mærketøj til børn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2010

Shoppingmor

KaLee skriver:

Der ligger mange forskellige ting i min søns klædeskab. Bl.a. klassiske mærkevarer, men så sandelig også H&M, Name IT m.m.

Jeg går ikke op i hvad der står i nakken, men hvad min søn har det bedst i, som moren samtidig gider at glo på 
Gider ikke kedelige pastelfarver, elsker bluser med hajer, ørne og farverige tryk.

Jeg køber KUN på lagersalg, udsalg eller på TS for jeg har samme princip som shopping-mor (fedt navn i øvrigt ). Kunne aldrig finde på at give fuld pris for det - heller ikke hvis jeg havde økonomien til det. er simpelthen for nærig

Jeg har tidligere købt meget ind på lagersalg, og det høster jeg frugten af nu. Men i fremtiden bliver det ikke sådan, da min situation har ændret sig meget siden.

Noget tøj fra mærkevarerne er altså hæsligt.. Det er sq ligemeget om det er MOLO eller småfolk. og Hollys synes jeg generelt er grimt (men det er min smag).

Jeg har desværre dårlige erfaringer med tøj fra Føtex - at det blev forvasket efter 1 vask. Det samme med bilka tøj - at det krympede efter 1 vask. og så er det sq billigere at købe mærketøj, hvis tøjet bliver ubrugeligt efter 1-2 vaske.

Til gengæld så er jeg også vild med tøj fra H&M - og heldigvis... Synes de der musiktshirts til drenge (beatles, rolling stones m.m.) er mega fede, og de har også nogle herlige cowboybukser.

Men det gør ikke mig til et bedre eller dårligere menneske hvilket tøj jeg giver min søn på.

jeg må dog indrømme at jeg godt kan lide at min søn (efter MIN mening) er velklædt. om det er status, fordi jeg selv er vokset op med genbrugstøj, og jeg får forløsning på det nu. det er ikke vil at vide.

Men han kommer altså til at lære om de vigtige ting i livet - og det er sq ikke hvad der står i nakken, men hvad der er inde i hovedet og hjertet.

Tak for responsen - du løftede lige mit humør en tak opad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

eElak

Shoppingmor skriver:

helt i orden...

Synes også godt nok der lige blev generaliseret før... Den hvor du har svaret med jeres liv og erfaringer.

altså jeg har heller aldrig haft mange penge - For har ikke et godt lønnet job.. Men alligvel har jeg igennem tiden købt fladskærm (men ikke mærkevarer), en Wii, Playstation 2 (som faren har nu) osv.

men har altså et IKEA hjem, og det ved jeg ikke om kan kaldes mærkevarer.... og pt har jeg ikke en DVD afspiller (men det bruger jeg heller ikke, selvom jeg har X antal film)...

Man skal sq passe på med at "dømme bogen på omslaget", hvadenten det gælder om hvad man propper ungerne i, eller hvordan man indretter sit hjem. For det hænger jo ikke altid sammen (som du lige har bevist).

Igen - Man skal da lære ungerne at det er de menneskelige værdier der tæller... Desværre er samfundet bare blevet meget materalistisk...

Anmeld

6. december 2010

Aves..

Tak for responsen

Dog bliver jeg nødt ti at reagere på at du sådan mellem linierne antager ting om mig, som er helt og aldeles usande, idet jeg synes at du antyder at jeg/vi har hjemmet fuldt af designer ting, samt at jeg har tomme værdier og det kunne ikke være mere usandt...

Vi ejer ikke en fladskærm, men et tv, som er købt brugt på DBA  Vi ejer ikke en Audi, men har en Citroen Xantia, som er købt brugt  Vi ejer ingen designermøbler - tværtimod er både sofa + spisebord fra genbrugen  Vi ejer ikke Wii, Playstation el.lign og kommer heller ikke til det lige med det samme, da vi foretrækker brætspil, samt udelivet sammen med vores unger  Vi ejer ikke en Weber, men en billig kugle grill til 100 kr

Nu har jeg så også haft min gang i adskillige velstillede familier, samt knap så velstillede familie via mit arbejde, og jeg ser helt klart at penge og forbrug går hånd i hånd - men det kan være at vi har vores gang i vidt forskellige dele af landet jo???

