baby og cola!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2010

Nemesis

fru-nielsen skriver:

Jeg har også en datter som din Sara.
Vi har kæmpet med at give hende mad nok lige fra den dag hun begyndte at spise grød. Min datter er 9 år i dag og har altid været undervægtig.
Jeg tror man skal prøve at være forældre til at barn med "spiseproblemer" før man forstår at man er glad om det så kun er pomfritter barnet vil spise, bare det spiser.
Vi har naturligvis også været til et utal af kontroller osv med hende. Resultatet er at hun til en vis grad selv bestemmer hvad hun vil spise, da lægen mener at hun vil udvikle en rigtig spiseforstyrrelse hvis hun presses for meget. Heldigvis spiser hun af alle fødevaregrupper, dog kun et meget begrænset udvalg og meget små mængder.

åhh ja madkampen! Gruer også for det når hun bliver større. vi er allerede nu blevet advaret om, at hun nok altid vil være en småtspisende pige og jeg er derfor holdt op med at presse hende.

Det er bare møgsvært at se på at der intet spises og man er til sidst fløjtende ligeglad HVAd der bliver spist, bare der spises noget.

synes også det er virkelig svært for hvad der spises den ene dag, spises ikke den næste.

Ja tror også man skal prøve det, for det er nemt at have en pædagogisk korrekt sundhedsindstilling når ens barn spiser hvad som helst.

:-) Sisse 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

Laulund87

Nu bliver Maria et år om 2 dage og hun har ikke smagt cola endnu. Af alle de "forbudte" ting, er cola nok noget af det sidste hun får lov at smage. Ved faktisk ikke lige hvorfor jeg har det sådan med cola

Anmeld

6. december 2010

Rikke, Liam & Linus

ladydan1 skriver:

åhh ja madkampen! Gruer også for det når hun bliver større. vi er allerede nu blevet advaret om, at hun nok altid vil være en småtspisende pige og jeg er derfor holdt op med at presse hende.

Det er bare møgsvært at se på at der intet spises og man er til sidst fløjtende ligeglad HVAd der bliver spist, bare der spises noget.

synes også det er virkelig svært for hvad der spises den ene dag, spises ikke den næste.

Ja tror også man skal prøve det, for det er nemt at have en pædagogisk korrekt sundhedsindstilling når ens barn spiser hvad som helst.

:-) Sisse 

Ja, det er ufatteligt så frustrerende det kan være når ens barn ikke spiser.

Vi er også inde i en periode hvor Liam kan spise et, den ene dag og næste dag ryster han bare på hovedet og nægter. Det er bare en kamp.

Og da han var lille og begyndte at spise mad, kunne han spise ALT.

Puha, jeg synes det er hårdt.

Anmeld

6. december 2010

Dinna88

Rikke&Liam skriver:

Fin tanke. Men ufatteligt svært at forklare et lille barn at det altså er dårligt for kroppen at drikke cola /spise slik.

Det synes jeg nu ikke. For når de er så små at de ikke kan forstå at det ikke er godt for kroppen, så forstår de jo heller ikke "at det er noget lækkert" medmindre de lærer det. - Og det er så der at mine børn ikke skal lære det.

Men der hvor jeg mener at man skal forklare dem det, der er de heller ikke små mere. Det er nok fra 6 og opefter. 

Anmeld

6. december 2010

NinaNymannMadsen

der er ikke grund til de får sådan noget før de er ældre. de ved ikke havd det er og går derfor ikke glip af det.

skal dog ikke spille helgen her, asta har smagt, men det har været andre der har givet hende det selvom jeg har sagt til dem at hun ikke skal ha noget af det.
og vil hun gerne ha noget af det vi drikker, som cola og sådan så lader jeg som om jeg hælder op i hendes kop og så drikker hun vandet eller mælken eller juicen med stor velbehag. hun kender jo ikke rigtig smagen af det.

men børn i en alder af 9 mdr burde da slet ikke efter min mening drikke cola og spise slik. det de da slet ikk gamle nok til.

