mærketøj til børn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2010

Aves..

Shoppingmor skriver:

Jeg vover så også pelsen og indrømmer at vores unger har en del mærketøj, og jeg er STOLT af at min datter er den mest velklædte i vug, hvilket sønnike også var, da han gik i samme vug - og vi modtager masser af positive kommentarer ang. vores børns påklædning  Faktisk er det nu kommet så vidt at min datters stuepædagoger spørger MIG hvornår f.eks. Småfolk, Molo el. andre holder lagersalg igen  

Vil skynde mig at tilføje at mine børn er søde, velopdragne børn, som bestemt får al den opmærksomhed og nærvær, som de har brug for, så deres tjekkede påklædning er på ingen måde et forsøg på at kompensere for noget der  

Jeg nævner det fordi jeg oplever at man typisk bliver skudt noget i den stil i skoene af folk, som er røv-misundelige over ikke at have de samme muligheder for at iklæde deres børn fedt og lækkert tøj, SELVOM de naturligvis ikke selv mener at det handler om jalousi, men det ved jeg at det gør!!! For hvorfor SKAL emnet ellers med jævnlige mellemrum op og vende både på dette, og mange andre mor/barn fora?  Hvorfor kan man ikke bare holde sin mening for sig selv, hvis den kun er negativ? ??Jeg forfølger jo f.eks. heller ikke kvinder som ikke kan/vil amme, og kalder dem dårlige mødre, vel?

Men selvfølgelig har mine unger da andet tøj i skufferne end mærketøj - f.eks. har sønnike udelukkende jeans fra H&M, fordi han slider dem op hurtigere end en hest kan rende (og gudskelov da for det, så ved jeg at han er en aktiv dreng!) Og her i vinterhalvåret bruger datteren kedelige uldbodyer fra Føtex, men hellere det end at hun konstant er syg!

Iøvrigt så betaler jeg ALDRIG fuld pris for noget, idet jeg udelukkende køber ungernes mærketøj på lagersalg eller udsalg i butikkerne (køber aldrig noget som er dyrere end 50% af nyprisen - et princip jeg har - men helst endnu billigere selvfølgelig). Fordelen er bla. at jeg her kan købe stort ind til næste sæson af superlækkert tøj, som prismæssigt svarer til H&M priser ca., men kvalitetsmæssigt er langt bedre. Selvfølgelig ser jeg da mange print, som er knap så kønne, men så køber jeg noget andet istedet. Med alle de fede børnetøjsmærker, som vi har her i DK, er der altid noget for enhver smag (medmindre man af princip er en billig-tøjs snerpe )

Mine favoritmærker tæller Katvig, Molo, Ida T, Hollys, Ej Sikke Lej og Småfolk, og hvis vi snakker overtøj, så kunne jeg ikke drømme om at købe andet end Ticket To Heaven, som holder SÅ godt

Bare et 'lille' indspark fra en garvet shop-a-holic

Men at du tror det er misundelse er vel fordi du selv tillægger mærketøj en stor værdi, er det ikke? Der er altså mennesker som ikke går op i mærketøj bare fordi de ikke går op i det, så tror altså ikke det hænger sammen med misundelse, som du selv skriver kan man kæbe det på tilbud og så koster det jo ikke mere end alt andet.

Det jeg kan blive lidt trist ved er at goggerne går så meget op i hvordan børn ser ud, netop fordi det jo absolut ingen betydning har.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

L.J.L

nvm skriver:

er det kun mig der ikke forstår at nogen går så meget op i at deres små børn eller baby'er skal gå i mærke tøj???

jeg synes for det første ikke mærketøjet er meget bedre end fx bilkatøj eller h og m...det blir lige så fnulleret,slidt osv..

og for det andet synes jeg ikke det er ret kønt, hvor imod jeg tit ser det sødeste og flotteste i fx tøj og sko, bilka eller h og m..  og så også billigt

bare lige min mening, ikke for at gøre nogen sure eller dømme nogen.. forstår det bare ikke

Jeg synes så at tøj fra bilka, H&M etc er drønkedeligt, og køber næsten kun brugt mærketøj til min søn fordi jeg synes det er super lækkert og har flot design. Så jeg forstår så ikke dem der køber det kedelige fra supermarkederne, men man har jo heldigvis forskellig smag

Anmeld

6. december 2010

Lillefe

hov fik lavet to besvarelser..

Anmeld

6. december 2010

Shoppingmor

Tdittmann skriver:

SUPER ENIG

TAK skal du have  

Jeg vidste at jeg ikke kunne være den eneste, og jeg tør til hver en tid stå ved de valg jeg tager, fremfor bare at hoppe med på 'lad-os-rakke-alle-de-mødre-som-køber-mærketøj-ned' vognen, fordi så kan man føle sig åhh så frelst

Anmeld

6. december 2010

Lillefe

Her hos os er det sådan at jeg køber det tøj som jeg synes er pænt. Nogen gange bilka, føtex m.fl. andre gange H&M og andre gange igen kan det være noget mærkevare.