Hvad angår misundelse, så er det jo som bekendt en grim ting, og derfor er der jo aldrig nogen som villle indrømme, hvis de var det  Men hvorom alting er, så må misundelse altså i en eller anden form være den hyppigste grund til at nogle folk altid har SÅ travlt med at rakke ned på os, som tillader os selv eller ungerne lidt luksus, bare fordi vi kan...Og tro mig - jeg HAR prøvet hvordan det er at være ludfattig studerende uden saltet til et æg, men stadig med en familie at forsørge  

Nu har min mand så prioriteret at atge en lang videregående uddannelse, som gør at han idag sidder med en stilling som giver ham en løn på den rigtige side af 30.000, som giver nogle gode muligheder og det skal han vel ikke klandres for? Jeg har også taget en god uddannelse, men arbejder i det offentlige, så min løn er lidt lavere, men hvis ikke vi skulle have lov til at bruge vores penge på os selv, vores familie, ferierejser osv., så ved jeg sørme ikke hvad vi skulle bruge dem på?

Jeg fornemmer lidt, at det er et problem at vi ikke allesammen er lige så ludfattige som alle herinde godt vil have det til at se ud som om de er...Undskyld, hvis jeg lyder lidt knotten, men jeg vil sgu' ikke finde mig i at blive stigmatiseret fordi vi kan klare os selv økonomisk og mere til - synes det er MEGET stigmatiserende at antage at bare fordi man ikke er fattig, så har man nok nogle ringe værdier i livet, og er et lavere menneske, hvilket jeg føler der bliver sagt mellem linierne

Du mistolker mig rigtig fint. jeg tror bare ikke på den der med misundelse og nej, jeg regnede netop ikke med at I havde en masse dyrt, men omvendt faktisk...så du understøttede meget godt mine antagelser.

Jeg har selv penge nok til at mine unger godt kunne gå i mærketøj og de har da lidt af både det ene og det andet fordi de synes det de har er sejt. Men det har bare ikke en værdi for mig. Jeg gider simpelthen ikke at sende et eller andet signal i form af tøj feks og alligevel sender jeg helt sikkert et signal netop fordi jeg går mod. Giver det mening.

Men altså, nu taler vi jo begge ud fra egne liv og jeg kan bare ikke forestille mig at man skulle blive misundelig på sådan noget, netop fordi jeg aldrig selv ville blive det. Jeg har det fint med det jeg har og de valg jeg tager, så misundelse er ikke en del af mit liv, men beundring det har jeg i høj grad for dem der er gode til noget og kan noget. Dater en skøn mand pt som bare tjener kassen, altså virkelig kassen og jeg synes han er dygtig og beundrer det han kan men jeg misunder ham ikke at han kan købe en porsche kontant, for det er virkelig ikke noget der har værdi for mig.

Anmeld

6. december 2010

Mullebergen

Shoppingmor skriver:

Bare for at få det på det rene, så tror jeg faktisk at vi er ret ens mht. mærketøj, jeg har også en del til mine unger men har endnu ikke købt noget til fuld pris 

Beklager at jeg kaldte dig snobbet (selvom du tog det som et kompliment ) -Jeg mener bare at folk klæder deres børn som de har lyst og ikke fordi de vil være onde ved dem (I hope not )

Anmeld

6. december 2010

Margorie

Jeg elsker H&M og tøj og sko's pige tøj- det er flot, det holder og Silke elsker hello kitty. (køber faktisk også noget af mit eget tøj der ). MEN- deres drengetøj er altså vildt grimt. Så lillebror går i det lidt dyrere tøj.. Pengene går jeg ikke så meget op i. Mine unger skal have pænt tøj på

Anmeld

6. december 2010

Diana...

Jeg er helt tosset med bla ej sikke leg, molo og hummel osv og har desværre ikke råd til så meget som jeg gerne vil. Så vi køber mest name it som også er ok. Jeg synes bilka, føtex h&m at deres tøj er blevet RØV kedeligt jeg har aldrig købt bilka og føtex tøj, jeg har en gang købt H&M tøj men synes bare de faldet så meget af på den. 

Den med at der ikke er forskel på kvaliteten det forstår jeg virkelig bare ikke. Jeg synes der er stor forskel og så er stoffet bare meget mere lækkert. 

