baby og cola!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

Karina84

Har godt nok ikke børn endnu, men nej syns slet ikke du er hys... Jeg tror ikke at jeg bliver så striks i forhold til søde sager, da jeg selv er den største slikmund  men jeg vil da prøve at trække den så lang tid jeg kan... ser ingen grund til at være fanatisk, men som du siger så ved de jo ikke hvad det er, så hvorfor gi dem det?

Syns godt nok alligevel at 9mdr er temmelig tidligt at proppe cola i dem!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

Mullebergen

Hjalte fik i øvrigt også, i samråd med lægen, cola fortyndet med lidt vand i en uges tid da han var 8-9 måneder fordi han simpelthen havde så tynd mave og intet andet hjalp.

Anmeld

5. december 2010

FruEllingsen

mor-til-vanessa skriver:

hej girls.

vi havde mødregruppe hos mig i går, til julefrokost, super hyggeligt. min datter er den ældste, hun bliver 1 år om en uge

de fleste af de her børn er 9mdr og deres mødre sidder og giver dem COLA. what tænker jeg bare!!! altså vanessa har aldrig fået cola, og skal bestemt heller ikke have det før om langgggg tid. og så var der en af de her mødre der ikke rigtig børster tænder på hendes barn, fordi det er lidt svært at komme til. hvordan kommer de tænder ikke til at se ud.!?

ja forstår bare ikke hvorfor et barn på 9mdr skal have cola, eller andre sukker ting for den sags skyld, de aner jo ikke hvad det er, så ser jeg bare ikke nogen grund til at give dem det.

er det bare mig der er hys???

Har det præcis lige som dig.

Synes ikke du er hys. kan ikke se nogen grund til at give børn cola eller ligende når de er så små.... Det kan de tidligt nok lære at drikke

Anmeld

5. december 2010

Mira0911

Men de har vel lov at smage? 

Julie har da smagt på cola da hun var 1½ år gammel... Hun kunne ikke lide det... Men har efter noget stykke tid fået smag for det.. .

Yderst sjældent at hun får en sjat... 

Anmeld

5. december 2010

Mumto3

Jeg er den totale NEJ-siger på det punkt.

Jeg har tit måtte lægge øre til: hvor er det synd for dine børn. Men helt ærligt så at sgu tænkt det samme om deres børn. Hvor er det synd for dem at de fra en tidlig aldre lærer at spise slik og drikke cola. Børnen skal OPBYGGE en sund krop, det er ikke lige som os andre der HAR en krop som bare skal 'vedligeholdelse'. Børn vokser og ikke mindst skla deres organer udvikles, og det bliver ikke til en sund og stærk krop af at få cola og slik at bygge den op med istedet for f.eks. frugt og grønsager!

Anmeld

5. december 2010

Vial

Nu er jeg også førstegangsmor, og jeg kunne bestemt ikke finde på det. Kender også nogle, som putter saftevand i flaskerne. Man kan vel også godt blive forvirret, når man ligefrem kan købe babysaft!

Der var i øvrigt mange ting, som jeg ikke ville byde mine børn. Fx. pulvergrød. Det spiser de nu i stor stil. Man har et standpunkt til man taget et nyt.. hehe.

Anmeld

5. december 2010

mor-til-vanessa

Valle81 skriver:

Spørger med et glimt i øjet:0)

Er de andre i MG førstegangs mødre alle sammen:0)

ja det vi alle sammen :-) også mig og mit barn får ikke cola

Anmeld

5. december 2010

mor-til-vanessa

Dinna88 skriver:

Jeg er bestemt enig! Der er ingen grund til at give dem sådan noget før de selv spørger efter hvad det er f.eks. Og hvornår de spørger om det er selvfølgelig også afgørende. Dernæst synes jeg så man skal forklare sine børn hvad det kan gøre ved ens krop, så de forstår hvorfor det er noget man ikke får så ofte!

ja nemlig. i mit hoved er det 5 år eller sådan.

har faktisk næsten heller aldrig selv cola herhjemme, eller andet sodavand

Anmeld

5. december 2010

mor-til-vanessa

MatildeS skriver:

Hjalte var også under et år da han fik lov til at smage cola. Jeg ser intet galt i det, det er jo ikke sådan at vi gør dem afhængige af det.

Alt med måde.

man bliver afhængig af sukker. så er ikke enig med dig

Anmeld

5. december 2010

SussieThyssen

mor-til-vanessa skriver:

hej girls.

vi havde mødregruppe hos mig i går, til julefrokost, super hyggeligt. min datter er den ældste, hun bliver 1 år om en uge

de fleste af de her børn er 9mdr og deres mødre sidder og giver dem COLA. what tænker jeg bare!!! altså vanessa har aldrig fået cola, og skal bestemt heller ikke have det før om langgggg tid. og så var der en af de her mødre der ikke rigtig børster tænder på hendes barn, fordi det er lidt svært at komme til. hvordan kommer de tænder ikke til at se ud.!?

ja forstår bare ikke hvorfor et barn på 9mdr skal have cola, eller andre sukker ting for den sags skyld, de aner jo ikke hvad det er, så ser jeg bare ikke nogen grund til at give dem det.

er det bare mig der er hys???

Nix..du er ikke hys.
Små børn og sodavand har efter min mening intet at gøre med hinanden.
Min dejlige mand, gav min søn et halvt glas cola, en dag da han skulle se efter ham et par timer. Sønneke var halvandet år, skal lige siges, og vores forhold var ret nyt.
Jeg vidste drengen var i de bedste hænder som ønskes kunne, og jeg blev da heller ikke spor sur, men fortalte ham, at det ikke var nogen god ide.
Niels (og jeg) fik da også syn for sagen, da Nickolai lå og jodlede i sin seng til kl var halv ti om aftenen inden gassen var gået af ballonen

Siden den dag var sodavand og især Cola bandlyst hos små børn OGSÅ hos min gemal LOL
Men herregud...Niels har aldrig rigtigt haft med små børn at gøre før han mødte mig, så han skulle jo læres op fra bunden. Men mange gode grin har vi da fået siden over den historie.

Det andet er imidlertid temmeligt forargeligt, især hvis man sætter sig ind i børns pasning når man skal have en lille.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.