baby og cola!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

Zafir

ABOSLUT IKKE HYS!!!!... Børn de ved ikke hvad slik, cola, kager osv er før de har smagt det og de smager det KUN fordi vi giver dem det. Så hvis vi kan undgå at give dem det, så går der længere før de kræver det.

Jeg ved godt at det bliver sværere med Frigg, end det var med Idun fordi Frigg vil se op til Idun og ha det samme som hun får. Men det går altså ikke.

Herhjemme får børnene Speeeeciel børnecola, hvor der er MEGET vand i til at starte med og mindre efterhånden som det kræves Det hjælper hvis man gør det med danskvand, så boblerne stadig er der

Men altså - nej. Og i tråd med det med at pakke børnene ind, så mener jeg ikke at det er at pakke dem mere ind end før i tiden, er fordi børn bliver præsenteret for MEGET mere slik og sodavand end man gjorde før i tiden.

I øvrigt har vi et vennepar i Norge, som har givet deres børn cola. Den ældste havde slet ingen fortænder, da hun skulle skifte tænder... ADRK...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

*Sofie*

MatildeS skriver:

Hjalte var også under et år da han fik lov til at smage cola.

Hvorfor...?
Bad han om det måske?
Nej vel?

Undskyld at det lige netop er dig det kommer til at gå over her...det ku ha være hvem som helst.

Jeg har gået med tankerne om at oprette en afstemning mht til slik, kager, sodavand osv til børn.
Jeg fatter ikke hvordan man kan få sig selv til at give små børn den slags. Forleden så jeg en lille pige, yngre end Malou, sidde i sin barnevogn og guffe på noget chokolade. Arhmen, hvorfor?!  
Det kan da kun være et behov den voksne har, som denne får dækket gennem det lille barn. Og hvad det behov så lige går ud på, det fatter jeg heller ikk.
Men utroligt nok kan dette virkelig bringe mit pis i kog. Jeg burde være ligeglad med hvad andre putter i deres børn...Men jeg blir altså en smule harme og kan ikk lade vær med at tænke "er de virkelig ikk klogere?!" når jeg ser en forældre hælde cola i sit lille barn, som ikk en gang kan tale endnu.

Sorry...bare lige min holdning til tingene

Anmeld

5. december 2010

Mira0911

mor-til-vanessa skriver:

i mine øjne må de ikke smage. 

men det bliver jo set med forskellige øjne

Man har sin mening om ting, og det skal der være plads til... 

Anmeld

5. december 2010

Ni-ko-li-ne

i min MG fik de både chips, cola, is, slik you name it, før de var 1år!!!!  vi var de eneste der ikke gav vores barn dette

Anmeld

5. december 2010

Isabeau2206

mor-til-vanessa skriver:

hej girls.

vi havde mødregruppe hos mig i går, til julefrokost, super hyggeligt. min datter er den ældste, hun bliver 1 år om en uge

de fleste af de her børn er 9mdr og deres mødre sidder og giver dem COLA. what tænker jeg bare!!! altså vanessa har aldrig fået cola, og skal bestemt heller ikke have det før om langgggg tid. og så var der en af de her mødre der ikke rigtig børster tænder på hendes barn, fordi det er lidt svært at komme til. hvordan kommer de tænder ikke til at se ud.!?

ja forstår bare ikke hvorfor et barn på 9mdr skal have cola, eller andre sukker ting for den sags skyld, de aner jo ikke hvad det er, så ser jeg bare ikke nogen grund til at give dem det.

er det bare mig der er hys???

Måske ikke lige så god en ide allerede nu og vænne dem til sodavand...? Stella, på 15 mdr., har prøvet og smage, men heldigvis kan hun ikke lide det

Anmeld

5. december 2010

mor-til-vanessa

MatildeS skriver:

Ja da, hvis man får det hver dag men da ikke af at smage en tår i ny og næ.

Mit barn står i hvert fald ikke og skriger efter hverken cola eller slik til hverdag, overhovedet. Han ved godt at det hører fødselsdage og den slags til. 

Sidst vi var til fødselsdag fik han en 33 cl cola som han drak to tåre af og så løb han ellers ud og legede. Havde han været afhængig, havde han nok lappet den i sig med vildskab i øjnene. 

jeg kender nu nogen der har smagt det en enkelt gang og ved hvad det er og man så ikke kan sætte det på bordet uden de vil have. så det med afhængighed er nok forskelligt fra person til person, ligesom ikke alle bliver afhængig af smøger eller stoffer

Anmeld

5. december 2010

mortilflere

SÅDAN GØR Min svigerinde oxo , de fordet tidligt , vi var en x på familie tur hvor en på 6 mdr drak en spors flaske fuld af cola ..

men alle hendes børn har oxo fået bordet mælketænder og hevet dem ud..

Anmeld

5. december 2010

Isabeau2206

MatildeS skriver:

Hjalte var også under et år da han fik lov til at smage cola. Jeg ser intet galt i det, det er jo ikke sådan at vi gør dem afhængige af det.

Alt med måde.

Her lyder det bare, som om de får det som modermælk...? Det lyder ikke til, at de "bare" smager...  Min datter har smagt det, men det var absolut ikke noget, hun kunne lide.

Anmeld

5. december 2010

Mullebergen

Mumto3 skriver:

Jeg er den totale NEJ-siger på det punkt.

Jeg har tit måtte lægge øre til: hvor er det synd for dine børn. Men helt ærligt så at sgu tænkt det samme om deres børn. Hvor er det synd for dem at de fra en tidlig aldre lærer at spise slik og drikke cola. Børnen skal OPBYGGE en sund krop, det er ikke lige som os andre der HAR en krop som bare skal 'vedligeholdelse'. Børn vokser og ikke mindst skla deres organer udvikles, og det bliver ikke til en sund og stærk krop af at få cola og slik at bygge den op med istedet for f.eks. frugt og grønsager!

Selvfølgelig skal børn have en sund og varieret kost, der er jeg ikke uenig. Men nu er vores kroppe, også børns, så fantastisk indrettede at den sagtens kan udskille sukker, så længe det indtages i rimelige mængder.

Du får det til at lyde som om folk, som jeg selv, der giver sine børn sukker i ny og næ, KUN giver dem dette og ikke kan finde ud af det der med mad.

Min søn får en lille skefuld sukker på sin morgenmad og får af og til lov til at smage cola og får slik lejlighedsvis. MEN vi får skam også sund og varieret kost, masser af motion og er hverken overvægtige eller fejlernærede herhjemme, tværtimod 

Anmeld

5. december 2010

mor-til-vanessa

Malene84 skriver:

jeg er jo så den der totalt strenge mor, der vil nægte mine børn nogen form for adgang til sådanne sager. Kan slet ikke finde meningen i, at tilbyde sukker til sidst barn så tidligt. De skal opbygge en sund krop før VI ødelægger den med lort.

Jeg er også den irriterende mor der sender dødsblikket til baby-familien der sidder og guffer i sig på MC'D hvor lille baby på 8 måneder sidder og får burgerbidder og poms.  fatter det simpelthen ikke.

atlså jeg synes ikke selv jeg er mega striks, men cola er bare det værste der findes.

må indrømme at min har fået en enkelt pomfrit engang på cafe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.