Tak for responsen 
Dog bliver jeg nødt ti at reagere på at du sådan mellem linierne antager ting om mig, som er helt og aldeles usande, idet jeg synes at du antyder at jeg/vi har hjemmet fuldt af designer ting, samt at jeg har tomme værdier og det kunne ikke være mere usandt...
Vi ejer ikke en fladskærm, men et tv, som er købt brugt på DBA
Vi ejer ikke en Audi, men har en Citroen Xantia, som er købt brugt
Vi ejer ingen designermøbler - tværtimod er både sofa + spisebord fra genbrugen
Vi ejer ikke Wii, Playstation el.lign og kommer heller ikke til det lige med det samme, da vi foretrækker brætspil, samt udelivet sammen med vores unger
Vi ejer ikke en Weber, men en billig kugle grill til 100 kr 
Nu har jeg så også haft min gang i adskillige velstillede familier, samt knap så velstillede familie via mit arbejde, og jeg ser helt klart at penge og forbrug går hånd i hånd - men det kan være at vi har vores gang i vidt forskellige dele af landet jo???
Hvad angår misundelse, så er det jo som bekendt en grim ting, og derfor er der jo aldrig nogen som villle indrømme, hvis de var det
Men hvorom alting er, så må misundelse altså i en eller anden form være den hyppigste grund til at nogle folk altid har SÅ travlt med at rakke ned på os, som tillader os selv eller ungerne lidt luksus, bare fordi vi kan...Og tro mig - jeg HAR prøvet hvordan det er at være ludfattig studerende uden saltet til et æg, men stadig med en familie at forsørge
Nu har min mand så prioriteret at atge en lang videregående uddannelse, som gør at han idag sidder med en stilling som giver ham en løn på den rigtige side af 30.000, som giver nogle gode muligheder og det skal han vel ikke klandres for? Jeg har også taget en god uddannelse, men arbejder i det offentlige, så min løn er lidt lavere, men hvis ikke vi skulle have lov til at bruge vores penge på os selv, vores familie, ferierejser osv., så ved jeg sørme ikke hvad vi skulle bruge dem på?
Jeg fornemmer lidt, at det er et problem at vi ikke allesammen er lige så ludfattige som alle herinde godt vil have det til at se ud som om de er...Undskyld, hvis jeg lyder lidt knotten, men jeg vil sgu' ikke finde mig i at blive stigmatiseret fordi vi kan klare os selv økonomisk og mere til - synes det er MEGET stigmatiserende at antage at bare fordi man ikke er fattig, så har man nok nogle ringe værdier i livet, og er et lavere menneske, hvilket jeg føler der bliver sagt mellem linierne 
Du mistolker mig rigtig fint.
jeg tror bare ikke på den der med misundelse og nej, jeg regnede netop ikke med at I havde en masse dyrt, men omvendt faktisk...så du understøttede meget godt mine antagelser.
Jeg har selv penge nok til at mine unger godt kunne gå i mærketøj og de har da lidt af både det ene og det andet fordi de synes det de har er sejt. Men det har bare ikke en værdi for mig. Jeg gider simpelthen ikke at sende et eller andet signal i form af tøj feks og alligevel sender jeg helt sikkert et signal netop fordi jeg går mod. Giver det mening.
Men altså, nu taler vi jo begge ud fra egne liv og jeg kan bare ikke forestille mig at man skulle blive misundelig på sådan noget, netop fordi jeg aldrig selv ville blive det. Jeg har det fint med det jeg har og de valg jeg tager, så misundelse er ikke en del af mit liv, men beundring det har jeg i høj grad for dem der er gode til noget og kan noget. Dater en skøn mand pt som bare tjener kassen, altså virkelig kassen og jeg synes han er dygtig og beundrer det han kan men jeg misunder ham ikke at han kan købe en porsche kontant, for det er virkelig ikke noget der har værdi for mig.