Betaler I licens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2010

Anonym

KaLee skriver:

Jeg skrev også at jeg pt ikke bruger Dr's kanaler, så vidste faktisk ikke det som du beskriver...

Det har jeg heller ingen intentioner om at min søn skal se...

Det lyder mere som noget voksen "anders matthesen" humor...

Når jeg har zappet forbi ramasjang er det sådan noget som lucky luke jeg lige opfattede blev vist.

Til mit held sender TV2 også nogle ok programmer de morgener i weekenden...  Selvom jeg kan brække mig over det der blandede "dangelsk" (dansk / engelsk) sprog. Så kan det være noget så lærerigt, men det lyder også bare mærkeligt.. Regnbue, rainbow - så fik vi det på det rene..

Jeg har faktisk nogle disneyfilm og lidt teletubbies liggende (til alt held gider kngæten ikke teletubbies)... Men har sjovt nok ingen DVD afspiller, så de står bare og samler støv PT... Derfor jeg også skal bruge de udbud som fjernsynet nu engang har.

Den var ikke minded på dig som sådan, ville bare fortælle dig lidt om mine oplevelser med ramasjang - også tog det lidt overhånd fordi det simpelthen gør mig så gal i skrællen at være forpligtet til at betale for at de sender noget som er stik imod alt hvad jeg står for 

Men du har helt ret - det er dårlig (barnlig?) voksenhumor ramasjang sender. ja den sender også klassikere som lucky luke, kaj og andrea, bamse og kylling mm. men det meste af det nye de laver er i den boldgade jeg nævnte før. DOG bortset fra lille nørd (rigtig godt program synes jeg) også har vi herhjemme en specifik yndlingsPERSON og det er Rosa (fra rouladegade) hun er simpelthen det mest vidunderlige og pædagogiske væsen i lange, lange tider! 

Vi har heller ikke nogen særlig god dvd afspiller, vi købte den i et supermarked da vi flyttede sammen - det går an, når den bare er til børnefilm. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

mimse

vi betaler - og synes det træls, den skal være så dyr, fordi mange snyder...

Anmeld

8. december 2010

Anonym

Ni-ko-li-ne skriver:

men når det nu er lov, jamen så er man jo nødt til det... også selvom man benytter internet... også selvom man betaler for sit internet...

Det har du helt ret i jeg prøver såmænd bare at belyse nogle (ifl. mig) ret alvorlige problemstillinger..  

Anmeld

8. december 2010

Kløver

Anonym skriver:

"Jeg sammenligner det lidt med at betale skat, hvor man jo giver til en masse ting, men nogle kommer feks meget sjældent til lægen eller på sygehuset, skal de så betale mindre i skat i dem som ofte kommer til lægen eller er syge, så de ofte er på hospitalet "

- kunne ikke få citér funktionen til at virke! 

MEN det jeg læser ud fra ovenstående^^ er, at jeg, som ikke bruger DR på nogen måde, skal betale for at andre ser tv... i just don't get the point ! 

Og ja jeg bruger internet men det betaler jeg også flere hundrede kroner for hver måned både til teleselskab og det lokale net!!! så hvorfor er det DR skulle have krav på flere af vores hårdttjente penge??!!

Udover det har jeg ganske enkelt ikke råd til at betale licens.. 

hvis jeg havde penge NOK ville jeg da klart gøre det og hvis jeg havde tiltrækkeligt mere end nok ville jeg også betale for så mange andre familier som min egen (altså som tingene er lige nu) som overhovedet muligt.. og selvfølgelig prøve at ændre lidt på tingene for det er desværre kun en mulighed hvis man er stinkende rig .. Skønne (FAR)velfærdssamfund.. !! 

kan ikke understreges nok!! fydaføjda!!!!  

Tja for mig at se er tv/internet osv luksusting, og man må betale det, det koster, og nu er dte jo ikke mig der har valgt at man skal betale licens, jeg ser heller ikke DR men nu er det sådan set bestemt man skal betale licens, så den med "man har ikke penge nok" synes jeg er en dårlig undskyldning... For mig at se er det noget ALLE skal betale, og derfor bør man også betale.....

Hvorvidt det er rigtigt eller forkert at de forlanger licens er jo en helt anden debat....

Anmeld

8. december 2010

SSL

JA! Vi betaler selvf. licens.. Gad da godt se svar for de 11% ikke betaler..

Jeg kan dog ikke få ondt i røven, over folk der ikke gør - jeg regner bare med de får deres karmahug en dag Men kan godt nok ikke få ondt nogen steder over du ikke betaler, synes dog det er direkte skørt ikke at gøre, men sådan er man jo så forskellige

Anmeld

9. december 2010

mom <3

Mille83 skriver:

Jep her betaler vi licens .- jeg bryder mig ikke om at snyde på nogen måde, så selvfølgelig skal vi betale for og se tv  ikke at jeg gør det med glæde, men det er nu engang sådan reglerne er, og hvis alle betalte licens ville det måske være billigere......

Anmeld

9. december 2010

mom <3

Maja84 skriver:

Tja for mig at se er tv/internet osv luksusting, og man må betale det, det koster, og nu er dte jo ikke mig der har valgt at man skal betale licens, jeg ser heller ikke DR men nu er det sådan set bestemt man skal betale licens, så den med "man har ikke penge nok" synes jeg er en dårlig undskyldning... For mig at se er det noget ALLE skal betale, og derfor bør man også betale.....

Hvorvidt det er rigtigt eller forkert at de forlanger licens er jo en helt anden debat....

Anmeld

9. december 2010

mom <3

Ni-ko-li-ne skriver:

men når det nu er lov, jamen så er man jo nødt til det... også selvom man benytter internet... også selvom man betaler for sit internet...

Ja at man betaler for sit internetforbrug, fratager ikke en pligten til at betale licens. Det er to forskellige ting (pærer og bananer - og det kan man ikke blande sammen)

Licens er vedtaget ved LOV, og skal derfor betales af alle de som opfylder betingelserne derfor (fx internetbrugere) - og DR er kun en lille bitte promille af det arrangement!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.