baby og cola!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

Mullebergen

mor-til-vanessa skriver:

man bliver afhængig af sukker. så er ikke enig med dig

Ja da, hvis man får det hver dag men da ikke af at smage en tår i ny og næ.

Mit barn står i hvert fald ikke og skriger efter hverken cola eller slik til hverdag, overhovedet. Han ved godt at det hører fødselsdage og den slags til. 

Sidst vi var til fødselsdag fik han en 33 cl cola som han drak to tåre af og så løb han ellers ud og legede. Havde han været afhængig, havde han nok lappet den i sig med vildskab i øjnene. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

mor-til-vanessa

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Spurgte du dem ikke hvorfor de gav deres børn cola?

Jeg kan huske da jeg var til første tandlægebesøg med Mathilde for mange år siden. Husker ikke præcis hvor gammel hun var, men hun fik ihvert fald stadig sutteflaske - så omkring et års alderen, tror jeg. Vi var 4 par samlet derinde på samme tid, og så kan jeg huske at det ene par fortalte, at deres datter da både fik saftevand og sodavand i flasken!!! Som om det var det mest naturlige i verden

WHAT I AM SHOKED!!!!

nej må faktisk indrømme jeg kun sagde "sidder du og giver hende cola!!!!!" jeg er allerede den der der har slået en oveni hovedt pga rygning og det hjalp ikke og så en anden der ikke gider lave ordentlig mad til sin datter... så tror nu ikke de lytter alligevel.

Anmeld

5. december 2010

Malene84

KaMa skriver:

Nu er jeg også førstegangsmor, og jeg kunne bestemt ikke finde på det. Kender også nogle, som putter saftevand i flaskerne. Man kan vel også godt blive forvirret, når man ligefrem kan købe babysaft!

Der var i øvrigt mange ting, som jeg ikke ville byde mine børn. Fx. pulvergrød. Det spiser de nu i stor stil. Man har et standpunkt til man taget et nyt.. hehe.

Anmeld

5. december 2010

mor-til-vanessa

Brams skriver:

Er fuldstændig enig med dig, børn i den alder skal slet ikke have den slags og jeg kan da slet ikke forstå at man kan finde på det

nej nemlig

Anmeld

5. december 2010

Dinna88

mor-til-vanessa skriver:

ja nemlig. i mit hoved er det 5 år eller sådan.

har faktisk næsten heller aldrig selv cola herhjemme, eller andet sodavand

Ja, i hvert fald. Jeg har ikke selv børn, men jeg er meget afklaret omkring sådan noget "Alt med måde", men for mig er det altså kun at smage men ikke sådan at barnet ved at det er en lækker ting som sådan. Det er jo oftest sådan at man higer efter det usunde, ikke? Jeg mener, det er jo ikke mange der en fredag aften sidder og gnasker gulerødder frem for slik.

Der er vi igen "på samme side" - vi har aldrig cola herhjemme. Hvis der bliver lyst til det så bliver det købt på det tidspunkt, men det er ikke noget vi har fast

Anmeld

5. december 2010

mor-til-vanessa

Mumto3 skriver:

Jeg er den totale NEJ-siger på det punkt.

Jeg har tit måtte lægge øre til: hvor er det synd for dine børn. Men helt ærligt så at sgu tænkt det samme om deres børn. Hvor er det synd for dem at de fra en tidlig aldre lærer at spise slik og drikke cola. Børnen skal OPBYGGE en sund krop, det er ikke lige som os andre der HAR en krop som bare skal 'vedligeholdelse'. Børn vokser og ikke mindst skla deres organer udvikles, og det bliver ikke til en sund og stærk krop af at få cola og slik at bygge den op med istedet for f.eks. frugt og grønsager!

er helt enig med dig og har det helt på samme måde

Anmeld

5. december 2010

mor-til-vanessa

MoarJ skriver:

Men de har vel lov at smage? 

Julie har da smagt på cola da hun var 1½ år gammel... Hun kunne ikke lide det... Men har efter noget stykke tid fået smag for det.. .

Yderst sjældent at hun får en sjat... 

i mine øjne må de ikke smage. 

men det bliver jo set med forskellige øjne

Anmeld

5. december 2010

Valle81

mor-til-vanessa skriver:

ja det vi alle sammen :-) også mig og mit barn får ikke cola

Smiler:0)

Jeg ville ikke selv blive foraget eller noget - bare tænke mit og holde mig til mit - hvis mit standpunkt var fx nul sukker politik mht mine børn:0)

Der er langt størrebekymringer i livet end dette:0)

Knus

Anmeld

5. december 2010

Malene84

mor-til-vanessa skriver:

hej girls.

vi havde mødregruppe hos mig i går, til julefrokost, super hyggeligt. min datter er den ældste, hun bliver 1 år om en uge

de fleste af de her børn er 9mdr og deres mødre sidder og giver dem COLA. what tænker jeg bare!!! altså vanessa har aldrig fået cola, og skal bestemt heller ikke have det før om langgggg tid. og så var der en af de her mødre der ikke rigtig børster tænder på hendes barn, fordi det er lidt svært at komme til. hvordan kommer de tænder ikke til at se ud.!?

ja forstår bare ikke hvorfor et barn på 9mdr skal have cola, eller andre sukker ting for den sags skyld, de aner jo ikke hvad det er, så ser jeg bare ikke nogen grund til at give dem det.

er det bare mig der er hys???

jeg er jo så den der totalt strenge mor, der vil nægte mine børn nogen form for adgang til sådanne sager. Kan slet ikke finde meningen i, at tilbyde sukker til sidst barn så tidligt. De skal opbygge en sund krop før VI ødelægger den med lort.

Jeg er også den irriterende mor der sender dødsblikket til baby-familien der sidder og guffer i sig på MC'D hvor lille baby på 8 måneder sidder og får burgerbidder og poms.  fatter det simpelthen ikke.

Anmeld

5. december 2010

mor-til-vanessa

SussieThyssen skriver:

Nix..du er ikke hys.
Små børn og sodavand har efter min mening intet at gøre med hinanden.
Min dejlige mand, gav min søn et halvt glas cola, en dag da han skulle se efter ham et par timer. Sønneke var halvandet år, skal lige siges, og vores forhold var ret nyt.
Jeg vidste drengen var i de bedste hænder som ønskes kunne, og jeg blev da heller ikke spor sur, men fortalte ham, at det ikke var nogen god ide.
Niels (og jeg) fik da også syn for sagen, da Nickolai lå og jodlede i sin seng til kl var halv ti om aftenen inden gassen var gået af ballonen

Siden den dag var sodavand og især Cola bandlyst hos små børn OGSÅ hos min gemal LOL
Men herregud...Niels har aldrig rigtigt haft med små børn at gøre før han mødte mig, så han skulle jo læres op fra bunden. Men mange gode grin har vi da fået siden over den historie.

Det andet er imidlertid temmeligt forargeligt, især hvis man sætter sig ind i børns pasning når man skal have en lille.

Kærligst
Sussie

det var godt han lærte det :-)

og stakkels dreng han skulle have det så dårligt pga det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.