baby og cola!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

foto på lærred

Nisse-mor:o) skriver:

Altså nu vil jeg lige sige jeg er 3 gangs mor   såå intet af gøre med om man er 1 eller 2 gangs mor ,,,  Jeg kunne aldrig drømme om at give så lille et barn cola  Det hører ingen steder hjemme ,, Min søn er nu 20 mdr og har ikke fået cola , saft , slik eller junk food endnu .. Jeg har gjort ligesådan med mine 2 store og så længe de ikke ved hvad de går glip af så er det jo intet problem   Det varer længe endnu før min søn bliver introduceret for sådan noget endnu , kan ikke se nogen grund til det ..

ENIG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

SussieThyssen

mor-til-vanessa skriver:

det var godt han lærte det :-)

og stakkels dreng han skulle have det så dårligt pga det

LOOL han blev ikke spor dårlig..han blev bare hyperaktiv..manner det var som han havde fået speed.
Så han tog såmænd ingen skade, det var bare lidt andtrængende at høre ham  synge og huje lige til han endelig dejsede omkuld.

Anmeld

5. december 2010

Valle81

MatildeS skriver:

Selvfølgelig skal børn have en sund og varieret kost, der er jeg ikke uenig. Men nu er vores kroppe, også børns, så fantastisk indrettede at den sagtens kan udskille sukker, så længe det indtages i rimelige mængder.

Du får det til at lyde som om folk, som jeg selv, der giver sine børn sukker i ny og næ, KUN giver dem dette og ikke kan finde ud af det der med mad.

Min søn får en lille skefuld sukker på sin morgenmad og får af og til lov til at smage cola og får slik lejlighedsvis. MEN vi får skam også sund og varieret kost, masser af motion og er hverken overvægtige eller fejlernærede herhjemme, tværtimod 

Anmeld

5. december 2010

mor-til-vanessa

Zafir skriver:

ABOSLUT IKKE HYS!!!!... Børn de ved ikke hvad slik, cola, kager osv er før de har smagt det og de smager det KUN fordi vi giver dem det. Så hvis vi kan undgå at give dem det, så går der længere før de kræver det.

Jeg ved godt at det bliver sværere med Frigg, end det var med Idun fordi Frigg vil se op til Idun og ha det samme som hun får. Men det går altså ikke.

Herhjemme får børnene Speeeeciel børnecola, hvor der er MEGET vand i til at starte med og mindre efterhånden som det kræves Det hjælper hvis man gør det med danskvand, så boblerne stadig er der

Men altså - nej. Og i tråd med det med at pakke børnene ind, så mener jeg ikke at det er at pakke dem mere ind end før i tiden, er fordi børn bliver præsenteret for MEGET mere slik og sodavand end man gjorde før i tiden.

I øvrigt har vi et vennepar i Norge, som har givet deres børn cola. Den ældste havde slet ingen fortænder, da hun skulle skifte tænder... ADRK...

føj det lyder ulækkert. og stakkels børn, tænk på hvad de kan blive drillet med i skolen.

tror altid det bliver svære med den sidste, fordi de vil jo have det samme som den største.

Anmeld

5. december 2010

Malene84

Zafir skriver:

ABOSLUT IKKE HYS!!!!... Børn de ved ikke hvad slik, cola, kager osv er før de har smagt det og de smager det KUN fordi vi giver dem det. Så hvis vi kan undgå at give dem det, så går der længere før de kræver det.

Jeg ved godt at det bliver sværere med Frigg, end det var med Idun fordi Frigg vil se op til Idun og ha det samme som hun får. Men det går altså ikke.

Herhjemme får børnene Speeeeciel børnecola, hvor der er MEGET vand i til at starte med og mindre efterhånden som det kræves Det hjælper hvis man gør det med danskvand, så boblerne stadig er der

Men altså - nej. Og i tråd med det med at pakke børnene ind, så mener jeg ikke at det er at pakke dem mere ind end før i tiden, er fordi børn bliver præsenteret for MEGET mere slik og sodavand end man gjorde før i tiden.

