fru-nielsen skriver:
Jeg har også en datter som din Sara.
Vi har kæmpet med at give hende mad nok lige fra den dag hun begyndte at spise grød. Min datter er 9 år i dag og har altid været undervægtig.
Jeg tror man skal prøve at være forældre til at barn med "spiseproblemer" før man forstår at man er glad om det så kun er pomfritter barnet vil spise, bare det spiser.
Vi har naturligvis også været til et utal af kontroller osv med hende. Resultatet er at hun til en vis grad selv bestemmer hvad hun vil spise, da lægen mener at hun vil udvikle en rigtig spiseforstyrrelse hvis hun presses for meget. Heldigvis spiser hun af alle fødevaregrupper, dog kun et meget begrænset udvalg og meget små mængder.
åhh ja madkampen! Gruer også for det når hun bliver større. vi er allerede nu blevet advaret om, at hun nok altid vil være en småtspisende pige og jeg er derfor holdt op med at presse hende.
Det er bare møgsvært at se på at der intet spises og man er til sidst fløjtende ligeglad HVAd der bliver spist, bare der spises noget.
synes også det er virkelig svært for hvad der spises den ene dag, spises ikke den næste.
Ja tror også man skal prøve det, for det er nemt at have en pædagogisk korrekt sundhedsindstilling når ens barn spiser hvad som helst.
:-) Sisse
Anmeld