Det betyder ikke så meget hvilket mærke det er men om tøjet er klædeligt og passer til pigerne og drengebassen

den er jeg med på syntes alle mærker også det i føtex/bilka kan have både pænt og grimt Har faktisk lige i dag købt en nat dragt til nadia i føtex rigtig sød  køber som regel kun noget af det lidt dyrere hvis det er på udsalg eller brugt hehe

Anmeld

6. december 2010

Shoppingmor

Jildes skriver:

Men at du tror det er misundelse er vel fordi du selv tillægger mærketøj en stor værdi, er det ikke? Der er altså mennesker som ikke går op i mærketøj bare fordi de ikke går op i det, så tror altså ikke det hænger sammen med misundelse, som du selv skriver kan man kæbe det på tilbud og så koster det jo ikke mere end alt andet.

Det jeg kan blive lidt trist ved er at goggerne går så meget op i hvordan børn ser ud, netop fordi det jo absolut ingen betydning har.

Mærketøj HAR en stor symbol værdi, der ligger SÅ meget status i det, på samme måde som hvorvidt man har den rigtige bil, de rette designermøbler, fladskærm, den rette mobil, ungerne har Nintendo, Wii eller hvad ved jeg - ellers var der jo ingen grund til at du og mange andre havde så travlt med at hagle os ned, som tillader os at gå op i hvordan vi selv, vores børn og f.eks. vores hjem præsenteres, vel??? Det er jo et velkendt fænomen, at hvis man selv kunne tænke sig noget, men ikke har mulighed for det, så får man tilfredsstillelse ved at kritisere dem, som HAR mulighed for de ting, og det starter allerede i skolen, sådan er den menneskelige natur bare

Hvis vi vender sagen lidt på hovedet, så kunne jeg da egentligt godt tænke mig at høre hvor tit der bliver startet indlæg med det modsatte fortegn, nemlig: Jeg forstår SLET ikke hvorfor så mange mødre foretrækker tøj fra Bilka, H&M etc. Ikke særligt tit, vel?  Nej, det kunne jo tænkes at være fordi at vi modebevidste mødre IKKE har brug for at hævde os konstant ved at nedgøre jer andre, som køber noget vi anser som dårligere kvalitet/grimmere design/ etc. Vi kan nemlig sagtens nøjes med at holde vores tanker for os selv UNDTAGEN når vi bliver angrebet/forfulgt som i denne tråd!!!

Og så skriver jeg intet sted at pædagogerne er fokuserede på uingernes tøj, fremfor børnene som personer - det KUNNE jo tænkes at min datters pædagoger spurgte af interesse med henblik på at shoppe tøj til deres egne unger, hvilket jeg tilfældigvis ved at det handler om

Men tak for indsparket

Anmeld

6. december 2010

Shoppingmor

twinboys skriver:

Jeg er så hende der KUN køber mærketøj til mine drenge... Kunne aldrig nogensinde finde på at handle tøj i Bilka Føtex, Kvickly eller H&M...

Jeg gør det ikke for at vise mig og drengene jeg gør det fordi jeg kan lide tøjet og har en økonomi til det...

Og ja vi bestemmer vel selv hvad man vil bruge pengene til

Majbritt

Og fedt at du godt tør stå ved det

Anmeld

6. december 2010

Shoppingmor

MatildeS skriver:

Fordi du synes dine børn er de mest velklædte, er det jo ikke sikkert de andre forældre synes det 

Synes det er sådan en lidt "snobbet" (af mangel på bedre ord) holdning at have at dit barns tøj er pænere og bedre end de andres -Det KAN jo være at de andre forældre ikke synes at fx. Molo/Småfolks tøj er ret pænt og bedre kan lide den lidt mere nedtonede stil.

...Bare en tanke herfra.

Jeg har en veninde som klæder sine børn i MEGET spraglet tøj som slet ikke falder i min smag men jeg kunne aldrig finde på at sige at de ikke er velklædte, blot fordi hun giver sine børn noget andet tøj på end jeg gør 

Fint nok at du synes at jeg lyder snoppet - det vælger jeg at tage som en kompliment

Og nu behøver man så ikke at være en ørn, for at se hvorvidt et barn er velklædt eller ej - ofte handler det nemlig ikke kun om design, men mindst lige så meget om hvorvidt tøjet passer i str., er alderssvarende eller ej, hvorvidt barnet er klædt relevant i forhold til årstiden, har rent tøj på hver dag, samt tøj som kan holde til institutionslivet, men jo selvfølgelig også om hvorvidt tøjet passet sammen eller skriger til hinanden

Anmeld

6. december 2010

TrineCT

Vi har ikke råd til dyrt mærketøj. Men vi har råd til at vores søn ser smart ud i tøjet. Om det er Bilka, tilbudstøj eller lagersalg. Spiller ingen rolle.

By the way Smart-babytøj.dk sælger iøvrigt billigt tøj i god kvalitet. Jeg ved af omveje at der snart kommer nye varer.

Trine

www.smart-babytøj.dk

Anmeld

6. december 2010

Maise

jeg er til det hele. Bukser køber jeg ofte i hogm og føtex. hvorimod bluser, der elekser jeg ejsikkelej, hollys, småfolk og Ubang. jeg elsker hjemmesyet tøj. jeg bytter selv, sælger, køber på trendsales. tøjer behøver ikke være mærketøj Claras er meget blandet. jeg går efter hvad jeg kan lide. er det mærketøj er det dog altid brugt fra trendsales.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.