Betaler I licens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2010

Margorie

Snefnug26 skriver:

Tja.. så vil alle dem der aldrig ser DR eller hører P1-4 vel også have "rabat"

Tja og så ville det nok ende med at blive endnu dyrere fordi nogle skulle ansættes til at tjekke hvem der skulle have den rabat.. Nej de kan nøjes med at give mig den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2010

Siber

Kan man undgå det i dagens danmark???

Altså jeg synes nu bare de skulle ligge det ind under skatten, så betaler alle!

Men ja jeg betaler licens, men i Norge!

Knus Siber

Anmeld

3. december 2010

Margorie

Laulund87 skriver:

Jamen du skal også betale medielicens når du er på nettet så du får skam noget for pengene

Det anede jeg ikke engang Nå det vist meget heldigt det er den kloge Hr. mand der står for den slags ting herhjemme.

Anmeld

3. december 2010

mor til 2 skønne piger .

ja det gør vi, bøden er stor hvis det bliver opdaget a man ikke betaler licens

Anmeld

3. december 2010

Anonym

Undskyld mig alle Jer der sidder og nævner smæk før eller siden osv.

Jeg havde en kæreste engang for 5 år siden hvor en licens mand kom ud og bankede på døren og spurgte om han havde tv, radio osv. og ham betalte licens (hvilket han ikke gjorde og han stod med en joystick i hånden). Men sjovt nok har han aldrig hørt fra dem!

Eneste han betalte/betaler er radio licens hvilket er INGENTING i forhold til tv licens. Så så meget gårr de vidst heller ikke op i det. For de fik da hans cpr-nummer og det hele!

Anmeld

3. december 2010

Laulund87

Siber skriver:

Kan man undgå det i dagens danmark???

Altså jeg synes nu bare de skulle ligge det ind under skatten, så betaler alle!

Men ja jeg betaler licens, men i Norge!

Knus Siber

Man kan undgå lige længe nok til at få en kæmpe gæld og så siger det smæk! Så dem der snyder slipper ikke

Anmeld

3. december 2010

Laulund87

Margorie skriver:

Det anede jeg ikke engang Nå det vist meget heldigt det er den kloge Hr. mand der står for den slags ting herhjemme.

Hehe

Anmeld

3. december 2010

Diana...

Ja da selvfølgelig gør vi det, det skal man jo! 

Anmeld

3. december 2010

JonTri

Anonym skriver:

Undskyld mig alle Jer der sidder og nævner smæk før eller siden osv.

Jeg havde en kæreste engang for 5 år siden hvor en licens mand kom ud og bankede på døren og spurgte om han havde tv, radio osv. og ham betalte licens (hvilket han ikke gjorde og han stod med en joystick i hånden). Men sjovt nok har han aldrig hørt fra dem!

Eneste han betalte/betaler er radio licens hvilket er INGENTING i forhold til tv licens. Så så meget gårr de vidst heller ikke op i det. For de fik da hans cpr-nummer og det hele!

Der er ikke noget, der hedder radiolicens mere. Det er decideret at snyde samfundet og medborgere, hvis man ikke betaler hvad der er lovpligtigt!

Anmeld

3. december 2010

slettet_7530

Ja selvfølgelig gør vi det.

TV-licensen er blevet erstattet af en medielicens. Medielicensen betyder, at du skal betale licens, hvis du ejer et apparat, der kan modtage billeder. Det gælder bl.a. hvis du har:

• computer med internetadgang
  • mobiltelefon med internetadgang
  • tv
  • lommecomputer (PDA)

Licensen er blevet lavet om fordi man undgår, at nogle seere - Billede af et fjernsyn. (Modelfoto: colourbox.com)altså dem som ser tv på et traditionelt fjernsyn - skal betale licens, imens andre, der ser tv-programmer via internettet eller mobiltelefon, ikke skal betale.

Man sikrer også, at licensen ikke bliver udhulet, fordi færre bruger fjernsyn og flere bruger fx computere.

Licens er forudsætningen for at holde DRs programmer og tjenester fri af politisk indblanding, og fri af reklamer og kommercielle interesser.
Og uden licensen, havde vi ikke vores orkestre, danske drama serier og børneudsendelser i verdensklasse. Vi kunne ikke udvikle undervisningsprogrammer; og vi kunne ikke sikre uafhængige nyheder i radioen, på TV, Tekst-TV og dr.dk hver dag året rundt.

Reglerne for licens kan læses i Bekendtgørelsen om licens. Den udarbejdes af Folketinget for en 4-årig periode, og deraf fremgår blandt andet hvem der skal betale licens, for hvilke apparater og hvor meget der skal betales.

Bekendtgørelsen er tilgængelig online på retsinformation.dk:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.