baby og cola!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

Karina84

Jeg ved at det blir svært at holde min dreng fra slikket når først han blir en 2-3 år eller hvornår han nu begynder at finde interesse for de søde sager. Jeg har en mor, der mener at nede hos mormor og morfar må man gerne få slik (det samme var gældende hver gang vi var ude hos min mormor). Min ældste nevø (som er 6år nu), ved lige præcis hvor slikket står hjemme hos min mor, dog var han første en 3-4 år før han gad spise det... og jeg kan se på lillebroderen at han jo bare vil ha det samme (han er så 2 nu...). Hun prøver at sige, kun en lille pose, eller kun 2 gajoler, så det er ikke fordi de vold fråder hver gang de er der.

Et eller andet sted kan jeg godt forstå hende, vi andre er jo ikke døde af det og de er jo mormor og morfar... Meeeen ved sq ikke helt hvordan jeg kommer til at ha det med det, når det er min bettemand der skal passes der. Tror nok jeg vil se om jeg ikke kan få hende til at holde lidt igen med slikket.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

ZamanogDania

Min datter får nogle gangen cola. Og det er en lille tåre. Men den kommer os ud. Så tør det er per dråber der kommer ned. Hun får det fordi det er det eneste der hjælper på hendes tynd mave( det har hun tit). Også får hun os en skefuld sukker til sin morgenmad. Jeg fylder mig ikke som dårlig mor, når jeg giver hende det. Jeg børster hendes tænder hver dag( selvom det er en kamp og hun græder). Hun får sund mad hver dag. Grønsager, ris, fisk og kød osv. Men nogle gangen får hun altså kiks. Det synes jeg er ok.

Anmeld

5. december 2010

Nemesis

for 6 mdr. siden var jeg faktisk helt enig med dig...som sådan er jeg det stadig og har da også 2 drenge som først fik den slags omkring 1½-2 års alderen. (altså smagte slik, sodavand osv)

MEN så kom Sara, som er det mest selektive spisene og drikkende pigebarn jeg kender!

Da amningen stoppede blev maden en kamp og først da jeg kastede håndklædet i ringen og kom sukker på grøden røg den ned. Ligeså er det rigtig svært at give hende nok at drikke, for det skal ikke være koldt, ikke være kedeligt så skal hun have væske nok er det tyndt lunt sukkervand. (hun kan ikke tåle mælk, så derfor er det ikke mælk/mme i flasken)

Tro mig..ALt er forsøgt, vi har endda været indlagt fordi hun ikke tog på. kommer der ikke noget damen vil have, så lader hun være med at spise eller drikke!

Så ja Sara har smagt cola..ikke noget hun synes om pga brusen, men jeg har måtte droppe al min modstand for nu handler det her om, at hun i det mindste spiser.

min mand har endda givet hende vingummi, hun har smagt kage og fritter. (og nej min mand kan ikke se det gør noget hun smager) Så jeg har opgivet forlængst.

:-) Sisse

Anmeld

5. december 2010

SSL

Jeg er nok en af de mere afslappede, tror jeg - har ikke børn endnu, vi prøver ihærdigt, men vi har da talt om alle sådanne ting.. OG, jeg er mere afslappet.. Selvf. skal de ikke have cola, inden de bliver et år, og de vil da få grøntsagsstænger, frugtfad osv, som 'hyggemåltider' herhjemme.. Men så snart det er juletid (adventshygge, julefrokoster osv), og når vi kommer til div. fødselsdage, så gider jeg bestemt ikke at forhindre at de får lidt sukker, hvad enten det er saftevand, slik, kager eller andet.. Det vil jo ikke være noget der er her i hverdagen, og vi går meget ind for sund og varieret kost, så en gang i mellem synes jeg ikke skader, tværtimod..

Der udover er min kæreste og jeg stor modstander af junkfood og Mac'd mad, hvad er dog det for noget at proppe i børn???? Det omhandler jo hovedmåltiderne, puha! Det skal de ikke have de første mange år!! Det ved jeg.. Er man stresset og har svært ved at nå aftensmaden, så er en leverpostejsmad med agurk LANGT bedre en pap-mac'en, dét forstår jeg til gengæl overhoved ikk!!!

En anden ting er, min nevø have en ven med hjemme hos min mor sidste jul, og han kørte bare søde sager ned i sig, så min søster til sidst måtte stoppe ham, og en måned efter talte han om hvor heeeeldig min nevø var, bare at måtte spise det, fordi det fik han måske 2 gang om året, og så var det SÅ begrænset, så han 'hungrede' nærmest efter at måtte få lov, og det tror jeg er REN og skær psykisk fordi han ALDRIG har haft det tilgængeligt! Så dét synes jeg også man skal tænke over...

Anmeld

5. december 2010

Karina84

SSL skriver:

En anden ting er, min nevø have en ven med hjemme hos min mor sidste jul, og han kørte bare søde sager ned i sig, så min søster til sidst måtte stoppe ham, og en måned efter talte han om hvor heeeeldig min nevø var, bare at måtte spise det, fordi det fik han måske 2 gang om året, og så var det SÅ begrænset, så han 'hungrede' nærmest efter at måtte få lov, og det tror jeg er REN og skær psykisk fordi han ALDRIG har haft det tilgængeligt! Så dét synes jeg også man skal tænke over...

