosteret m.m. stadig kan øge i vægt.

Men hvornår begynder vægtøgningen typisk ?

Hvornår begyndte jeres vægt at stige ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

betiinsen

thilde-tusindfryd skriver:

Jeg har indtil videre kunnet holde vægten - og har faktisk tabt mig en smule, uden at det har været pga. opkastninger - men jeg har fået at vide, at det nok bliver svært at holde vægten hele vejen igennem, fordi man så skal tabe sig ret meget (7-15 kg), så fosteret m.m. stadig kan øge i vægt.

altså jeg er i uge 17 og har taget ca.5 kg på.. men det hele sidder på maven og brysterne.. har dog også kastet rigtig meget op og kaster stadig op nu her.. hmm så det er lidt meget, men håber da det stopper på et tidspunkt heh

Anmeld

10. december 2010

Jakob'sMor

thilde-tusindfryd skriver:

Hmm.. jeg har fem uger til termin og har også tabt mig.
Min læge sagde til mig at det ikke er alle som tage 10-15 kilo på.. så nogle er vel bare heldige :-)

Anmeld

10. december 2010

Benjamins'mor

Min begyndte i 12. uge fordi mine bryster begyndte at vokse ekstremt meget.

Anmeld

10. december 2010

Bare-mig

Jeg er i uge 18 og jeg har taget en 2-3 kg på. Det er først her de sidste par uger jeg er begyndt at tage på  

Anmeld

10. december 2010

JustMe

Jeg tror, det kommer an på éns størrelse ved starttidspunktet

Selv er jeg i 17. uge og havde i 16. uge taget 4 kg på i forhold til min vægt ved befrugtningstidspunktet. Jeg startede ellers med at tabe mig 2 kg pga opkast, men har taget det + de 4 kg på efterfølgende. Havde jeg ikke spise så meget og forkert mad i et forsøg på at holde kvalmen nede, tror jeg umiddelbart kun min vægt ville have ligget på +1-2 kg nu

Mig bekendt begynder de fleste først at tage hurtigt på fra uge 12-14 stykker. Jeg mindes at have set en gennemsnitsvætgraf for gravides vægtøgninger, og den lå vist på omkring ½ kg om måneden indtil uge 14 stykker, hvorefter det vist steg til 1-2 kg om måneden 

Anmeld

10. december 2010

thilde-tusindfryd

Ok. Ja, det lyder til at være meget forskelligt.

Hvis det er et spm om udgangsvægten, så må det være fordi at foster m.m. i første omgang måske tager fra ens depoter. Dvs. er man overvægtig eller har gode fedtdepoter, så blir der taget af dem i første omgang.

Jeg har læst, at det ihf er sådan, at den størstedel af den normale vægtøgning hos gravide går til fedtdepoter, fordi det er herfra det ekstra energibehov i første omgang blir taget fra. Det giver så også mening, at hvis man ikke har så store fedtdepoter, så har kroppen i højere grad brug for at lagre.

Det kan man da ihf håbe.....sku ikke gerne tage på. Har rigeligt i forvejen

Anmeld

10. december 2010

Koen.

da jeg rundende uge 13 havde jeg allerede tage 16 kg på, endte ud med i alt 26 kg

Anmeld

10. december 2010

Missi

jeg er så en af dem som har tabt mig igennem graviditen, så vægten er først for alvor begyndt at stige her fra uge 28 og den siger nu plus 5-6 kg  og er 33+2 det er så fordelt på baby og en masse vand i kroppen

Anmeld

10. december 2010

oo

meget sent, faktisk...jeg tror det var slutningen af 2. trimester, hvis ikke det først var i 3. trimester  jeg tabte mig cirka 9 kg i 1. trimester og så lå jeg bare på den vægt meget meget længe og så først til allersidst tog jeg omkring 6 kg på (så jeg lå stadig under min pre-graviditetsvægt), da havde jeg fået vand i kroppen så det forklarer jo i hvert fald en del af vægten - og så selvfølgelig babyen og hele værket indeni maven

nogle dage efter fødslen var jeg på vægten og der lå jeg 13 kg under min pre-graviditetsvægt, dvs. 4 kg under min 1. trimester vægt og det var simeplthen bare fødslen der havde taget den vægt af mig! og der ligger jeg stadig, så man skal ikke fortvivle helt (jeg gør absolut intet for at holde min nye vægt OVERHOVEDET, der ryger virkelig meget chokolade ned i løbet af ugen herhjemme og jeg kommer ikke udenfor en dør når skoven er helt iset til)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.