baby og cola!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

Zafir

mor-til-vanessa skriver:

føj det lyder ulækkert. og stakkels børn, tænk på hvad de kan blive drillet med i skolen.

tror altid det bliver svære med den sidste, fordi de vil jo have det samme som den største.

Heldigvis tror jeg Idun er med på den Så hun kan fortælle lillesøster om SUPER SEJ Idun-cola, som lillesøster får at drikke så er det 'bare' slikket der er problemet. Men det må kunne løses.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

Zafir

Malene84 skriver:

som pædagog har jeg set resultatet er folk der giver deres små børn cola og saftevand i flaske  jeg får altid lyst til at tude, enten er deres tænder helt væk eller også er de kulsorte - det er RÅKLAMT!!! stakkels børn.

Gyyyys. jeg har kun set vores venners datters... OG de gør det samme med lillesøsteren Har prøvet at tale med dem om det, men det er virkelig svært sådan noget. Suk...

Anmeld

5. december 2010

Fru Hansen

ej hvor bliver jeg altså forundret.
Der sidder kvinder herinde der mener at det er helt i orden at vurdere andre forældrer til at være uvidende mm baseret udelukkende på at de ser et barn der får en tår cola, en pomfrit el. lign.
At være så fordomsfuld anser jeg for at være et noget mere bekymrende karaktertræk end det at give sine børn politisk ukorrekt ernæring en gang i mellem.

Anmeld

5. december 2010

..

Zafir skriver:

Heldigvis tror jeg Idun er med på den Så hun kan fortælle lillesøster om SUPER SEJ Idun-cola, som lillesøster får at drikke så er det 'bare' slikket der er problemet. Men det må kunne løses.

Kan altså ikke lade være med at undre mig over hvorfor det ligefrem skal være super sejt at drikke cola. Var det ikke bedre bare at lade være.

Hos os (smilla 3 ½ år og Mikas 1½ år) får børn ikke cola/sodavand - det er en voksenting på linje med rødvin og spiritus i vores øjne. Smilla har en gang smagt det fordi hun var interesseret i det men inden havde jeg sagt " du må gerne smage men jeg tror ikke du kan lide det, det er sådan noget voksen noget.." hun spyttede også ud og har ikke vist interesse siden

Anmeld

5. december 2010

Fru Hansen

ladydan1 skriver:

for 6 mdr. siden var jeg faktisk helt enig med dig...som sådan er jeg det stadig og har da også 2 drenge som først fik den slags omkring 1½-2 års alderen. (altså smagte slik, sodavand osv)

MEN så kom Sara, som er det mest selektive spisene og drikkende pigebarn jeg kender!

Da amningen stoppede blev maden en kamp og først da jeg kastede håndklædet i ringen og kom sukker på grøden røg den ned. Ligeså er det rigtig svært at give hende nok at drikke, for det skal ikke være koldt, ikke være kedeligt så skal hun have væske nok er det tyndt lunt sukkervand. (hun kan ikke tåle mælk, så derfor er det ikke mælk/mme i flasken)

Tro mig..ALt er forsøgt, vi har endda været indlagt fordi hun ikke tog på. kommer der ikke noget damen vil have, så lader hun være med at spise eller drikke!

Så ja Sara har smagt cola..ikke noget hun synes om pga brusen, men jeg har måtte droppe al min modstand for nu handler det her om, at hun i det mindste spiser.

min mand har endda givet hende vingummi, hun har smagt kage og fritter. (og nej min mand kan ikke se det gør noget hun smager) Så jeg har opgivet forlængst.

:-) Sisse

Jeg har også en datter som din Sara.
Vi har kæmpet med at give hende mad nok lige fra den dag hun begyndte at spise grød. Min datter er 9 år i dag og har altid været undervægtig.
Jeg tror man skal prøve at være forældre til at barn med "spiseproblemer" før man forstår at man er glad om det så kun er pomfritter barnet vil spise, bare det spiser.
Vi har naturligvis også været til et utal af kontroller osv med hende. Resultatet er at hun til en vis grad selv bestemmer hvad hun vil spise, da lægen mener at hun vil udvikle en rigtig spiseforstyrrelse hvis hun presses for meget. Heldigvis spiser hun af alle fødevaregrupper, dog kun et meget begrænset udvalg og meget små mængder.