I øvrigt har vi et vennepar i Norge, som har givet deres børn cola. Den ældste havde slet ingen fortænder, da hun skulle skifte tænder... ADRK...

som pædagog har jeg set resultatet er folk der giver deres små børn cola og saftevand i flaske  jeg får altid lyst til at tude, enten er deres tænder helt væk eller også er de kulsorte - det er RÅKLAMT!!! stakkels børn.

Anmeld

5. december 2010

Mullebergen

*Sofie* skriver:

Hvorfor...?
Bad han om det måske?
Nej vel?

Undskyld at det lige netop er dig det kommer til at gå over her...det ku ha være hvem som helst.

Jeg har gået med tankerne om at oprette en afstemning mht til slik, kager, sodavand osv til børn.
Jeg fatter ikke hvordan man kan få sig selv til at give små børn den slags. Forleden så jeg en lille pige, yngre end Malou, sidde i sin barnevogn og guffe på noget chokolade. Arhmen, hvorfor?!  
Det kan da kun være et behov den voksne har, som denne får dækket gennem det lille barn. Og hvad det behov så lige går ud på, det fatter jeg heller ikk.
Men utroligt nok kan dette virkelig bringe mit pis i kog. Jeg burde være ligeglad med hvad andre putter i deres børn...Men jeg blir altså en smule harme og kan ikk lade vær med at tænke "er de virkelig ikk klogere?!" når jeg ser en forældre hælde cola i sit lille barn, som ikk en gang kan tale endnu.

Sorry...bare lige min holdning til tingene

Han bad selvfølgelig ikke om det, men han hev da febrilsk ud efter flasken som knapt 1årige gør når de ser noget spændende 

Ej, spøg til side. 

I bund og grund fik han cola første gang fordi hans mave var helt smadret. I samråd med lægen fik han lidt cola tyndet op med vand.

Jeg vil ikke retfætrdiggøre overfor dig hvorfor jeg gør som jeg gør, min søn må gerne smage cola og er en sund og rask dreng, længere er den ikke 

Anmeld

5. december 2010

mor-til-vanessa

undskyld jeg ikke lige får svaret alle, det er ikke fordi jeg ikke kan lide jer, men der er bare så mange der har svaret.

håber det er ok. :-)

Anmeld

5. december 2010

Mullebergen

mor-til-vanessa skriver:

jeg kender nu nogen der har smagt det en enkelt gang og ved hvad det er og man så ikke kan sætte det på bordet uden de vil have. så det med afhængighed er nok forskelligt fra person til person, ligesom ikke alle bliver afhængig af smøger eller stoffer

Jeg kan nu heller ikke sætte det på bordet uden at Hjalte vil have det, men det handler ikke om afhængighed men om at han ser noget han godt kan lide.

Jeg kunne ALDRIG drømme om åbenlyst at drikke cola foran næsen på ham og sige at han ikke måtte få noget, dét ville sgu være direkte ondt 

Hvis og når jeg drikker cola i hverdagene er det inden han bliver hentet eller efter han er puttet i seng 

Anmeld

5. december 2010

Frk. Himmelblå

Halløj 

Underlig opførsel. Virker ret ignorant..

Hmm, ud over det tænker  jeg, at det da er underligt, at babyerne overhovedet kan få det ned, når der er kulsyre i.. Kan da huske, hvordan sodavand "sved" i munden helt op til 10-årsalderen (især hvis man drak en ordentlig slurk. -Ja, endda til tider stadig).

Jeg synes da bare, du skal spørge dem, hvilke tanker de har gjort sig omkring det. - Og om de ved, at sukker og koffein er stimuli, der kan få ungerne til at blive oppe hele natten. - (Hehe, det kan være, det kan få dem på andre tanker). 

Anmeld

5. december 2010

Sukkerblomst

Jeg har en veninde der gav sin baby nougatella på sin sut når hun begyndte at skrige og hun vil have hende til at sove videre....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.