Betaler I licens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

Laulund87

MatildeS skriver:

Har læst tråden igennem og HOLD DA OP 

Troede virkelig ikke nogle mennesker ligefrem med vilje undlad at betale licens -AF PRINCIP????

Da jeg var yngre, betalte jeg ikke licens fordi jeg ikke ejede kongens mønt og havde konstant dårlig samvittighed 

Hmmm, jeg tror da jeg går en tur i Kvickly i morgen og hiver alt det ned fra hylderne jeg gerne vil have og går ud af butikken uden at betale -For det er da noget fis at tingene skal koste penge  Eller!!

Ej, jeg er mildest talt chorkeret!!

Rigtig godt skrevet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Ja det virker ikke just som om der er styr på deres ting derinde ved DR, men jo deres hovedpine

Lige præcis. Det er bare dødærgeligt, at vi finansierer det

Anmeld

5. december 2010

Pige2009

CamillaValby skriver:

HIhi nej det går også til det nye DR hus Ej pjat til side.

Jeg syntes stadig ikke det er ok, jeg ser ikke TV på min computer heller, og alt det der kultur fis rundt omkring med teater osv. Kunne jeg slippe for at støtte det fis så havde jeg gjort det.

Jeg syntes det er irriterende at andre skal fortælle mig hvordan jeg skal bruge mine penge og hvad jeg skal støtte.

Mange er ikke enige, i know. Men jeg kender endnu flere som er enige Vi er heligvis forskellige alle sammen

Misforstå mig ikke. Jeg er klart imod licensen, men betaler alligevel, da man jo skal

Anmeld

5. december 2010

Pige2009

kiwii skriver:

hehe ja (:

Anmeld

5. december 2010

Pige2009

Zafir skriver:

Fuldstændig korrekt haha... Jeg har gået og tygget på det efter jeg skrev det. Kunne godt se at det ikke var det jeg havde skrevet.

MEN - public service tv, kan jeg godt lide

Kender det godt. Det ligger liiiiige på tungen, men man kan død og pine ikke komme på det rette ord

Anmeld

5. december 2010

SHERO

Jeg er faktisk først lige begyndt at betale.. Og det er ikke med min gode vilje. Jeg synes det er grotesk at man skal betale så mange penge for noget man ikke bruger... Ville med glæde betale mindre for det puplic service som kun dr tilbyder som nyheder på tegnesprog mv, men 2200 kr om året for at de kan give rina rafn og de andre dommere i xfactor 300.000 kr hver for nogen som bestemt ikke kan anses for puplic service er simpelthen latterligt... Det kunne sagtnes gøres for meget mindre, men de skal åbenbart have 5 dr kanaler og gud ved hvor mange radiokanaler.. Så er reklamer heller ikke mere farlige.

Jeg betaler nu, men udelukkende fordi vi ikke har dørtelefon hvor jeg bor, og gider ikke de banker på døren... Men for pokker det er sure penge...

Anmeld

5. december 2010

CamillaValby

Baagøe skriver:

Misforstå mig ikke. Jeg er klart imod licensen, men betaler alligevel, da man jo skal

Hihi ja se så misforstod jeg dig

Jeg betaler også selvom at det ikke er med min gode vilje

Anmeld

5. december 2010

Pige2009

CamillaValby skriver:

Hihi ja se så misforstod jeg dig

Jeg betaler også selvom at det ikke er med min gode vilje

Nej det er pokkers ærgelige penge at skulle slippe

Anmeld

5. december 2010

eElak

Først og fremmest - RESPEKT til Line1987 for at være den eneste som tør at stå frem og sige (uden at gemme sig bag anonymiteten) at hun ikke betaler licensen!! 
Om det er rigtigt eller forkert er dælme op til den enkelte, men synes lige hun skulle have et skulderklap med på vejen for at stå ved det hun skriver

Jeg er på pokkers ambivalent når det kommer til Licensen..  

Jeg betaler licens, og det har jeg gjort i en del år efterhånden... Tror jeg nåede at bo hjemmefra i 1 års tid, og det var pga. jeg var studerende og pengene var små. Der var besøg af licensmanden i de ungdomsboliger hvor jeg boede... heldigvis var jeg ikke hjemme, men jeg meldte mig til 1-2 måneder efter, for havde lige haft fødselsdag og jul (som ligger tæt) så der havde jeg jo bare fået tvet.. 

Om jeg så synes det er så superfedt med en LICENS - det er en anden side af sagen. 
Jeg kan godt forstå pointen i licensen - for det er publicservice.. Det skal faktisk ikke være andet end en informationskanal. Hvis i kan huske fra jeres barndom de der OBS programmer, SØren Ryge i haven osv osv.. Det er DET som DR handler om - simpelt informationstv.. Hvis der er krig - så er det vores informationskilde osv. Af den grund kan jeg som sådan godt se grunden til at betale licensen - SELVOM jeg ikke bruger den kanal synderligt.

MEEEEN - det "pisser" mig sq af når licenspengene bliver brugt på utætte DRbygninger, kæmpe fratrædelsesordninger, X-factor, TALENT, og ting som virker som et ynkeligt forsøg på at skaffe seere. Det er der hvor jeg kan føle mig røvrendt af "systemet".

Jeg må dog tilføje at jeg er faktisk imponeret over at DR på det seneste har formået at lave flere kanaler, så dem uden kabeltv pakker, parabol m.m. også har en jordisk chance for at finde noget TV, som ikke kun har pensionister, eller forsmåede teenagere som målgruppe
DR ramasjang, Kulturkanalen, DR online (og vidst nok flere, men kan ikke huske det)... Det synes jeg trods alt er lidt sejt

Jeg forstår ikke hvorfor licensen ikke "bare" bliver opkrævet over skatten i stedet, når nu det er til at sikre DK et eller andet form for tv og kulturberigelse (selvom X-faktor og talent 2010 IKKE er kulturberigelse).

Altså.. vi betaler kirkeskat for pokker (dem som er medlem af folkekirken).. Vi betaler skat for kunstere i DK som får godtgørelsesbeløb/overlevelsespenge... VI betaler alligevel skat for biblioteker... Som jo bare er "bogudgaven" af DR's funktion..

Måske modsiger jeg måske nu, men følelsen af at betale for noget som man har MULIGHED for at bruge, er faktisk ret irriterende... Det er det værste ved at betale de 193,08 om måneden. 

Der er jo så Licens-Lars og hans kamp har jeg fulgt lidt med i. Men jeg mistede sq respekten for ham den dag han kom frem på TV og sagde at han ikke ville anholde folk for besiddelse af hash... for det er decideret lovbrud.... 

En smule langt, men håber i er med.. 

Anmeld

5. december 2010

Anonym

Baagøe skriver:

Lige præcis. Det er bare dødærgeligt, at vi finansierer det

Lige præcis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.