Anmeld

5. december 2010

Zafir

Macrolf skriver:

Kan altså ikke lade være med at undre mig over hvorfor det ligefrem skal være super sejt at drikke cola. Var det ikke bedre bare at lade være.

Hos os (smilla 3 ½ år og Mikas 1½ år) får børn ikke cola/sodavand - det er en voksenting på linje med rødvin og spiritus i vores øjne. Smilla har en gang smagt det fordi hun var interesseret i det men inden havde jeg sagt " du må gerne smage men jeg tror ikke du kan lide det, det er sådan noget voksen noget.." hun spyttede også ud og har ikke vist interesse siden

Supersejt Idun cola = en sjat cola og resten vand - så hun føler at hun får noget, der er spændende og sjovt at drikke, når vi andre får spændende og sjove ting at drikke

Så mega usejt at drikke voksen cola, mega sejt at drikke Idun cola

Anmeld

5. december 2010

N&J

mor-til-vanessa skriver:

hej girls.

vi havde mødregruppe hos mig i går, til julefrokost, super hyggeligt. min datter er den ældste, hun bliver 1 år om en uge

de fleste af de her børn er 9mdr og deres mødre sidder og giver dem COLA. what tænker jeg bare!!! altså vanessa har aldrig fået cola, og skal bestemt heller ikke have det før om langgggg tid. og så var der en af de her mødre der ikke rigtig børster tænder på hendes barn, fordi det er lidt svært at komme til. hvordan kommer de tænder ikke til at se ud.!?

ja forstår bare ikke hvorfor et barn på 9mdr skal have cola, eller andre sukker ting for den sags skyld, de aner jo ikke hvad det er, så ser jeg bare ikke nogen grund til at give dem det.

er det bare mig der er hys???

Vi er jo alle forskellige, og ja Nikita har da fået lov til at smage flere gange efterhånden, jeg ser intet galt i det, hun vil med tiden alligevel komme til at smage det, men til gengæld så er det, juice og saftevand hvilket ikke noget hun får ofte, men selvfølgelig må hun smage... bare ikke altid.. 

Anmeld

5. december 2010

BellaT

fru-nielsen skriver:

Der sidder kvinder herinde der mener at det er helt i orden at vurdere andre forældrer til at være uvidende mm baseret udelukkende på at de ser et barn der får en tår cola, en pomfrit el. lign.
At være så fordomsfuld anser jeg for at være et noget mere bekymrende karaktertræk end det at give sine børn politisk ukorrekt ernæring en gang i mellem.

Anmeld

5. december 2010

Mullebergen

fru-nielsen skriver:

Super godt skrevet!

Anmeld

5. december 2010

N&J

Jeg kan nu heller ikke sætte det på bordet uden at Hjalte vil have det, men det handler ikke om afhængighed men om at han ser noget han godt kan lide.

Jeg kunne ALDRIG drømme om åbenlyst at drikke cola foran næsen på ham og sige at han ikke måtte få noget, dét ville sgu være direkte ondt 

Hvis og når jeg drikker cola i hverdagene er det inden han bliver hentet eller efter han er puttet i seng 

Det gør jeg, altså bestemt ikke for at være ond, men fordi jeg ikke vil have et barn der VIL have fx. cola hver gang det kommer på et bord (som fx. ikke er mit eget), så Nikita ser da mig drikke cola uden at hun får noget, så får hun mælk og en sjældent gang imellem smager hun lidt af mig.. men det betyder også (indtil videre i hvert fald) at når vi er til fødselsdag så får hun mælk istedet for sodavanden på bordet, det vil hun ligeså godt have.. 

Jeg syntes faktisk det største problematik ligger i at have sit barn siddende til bords med børn der godt må få sodavand, slik i store mængder osv., der syntes jeg det er svært.. men jeg er mega striks med slik mest fordi jeg er bange for hun får det galt i halsen, så det får hun IKKE selvom alle de andre børn sidder og spiser det.. med undtagelse af chokolade.. onde mor.. I know...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.