KH Diana

Anmeld

6. december 2010

nvm

Shoppingmor skriver:

Jeg vover så også pelsen og indrømmer at vores unger har en del mærketøj, og jeg er STOLT af at min datter er den mest velklædte i vug, hvilket sønnike også var, da han gik i samme vug - og vi modtager masser af positive kommentarer ang. vores børns påklædning  Faktisk er det nu kommet så vidt at min datters stuepædagoger spørger MIG hvornår f.eks. Småfolk, Molo el. andre holder lagersalg igen  

Vil skynde mig at tilføje at mine børn er søde, velopdragne børn, som bestemt får al den opmærksomhed og nærvær, som de har brug for, så deres tjekkede påklædning er på ingen måde et forsøg på at kompensere for noget der  

Jeg nævner det fordi jeg oplever at man typisk bliver skudt noget i den stil i skoene af folk, som er røv-misundelige over ikke at have de samme muligheder for at iklæde deres børn fedt og lækkert tøj, SELVOM de naturligvis ikke selv mener at det handler om jalousi, men det ved jeg at det gør!!! For hvorfor SKAL emnet ellers med jævnlige mellemrum op og vende både på dette, og mange andre mor/barn fora?  Hvorfor kan man ikke bare holde sin mening for sig selv, hvis den kun er negativ? ??Jeg forfølger jo f.eks. heller ikke kvinder som ikke kan/vil amme, og kalder dem dårlige mødre, vel?

Men selvfølgelig har mine unger da andet tøj i skufferne end mærketøj - f.eks. har sønnike udelukkende jeans fra H&M, fordi han slider dem op hurtigere end en hest kan rende (og gudskelov da for det, så ved jeg at han er en aktiv dreng!) Og her i vinterhalvåret bruger datteren kedelige uldbodyer fra Føtex, men hellere det end at hun konstant er syg!

Iøvrigt så betaler jeg ALDRIG fuld pris for noget, idet jeg udelukkende køber ungernes mærketøj på lagersalg eller udsalg i butikkerne (køber aldrig noget som er dyrere end 50% af nyprisen - et princip jeg har - men helst endnu billigere selvfølgelig). Fordelen er bla. at jeg her kan købe stort ind til næste sæson af superlækkert tøj, som prismæssigt svarer til H&M priser ca., men kvalitetsmæssigt er langt bedre. Selvfølgelig ser jeg da mange print, som er knap så kønne, men så køber jeg noget andet istedet. Med alle de fede børnetøjsmærker, som vi har her i DK, er der altid noget for enhver smag (medmindre man af princip er en billig-tøjs snerpe )

Mine favoritmærker tæller Katvig, Molo, Ida T, Hollys, Ej Sikke Lej og Småfolk, og hvis vi snakker overtøj, så kunne jeg ikke drømme om at købe andet end Ticket To Heaven, som holder SÅ godt

Bare et 'lille' indspark fra en garvet shop-a-holic

skal lige siges at jeg bestem IKKE er røv misundelig..

jeg har råd til at købe mærke tøj, så det ikk noget problem. men efter min mening synes jeg det meste af det jeg har set er virkelig virkelig grimt.....

Anmeld

6. december 2010

Laulund87

Diana... skriver:

Jeg er helt tosset med bla ej sikke leg, molo og hummel osv og har desværre ikke råd til så meget som jeg gerne vil. Så vi køber mest name it som også er ok. Jeg synes bilka, føtex h&m at deres tøj er blevet RØV kedeligt jeg har aldrig købt bilka og føtex tøj, jeg har en gang købt H&M tøj men synes bare de faldet så meget af på den. 

Den med at der ikke er forskel på kvaliteten det forstår jeg virkelig bare ikke. Jeg synes der er stor forskel og så er stoffet bare meget mere lækkert. 

KH Diana

Åh jeg elsker også bare ej sikke lej Det er så lækkert stof som slet ikke falmer!

Jeg kan slet ikke vente til det næste lagersalg i Århus, selvom det lige har været der OG jeg brugte alt for mange penge

Anmeld

6. december 2010

Diana...

Laulund87 skriver:

Åh jeg elsker også bare ej sikke lej Det er så lækkert stof som slet ikke falmer!

Jeg kan slet ikke vente til det næste lagersalg i Århus, selvom det lige har været der OG jeg brugte alt for mange penge

Ja nemlig det er mega lækkert stof og kan slet ikke samligenes med det andet jeg er tosset med det og er absolut en farvorit. Åhh der var jeg også, men der var desværre ikke så meget tilbage synes jeg da jeg kom så næste gang sover jeg foran døren op til de åbner hi hi. 

Anmeld

6. december 2010

Laulund87

Diana... skriver:

Ja nemlig det er mega lækkert stof og kan slet ikke samligenes med det andet jeg er tosset med det og er absolut en farvorit. Åhh der var jeg også, men der var desværre ikke så meget tilbage synes jeg da jeg kom så næste gang sover jeg foran døren op til de åbner hi hi. 

Haha så kan vi sove foran døren sammen

Jeg kom da de åbnede, men stod alligevel i kø en time udenfor!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.