baby og cola!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

Mullebergen

N&J skriver:

Det gør jeg, altså bestemt ikke for at være ond, men fordi jeg ikke vil have et barn der VIL have fx. cola hver gang det kommer på et bord (som fx. ikke er mit eget), så Nikita ser da mig drikke cola uden at hun får noget, så får hun mælk og en sjældent gang imellem smager hun lidt af mig.. men det betyder også (indtil videre i hvert fald) at når vi er til fødselsdag så får hun mælk istedet for sodavanden på bordet, det vil hun ligeså godt have.. 

Jeg syntes faktisk det største problematik ligger i at have sit barn siddende til bords med børn der godt må få sodavand, slik i store mængder osv., der syntes jeg det er svært.. men jeg er mega striks med slik mest fordi jeg er bange for hun får det galt i halsen, så det får hun IKKE selvom alle de andre børn sidder og spiser det.. med undtagelse af chokolade.. onde mor.. I know...  

Når hun accepterer at få mælk, er det jo også fint nok at du gør som du gør. Den var bare ikke gået herhjemme så derfor er der meget sjældent cola på bordet når Hjalte er vågen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

N&J

MatildeS skriver:

Når hun accepterer at få mælk, er det jo også fint nok at du gør som du gør. Den var bare ikke gået herhjemme så derfor er der meget sjældent cola på bordet når Hjalte er vågen 

Regnede også lidt med at det var det senarie du hentydede til.. er bare glad for at hun indtil videre går med til det... så kan hun så te sig tosset når hun ikke må få andre ting når det passer hende, såsom rosiner.. 

Anmeld

5. december 2010

Becks

Nej du er ikke hys!!

Men vil lige sige, at mit gudbarn på 2½ år, får slik hverdag og sodavand et par gange om ugen - Det er simpelthen fordi hans diætist har sagt min veninde skal give ham det.. Han spiser MEGET lidt mad om dagen, andre gange slet ikke noget.. Så han skal have det, for at tage på. Han er 2½, ca. 92 lang og vejer mellem 10 og 11 kg.

Anmeld

6. december 2010

Nalle

Hmm. Hvorfor er det så lægen råder en til at give ens børn saftevand i deres sutflasker, hvis de ikke vil drikke vand eller kamille the?
Noget skal de vel for f*****n have at drikke?
Man kan ligesom få sukkerfri saftevand?

Min datter er 2 år, og har aldrig kunne li sodavand, pga brusen.
Men står det længe nok er der ingen brus i og så drikker hun det.
Jeg kunne aldrig drømme at at sige nej til at hun måtte få det en
gang imellem.

Kunne aldrig finde på at drikke noget for næsen af hende, og så sige nej du må ikke men mor må godt, for mor har meget bedre af at få det end dig?

Sådan har det med mange ting, så må du sige og tænke om mig hvad i vil.

Bare et surt opstød herfra, fra en mor som IKKE er en høne mor, men også lader mine børn leve livet, somme tider på godt og ondt, men sådan er vi nu så forskellige.

Anmeld

6. december 2010

sandratobias

Ved sku ikk rigtigt om jeg vil kommentere der her emne, men gør det alligevel.. Og undskylder på forhånd, hvis det blir langt..  

Tobias (3½ år) har mange gange fået cola/sodavand... Men til tider siger han oz han hellere vil ha mælk/vand, eller sin saft... Jeg elsker selv cola/sodavand, så hvorfor sku han ikk må få oz når jeg sidder og drikker det... Jeg kan ikk se noget problem i det... Han får børstet sine tænder, som han ska...
Slik/chokolade har han oz fået mange gange, men han forstår oz at når vi siger f.eks. 5 stykker så er det 5 og ikk 10... Han kan da indimellem godt finde på at spørge efter det, men får han et nej så er det et nej... Så må han blive sur eller ej... 

Mac´d mad, har han da oz fået, men det er ikk med succes... Pommesfrites og kyllingenuggets er det eneste af det han vil ha... Og det er ikk meget han vil ha af det, så det har vi mere eller mindre opgivet... 

Tror det blir svære når nr. 2 blir i den nysgerrige alder.. men så må man jo vælge og sige nej til at det kommer på bordet...

Sandra - Mor til Tobias April 2007... Og Uge 28+1 med nr. 2... 

Anmeld

6. december 2010

Halbschön

Hej Søde..

Jeg er enig med dig.. Små børn skal ikke ha sodavand, og slet ikke cola som er det farligste af dem alle - for tænderne..

Nicolai har smagt æblejuice og hjemmepresset appelsinjuice.. Det elsker han, og det blir ved det... Saft har han smagt en enkel gang hvor han var syg, men det vil han ikke ha...

