Betaler I licens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2010

Mullebergen

Anonym skriver:

Nej nej, sådan kan man ikke sige det!

Men altså du bestemmer jo også selv om du har lyst til at give penge til musikeren på strøget - selvom du kan høre hans musik, så betyder det jo ikke, at du skal betale...

Og egentlig vil jeg da gerne stille min cykel til rådighed, så skal alle betale for det, da de jo i princippet har mulighed for at låne den...

Det synes jeg da sagtens man kan.

Du har vel også tv, computer, radio og telefon fordi du har LYST til at have det og ikke fordi det er påduttet dig det.

Hvis du vil slippe for at betale licens, må du ringe fra en telefonboks og så ellers være afskåret fra omverdenen derhjemme.

Det er vedtaget ved LOV at det skal man, det er altså ikke noget DR1 har fundet på.

Så igen, hvis jeg som dig var fuldstændig ligeglad med loven, kunne jeg rydde et indkøbscenter for ting, uden at rynke på næsen -Men jeg er ikke tyv.

...Jeg tror i øvrigt det er de færreste der aldrig nogensinde ser DR's programmer og/eller lytter til P3. På DR1 er der børnetime og P3's radio er (efter min mening) en del bedre end fx. The Voice's ligegyldige pladder og popmusik. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2010

LR85

MatildeS skriver:

Anmeld

7. december 2010

eElak

MatildeS skriver:

...Jeg tror i øvrigt det er de færreste der aldrig nogensinde ser DR's programmer og/eller lytter til P3. På DR1 er der børnetime og P3's radio er (efter min mening) en del bedre end fx. The Voice's ligegyldige pladder og popmusik. 

Jeg ser faktisk ikke DR's kanaler, og hører aldrig radio... 

Havde en nabo engang, som ikke ejede et elektronisk apparat - der i hvert fald var licenspligtet. Og der var licensmanden ude.. VIlle ønske jeg havde set ham i hovedet...  Altså licensmanden... 

Jeg har dog intentioner om at bruge Dr kanalerne i fremtiden, da jeg synes at ramasjang virker til at være en kanon opfindelse... Så behøver jeg nemlig ikke at have fuldpakken for at have en tegnefilmskanalen til min søn  

Anmeld

8. december 2010

Anonym

Maja84 skriver:

Jeg sammenligner dte lidt med at betale skat, hvor man jo giver til en masse ting, men nogle kommer feks meget sjældent til lægen eller på sygehuset, skal de så betale mindre i skat i dem som ofte kommer til lægen eller er syge, så de ofte er på hospitalet

Nogle ting betaler man til, i samfundet, selvom man ikke bruger det, eller bruger det sjældent

"Jeg sammenligner det lidt med at betale skat, hvor man jo giver til en masse ting, men nogle kommer feks meget sjældent til lægen eller på sygehuset, skal de så betale mindre i skat i dem som ofte kommer til lægen eller er syge, så de ofte er på hospitalet "

- kunne ikke få citér funktionen til at virke! 

MEN det jeg læser ud fra ovenstående^^ er, at jeg, som ikke bruger DR på nogen måde, skal betale for at andre ser tv... i just don't get the point ! 

Og ja jeg bruger internet men det betaler jeg også flere hundrede kroner for hver måned både til teleselskab og det lokale net!!! så hvorfor er det DR skulle have krav på flere af vores hårdttjente penge??!!

Udover det har jeg ganske enkelt ikke råd til at betale licens.. 

hvis jeg havde penge NOK ville jeg da klart gøre det og hvis jeg havde tiltrækkeligt mere end nok ville jeg også betale for så mange andre familier som min egen (altså som tingene er lige nu) som overhovedet muligt.. og selvfølgelig prøve at ændre lidt på tingene for det er desværre kun en mulighed hvis man er stinkende rig .. Skønne (FAR)velfærdssamfund.. !! 

kan ikke understreges nok!! fydaføjda!!!!  

Anmeld

8. december 2010

Anonym

.. !!! Det virker jo fint, det er vist bare mig der er træt 

Anmeld

8. december 2010

Louisiana

Ja, det gør vi. 

