Først og fremmest - RESPEKT til Line1987 for at være den eneste som tør at stå frem og sige (uden at gemme sig bag anonymiteten) at hun ikke betaler licensen!!
Om det er rigtigt eller forkert er dælme op til den enkelte, men synes lige hun skulle have et skulderklap med på vejen for at stå ved det hun skriver 
Jeg er på pokkers ambivalent når det kommer til Licensen..
Jeg betaler licens, og det har jeg gjort i en del år efterhånden... Tror jeg nåede at bo hjemmefra i 1 års tid, og det var pga. jeg var studerende og pengene var små. Der var besøg af licensmanden i de ungdomsboliger hvor jeg boede... heldigvis var jeg ikke hjemme, men jeg meldte mig til 1-2 måneder efter, for havde lige haft fødselsdag og jul (som ligger tæt) så der havde jeg jo bare fået tvet.. 
Om jeg så synes det er så superfedt med en LICENS - det er en anden side af sagen.
Jeg kan godt forstå pointen i licensen - for det er publicservice.. Det skal faktisk ikke være andet end en informationskanal. Hvis i kan huske fra jeres barndom de der OBS programmer, SØren Ryge i haven osv osv.. Det er DET som DR handler om - simpelt informationstv.. Hvis der er krig - så er det vores informationskilde osv. Af den grund kan jeg som sådan godt se grunden til at betale licensen - SELVOM jeg ikke bruger den kanal synderligt.
MEEEEN - det "pisser" mig sq af når licenspengene bliver brugt på utætte DRbygninger, kæmpe fratrædelsesordninger, X-factor, TALENT, og ting som virker som et ynkeligt forsøg på at skaffe seere. Det er der hvor jeg kan føle mig røvrendt af "systemet".
Jeg må dog tilføje at jeg er faktisk imponeret over at DR på det seneste har formået at lave flere kanaler, så dem uden kabeltv pakker, parabol m.m. også har en jordisk chance for at finde noget TV, som ikke kun har pensionister, eller forsmåede teenagere som målgruppe 
DR ramasjang, Kulturkanalen, DR online (og vidst nok flere, men kan ikke huske det)... Det synes jeg trods alt er lidt sejt 
Jeg forstår ikke hvorfor licensen ikke "bare" bliver opkrævet over skatten i stedet, når nu det er til at sikre DK et eller andet form for tv og kulturberigelse (selvom X-faktor og talent 2010 IKKE er kulturberigelse).
Altså.. vi betaler kirkeskat for pokker (dem som er medlem af folkekirken).. Vi betaler skat for kunstere i DK som får godtgørelsesbeløb/overlevelsespenge... VI betaler alligevel skat for biblioteker... Som jo bare er "bogudgaven" af DR's funktion..
Måske modsiger jeg måske nu, men følelsen af at betale for noget som man har MULIGHED for at bruge, er faktisk ret irriterende... Det er det værste ved at betale de 193,08 om måneden.
Der er jo så Licens-Lars og hans kamp har jeg fulgt lidt med i. Men jeg mistede sq respekten for ham den dag han kom frem på TV og sagde at han ikke ville anholde folk for besiddelse af hash... for det er decideret lovbrud....
En smule langt, men håber i er med..