Jeg drikker selv for meget sodavand - desværre, og jeg vil for intet i verden have at Nicolai skal begynde at drikke det pjat før han blir gaaaaammel! Vi har lige været på ferie i Egypten... Og der skal farmor(min svigermor) lige til at gi ham Cola.. Så siger hun "Mor, kig lige væk"... Sagde til hende at hvis det var cola, så blev jeg gal.. For det skal hun bare ikke gi ham.. Hun mener ikke de tager skade af liiiige at smage en enkel tår.. Nej, det gør de jo nok heller ikke.. men så tager denne ene tår vel den anden?

Anmeld

6. december 2010

Rikke, Liam & Linus

Dinna88 skriver:

Jeg er bestemt enig! Der er ingen grund til at give dem sådan noget før de selv spørger efter hvad det er f.eks. Og hvornår de spørger om det er selvfølgelig også afgørende. Dernæst synes jeg så man skal forklare sine børn hvad det kan gøre ved ens krop, så de forstår hvorfor det er noget man ikke får så ofte!

Fin tanke. Men ufatteligt svært at forklare et lille barn at det altså er dårligt for kroppen at drikke cola /spise slik.

Anmeld

6. december 2010

Rikke, Liam & Linus

Og, nå ja. Så er der stor forskel på børn.

Min søn skal til diætist, da han er MEGET småt spisende og vejer mindst 3 kilo for lidt. (17 mdr)

Men vi har allerede fået at vide at lige pt. må han sagtens få pomfritter, chips, flødeskum og saftevand etc. Da det vigtigste for hans trivsel lige nu er at tage på. Faktisk skal vi UNDGÅ grøntsager og frugt, da det mætter, men feder ikke. Det har vi så valgt ikke at gøre, da vi selv mener det bliver for svært at vende ham til alm. kost på sigt ellers.

Men han får både saft, juice, en sjælden gang sodavand. Men ind imellem vil han hellere bare have et glas vand.

Så pas på med at rede alle med en kam!

Anmeld

6. december 2010

Silas&Mille

mor-til-vanessa skriver:

hej girls.

vi havde mødregruppe hos mig i går, til julefrokost, super hyggeligt. min datter er den ældste, hun bliver 1 år om en uge

de fleste af de her børn er 9mdr og deres mødre sidder og giver dem COLA. what tænker jeg bare!!! altså vanessa har aldrig fået cola, og skal bestemt heller ikke have det før om langgggg tid. og så var der en af de her mødre der ikke rigtig børster tænder på hendes barn, fordi det er lidt svært at komme til. hvordan kommer de tænder ikke til at se ud.!?

ja forstår bare ikke hvorfor et barn på 9mdr skal have cola, eller andre sukker ting for den sags skyld, de aner jo ikke hvad det er, så ser jeg bare ikke nogen grund til at give dem det.

er det bare mig der er hys???

Har godt nok ikke lige læst alle svar på indlægget, men....

Det synes jeg er ALT for tidligt at give cola. I mine øjne skal man holde små børn væk fra sodavand, slik, kager osv, så længe som muligt.

Jeg har godt nok ikke født endnu, men vores plan er i hvert fald at holde den lille væk fra sådanne ting så længe som muligt.

Anmeld

6. december 2010

mor-til-vanessa

undskylder på forhånd at jeg ikke svare alle med svar, men så kommer jeg aldrig videre med dagens gøremål.

kan jo se der er mange forskellige meninger og holdninger og det skal der jo også være plads til.

dem der giver deres børn cola, kan synes jeg går i små sko, og er dømmende som der er blevet sagt. det genere mig ikke. jeg synes ikke jeg dømmer, jeg undre mig bare over baby på 9mdr skal drikke cola.

jeg synes bestemt heller ikke jeg er hys. jeg giver bare ikke mit barn sukker, jo frugtsukker får hun, i form af frugt og frugt is, hvis det er en varm sommerdag. i sommers fik hun også meget tyndt hyldesaft da det er mere læskende og har også en enkelt gang fået en pomfrit. så synes ikke jeg er hys eller høne mor.

jeg fik ikke selv slik før jeg var omkring 6, og vi fik det kun 1 gang i ugen og det har ALDRIG været sådan har vi har skovlet det ind når vi har været ude hos andre og der var slik på bordet. børn skal også forstå at der er noget for voksne og andre ting for børn, efter min mening.

synes der er andre alternativer til sukker på grød, jeg bruger i stedet rent kanel ( uden sukker ) og æble eller banan stykker i. så er havregrøden altså bare mere spændene.

men hver vores holdning. og der er altså også forskel på under 1 år og så over 2 eller 3 efter mig mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.