Dit indlæg fik mig lige til at tænke på denne facebookgruppe - prøv at læse informationen, hvor fyren har skrevet til licens, det er ret morsomt   http://www.facebook.com/?ref=logo#!/group.php?gid=288615379362&v=info 

Anmeld

8. december 2010

Anonym

KaLee skriver:

Jeg ser faktisk ikke DR's kanaler, og hører aldrig radio... 

Havde en nabo engang, som ikke ejede et elektronisk apparat - der i hvert fald var licenspligtet. Og der var licensmanden ude.. VIlle ønske jeg havde set ham i hovedet...  Altså licensmanden... 

Jeg har dog intentioner om at bruge Dr kanalerne i fremtiden, da jeg synes at ramasjang virker til at være en kanon opfindelse... Så behøver jeg nemlig ikke at have fuldpakken for at have en tegnefilmskanalen til min søn  

Ville helt sikkert også gerne betale for Ramasjang, hvis de ikke sendte ting som  fx en sang med dukker i en musikvideo med titlen "For jeg er den psykopatiske gårdvagt" hvor teksten handler om hvordan gårdvagten tæver børnene med et bat.. det synes jeg virkelig ikke er noget børn skal se på, derfor bruger vi også ekstra mange penge på dvd'er som vi finder gode

Det ville være fedt hvis ramasjang sendte nogle sjove, men lærerige programmer, programmer der bevidst er lavet til at hjælpe/skubbe (hver sin mening) i den "rigtige" retning - altså, at være god overfor andre, være hjælpsom og kærlig, ANTI mobning skulle ifl. mig nærmest ind med modermælken.. noget der kunne lære børnene lidt af de værdier vi alle ønsker for vores børn  
Jeg er nok lidt mere "ekstrem" hvad det angår, men for mig er det rigtig vigtigt at børnene lærer en masse fra de er helt små, alle indtryk de får er vigtige specielt i de første år,  I (læs: vi) herinde er jo nærmest eksperter på området så det ved I jo godt 

og de fleste herinde har nok også oplevet en situation hvor de mere eller mindre har placeret ungerne foran fjernsynet af den ene eller anden grund, ville det så ikke være rart at vide at når man tændte for kassen var det ikke noget L*rt de viste for vores små guldklumper ?? 

Man vil jo så gerne forberede dem på livet - også til når de bliver nogle store umulige teenagere.. og det KAN man altså give en hjælpende hånd med til allerede fra start. "Det skal ind med modermælken"  
Efter min mening ville det være super hvis (næsten) alle børn kunne alfabetet når de startede i skole  

Anmeld

8. december 2010

Mette+Mathias

lauras*mor* skriver:

det er først for nylig at vi har set dr1 men for bare 6 mdr siden så vi aldrig dr's kanaler, ser ikke tekst tv da vi går på nettet i stedet for.. bruger ikke dr's hjemmeside til noget... og jeg hører aldrig deres radio kanaler.. vi hører lokal radio, og jeg hører den eller cd i bilen... Min mand kan ndog godt lide at høre p3, men han får ikke lov af mig, for gud hvor synes jeg det er plat og ekstrem dårlig musik! Det er kun tv2 region der får noget af licensen, og det er nok omkring 1 gang hveer anden uge vi ser det, og det er KUN fordi vi ikke lige for skiftet kanal..

Så må du tro på det eller ej, men jeg ville sagtens kunne undvære alle dr's tv kanaler, tv2 nord, dr's hjemmesider og deres radio kanaler.. gerne for at spare 2200 om året.. for SÅ meget er det slet ikke værd...

plus at deres argument for at indkræve licens ikke holder vand længere, da de sender bras som talent, x-factor, aftenshowet og ja, jeg kunne blive ved..

Det er ikke kun regionerne, men også TV2 der får (lidt) licenspenge, ser du heller ikke det?

Anmeld

8. december 2010

Mille83

Jep her betaler vi licens .- jeg bryder mig ikke om at snyde på nogen måde, så selvfølgelig skal vi betale for og se tv  ikke at jeg gør det med glæde, men det er nu engang sådan reglerne er, og hvis alle betalte licens ville det måske være billigere......

Anmeld

8. december 2010

Anonym

ja, jeg betaler og har ikke tv, men man skal hvis man har mobil eller internet, så selvfølgelig betaler jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.