Det tror jeg bare du har så meget ret i! Når først de når op i en vis alder, så kommer det altså altså til at ha den modsatte virkning for nogen børn.

Snakkede faktisk om det med et par tøser fra min uddannelse her den anden dag. Den ene har selv børn, og de har et ret afslappet forhold til det, men når de så er sammen med venners børn, så ser hun hvordan ungerne skovler slik ind, fordi at nu er det fredag eller hvad ved jeg og så må de gerne få slik.

Anmeld

5. december 2010

SSL

Karina84 skriver:

Det tror jeg bare du har så meget ret i! Når først de når op i en vis alder, så kommer det altså altså til at ha den modsatte virkning for nogen børn.

Snakkede faktisk om det med et par tøser fra min uddannelse her den anden dag. Den ene har selv børn, og de har et ret afslappet forhold til det, men når de så er sammen med venners børn, så ser hun hvordan ungerne skovler slik ind, fordi at nu er det fredag eller hvad ved jeg og så må de gerne få slik.

Lige præcis.. Det er blevet meget striks det hele, og jeg mener bare - der er SÅ meget andet der er værre end lidt slik en gang imellem.. Herhjemme kommer det heller ikke til nødvendigvis at hedde/være fredags/lørdagsslik, men har børnene lyst laver man abemad, frugtfad, pandekager, whatever.. Jeg synes jeg har set mange børn i mine år i inst. der har et ganske afslappet forhold til det, på trods af at alle regler også der er skærpet ind, og jeg synes bare det bliver for meget.. Børnene i den ene inst. fik simpelthent sorteret noget af det fra hvis pædagogen mente at både en frugtstang og slikpose til 1kr var for meget, der fik JEG for meget af at det hele skal være så stirks med det..

Jeg kan godt se, en bh med 24 børn, og der gennemsnitsligt er 2 fødselsdage om måneden, meeeeen - som forældre ved man da at de ikk skal have en 10kroners slikpose hver, men en lille ting.. Men nej, der blev sorteret i det fra pædagogernes side..

Anmeld

5. december 2010

Mumto3

MatildeS skriver:

Selvfølgelig skal børn have en sund og varieret kost, der er jeg ikke uenig. Men nu er vores kroppe, også børns, så fantastisk indrettede at den sagtens kan udskille sukker, så længe det indtages i rimelige mængder.

Du får det til at lyde som om folk, som jeg selv, der giver sine børn sukker i ny og næ, KUN giver dem dette og ikke kan finde ud af det der med mad.

Min søn får en lille skefuld sukker på sin morgenmad og får af og til lov til at smage cola og får slik lejlighedsvis. MEN vi får skam også sund og varieret kost, masser af motion og er hverken overvægtige eller fejlernærede herhjemme, tværtimod 

Jeg dømmer ingen her!!! Jeg kender jer ikke, jeg aner ikke hvad I spiser og ikke spiser. Ej heller ved jeg hvad du regner for lidt og hvad du regner for at være meget. Det er jo også meget individuelt.

I mine øjne er der f.eks. forskel på sukker på havregryn og så sukker i slik, som jo kommer sammen med en bunke andre ting (læs: E-numre). -og sådan har vi alle nok vores egne måder at gøre tingene op på.

Anmeld

5. december 2010

mor2011

Jeg synes bestemt ikke at du er hys, jeg vil når jeg bliver mor hellere ikke give søde sager til mit barn i de første mange år.

Men det afhænger jo af hvilke værdier man ønsker at bibringe til sine børn.

Jeg ville bare trække på skulderen og tænke, at det er dog ærgerligt for det/de børn at de har så uvidende og lassiz faire forældre.

Anmeld

5. december 2010

SSL

mor2011 skriver:

Jeg synes bestemt ikke at du er hys, jeg vil når jeg bliver mor hellere ikke give søde sager til mit barn i de første mange år.

Men det afhænger jo af hvilke værdier man ønsker at bibringe til sine børn.

Jeg ville bare trække på skulderen og tænke, at det er dog ærgerligt for det/de børn at de har så uvidende og lassiz faire forældre.

Men der er jo STOR forskel på hvor ofte børn får det.. Jeg ville tænke "hvor går du dog i små sko" hvis der sad én og dømte mig på at mit barn spiste et par vingummier el andet til en fødselsdag.. Sådan er vi jo så forskellige  

Og jeg ville tænke præcis det samme som dig, hvis jeg passede nogle børn i en institution hvor de manglede deres tænder og de havde nutella og chokolader med i madpakken, så ville jeg tænke som dig.. Men jeg dømmer hverken veninder, bekendte eller andet, fordi deres børn får lidt sødt til en fødselsdag eller til adventshygge.. Slet ikke..

Anmeld

5. december 2010

ekzunz

Ingen sukker-hysteri herhjemme. Selvfølgelig fik vores børn ikke cola da de var helt små, de kunne faktisk slet ikke li' det før de blev lidt ældre, og Klara på 4,5 år vælger det stadig fra og ville hellere have et glas saftevand til maden om fredagen.

Men mine børn har altså fået McDonalds, slik, popcorn og peanuts før de blev 3,4,5 år..... De får også kanelsukker på deres havregrød, hvis de altså ikke hellere vil have rugbrød med leverpostej til morgenmad.....

De får en sund og alsidig kost, med masser af frugt og grønt - og der er fint plads til fredagsslik og en tur på McDonalds i ny og næ.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.