Anmeld

6. december 2010

Maise

Hvis jeg kan slippe afsted med det får Clara kun hjemmelavede mad. Hun har smagt få ting som hjemmelavet æbleskiver(u. noget til) og lidt sukkerfri saft. ellers intet. Da min venindes pige fyldte 1 år for lidt over 1 år siden gik hun rundt om et bord med guf og fik lov at spise af slikket, hvor jeg sagde meget strengt og hårdt  til min veninde at hun nok lige skulle tænke på  miljø og arv hvis ikke hun skulle blive overvægtig som hende selv, og dertil rådne tænder og sukkerpåvirkningen for kroppen og hjernen. ja jeg blev ret sur, for hun ved det udemærket godt.

Man behøver ikke være hellig med alt, men visse ting må man godt beskytte sit barn lidt bedre imod.

Anmeld

6. december 2010

mom <3

mor-til-vanessa skriver:

hej girls.

vi havde mødregruppe hos mig i går, til julefrokost, super hyggeligt. min datter er den ældste, hun bliver 1 år om en uge

de fleste af de her børn er 9mdr og deres mødre sidder og giver dem COLA. what tænker jeg bare!!! altså vanessa har aldrig fået cola, og skal bestemt heller ikke have det før om langgggg tid. og så var der en af de her mødre der ikke rigtig børster tænder på hendes barn, fordi det er lidt svært at komme til. hvordan kommer de tænder ikke til at se ud.!?

ja forstår bare ikke hvorfor et barn på 9mdr skal have cola, eller andre sukker ting for den sags skyld, de aner jo ikke hvad det er, så ser jeg bare ikke nogen grund til at give dem det.

er det bare mig der er hys???

Du er  overhovedet ikke spor hys!

Cola er jo vildt usundt : - fyldt med coffein,  -misfarver tænderne - laver ætsninger på tænderne - og sænker pH værdien i munden, så man hurtigere udvikler caries!

Det er jo fakta!
Du har en fuldstændig almindelig og ansvarlig betragtning af hvad der er bedst for dit barn!

Anmeld

6. december 2010

maria87

Znuzke skriver:

Ingen sukker-hysteri herhjemme. Selvfølgelig fik vores børn ikke cola da de var helt små, de kunne faktisk slet ikke li' det før de blev lidt ældre, og Klara på 4,5 år vælger det stadig fra og ville hellere have et glas saftevand til maden om fredagen.

Men mine børn har altså fået McDonalds, slik, popcorn og peanuts før de blev 3,4,5 år..... De får også kanelsukker på deres havregrød, hvis de altså ikke hellere vil have rugbrød med leverpostej til morgenmad.....

De får en sund og alsidig kost, med masser af frugt og grønt - og der er fint plads til fredagsslik og en tur på McDonalds i ny og næ.

Anmeld

6. december 2010

Dictes mor

mor-til-vanessa skriver:

hej girls.

vi havde mødregruppe hos mig i går, til julefrokost, super hyggeligt. min datter er den ældste, hun bliver 1 år om en uge

de fleste af de her børn er 9mdr og deres mødre sidder og giver dem COLA. what tænker jeg bare!!! altså vanessa har aldrig fået cola, og skal bestemt heller ikke have det før om langgggg tid. og så var der en af de her mødre der ikke rigtig børster tænder på hendes barn, fordi det er lidt svært at komme til. hvordan kommer de tænder ikke til at se ud.!?

ja forstår bare ikke hvorfor et barn på 9mdr skal have cola, eller andre sukker ting for den sags skyld, de aner jo ikke hvad det er, så ser jeg bare ikke nogen grund til at give dem det.

er det bare mig der er hys???

Hvis du er hys, så er jeg det også. Det er no-go i min verden, jeg ser ingen grund til at give dem det, de vil jo lige så gerne have vand, så hvorfor give dem sodavand. De ved jo ikke, at det findes og synes, at det er ligeså hyggeligt at drikke vand, mælk eller til nød lidt juice fortyndet kraftigt med vand. Dicte har kun drukket vand og mælk, og det bliver der ikke ændret på "bare" fordi det er jul.

Anmeld

6. december 2010

Dictes mor

mille:) skriver:

Du er  overhovedet ikke spor hys!

Cola er jo vildt usundt : - fyldt med coffein,  -misfarver tænderne - laver ætsninger på tænderne - og sænker pH værdien i munden, så man hurtigere udvikler caries!

Det er jo fakta!
Du har en fuldstændig almindelig og ansvarlig betragtning af hvad der er bedst for dit barn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.