Jeg er nok en af de mere afslappede, tror jeg - har ikke børn endnu, vi prøver ihærdigt, men vi har da talt om alle sådanne ting.. OG, jeg er mere afslappet.. Selvf. skal de ikke have cola, inden de bliver et år, og de vil da få grøntsagsstænger, frugtfad osv, som 'hyggemåltider' herhjemme.. Men så snart det er juletid (adventshygge, julefrokoster osv), og når vi kommer til div. fødselsdage, så gider jeg bestemt ikke at forhindre at de får lidt sukker, hvad enten det er saftevand, slik, kager eller andet.. Det vil jo ikke være noget der er her i hverdagen, og vi går meget ind for sund og varieret kost, så en gang i mellem synes jeg ikke skader, tværtimod..
Der udover er min kæreste og jeg stor modstander af junkfood og Mac'd mad, hvad er dog det for noget at proppe i børn???? Det omhandler jo hovedmåltiderne, puha! Det skal de ikke have de første mange år!! Det ved jeg.. Er man stresset og har svært ved at nå aftensmaden, så er en leverpostejsmad med agurk LANGT bedre en pap-mac'en, dét forstår jeg til gengæl overhoved ikk!!!
En anden ting er, min nevø have en ven med hjemme hos min mor sidste jul, og han kørte bare søde sager ned i sig, så min søster til sidst måtte stoppe ham, og en måned efter talte han om hvor heeeeldig min nevø var, bare at måtte spise det, fordi det fik han måske 2 gang om året, og så var det SÅ begrænset, så han 'hungrede' nærmest efter at måtte få lov, og det tror jeg er REN og skær psykisk fordi han ALDRIG har haft det tilgængeligt! Så dét synes jeg også man skal tænke over...
Anmeld