Betaler I licens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2010

Mette+Mathias

lauras*mor* skriver:

nej licens betaler du fordi du har muligheden for at se og høre DR... Hvis du har en nyere mobil men ikke kan finde ud af at gå på nettet på den skal du stadig betale fuld licens... ordi du har MULIGHEDEN for DR.... Jeg ville frygtelig gerne være foruden den ydelse... en ydelse jeg ikke bruger men er "tvunget" til at betale for..

Selvfølgelig betaler vi når vi tager bussen eller køber ind... Hvis jeg fortæller dig at du altid kan komme og låne min bil, men da du har muligheden skal du også betale for benzin og forsikring osv??? det gider du ikke vel??

DR er ikke en del af velfærdsstaten som sygehus osv er... DR er ikke velfærd... det er en "luksus", ligesom andre kanaler...

den dag DR sender det i tv som de egentlig SKAL set ud fra grundloven så betaler jeg gerne... men hey... jeg gider sq egentlig heller ikke at betale for at der er en flok mennesker på ramasjang der ligger og sover fra 20-08....!!! og ellers vil jeg sq gerne ha det job!

Jeg tror simpelthen ikke på at der er nogle mennesker som ALDRIG ser DR1 eller andre af DRs kanaler, ELLER Tv2 ELLER lytter til nyhederne i radioen ELLER læser nyhederne på tekst-tv, det tror jeg ikke på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2010

ESV

mille:) skriver:

Helt nøgternt tror jeg alle er enige om - at betaler man ikke licens selvom man opfylder betingelserne for det - så er det grundlæggende forkert, da det er brud på reglerne!

At det så ikke sanktioneres, ændrer vel ikke på om det er rigtigt eller forkert!

Det betyder ikke, at jeg ikke har en vis forståelse for de, som synes det kan være frustrerende at betale til noget de ikke bruger.

Eksempelvis går jeg sjældent i teatret, men er flittig bruger af biblioteket.
Ligeledes kører jeg ikke bil og bruger derfor sjældent motorvejen, men har omvendt været så uheldig at have haft brug for vores sundhedsvæsen...

Og sådan er det så flot i vores samfund.

Når jeg betaler skat, betaler jeg både til hospital og uddannelse - hvilket jeg har haft brug for, men jeg betaler også til kontanthjælp og teateret, som jeg ikke har haft brug for.

Jeg betaler licens, jeg betaler skat, jeg er en del af vores samfund..
- også selvom alle pengene ikke lige nødvendigvis går til de ting der vedrører mig!

Anmeld

6. december 2010

lauras*mor*

Mette+Mathias skriver:

Jeg tror simpelthen ikke på at der er nogle mennesker som ALDRIG ser DR1 eller andre af DRs kanaler, ELLER Tv2 ELLER lytter til nyhederne i radioen ELLER læser nyhederne på tekst-tv, det tror jeg ikke på.

det er først for nylig at vi har set dr1 men for bare 6 mdr siden så vi aldrig dr's kanaler, ser ikke tekst tv da vi går på nettet i stedet for.. bruger ikke dr's hjemmeside til noget... og jeg hører aldrig deres radio kanaler.. vi hører lokal radio, og jeg hører den eller cd i bilen... Min mand kan ndog godt lide at høre p3, men han får ikke lov af mig, for gud hvor synes jeg det er plat og ekstrem dårlig musik! Det er kun tv2 region der får noget af licensen, og det er nok omkring 1 gang hveer anden uge vi ser det, og det er KUN fordi vi ikke lige for skiftet kanal..

Så må du tro på det eller ej, men jeg ville sagtens kunne undvære alle dr's tv kanaler, tv2 nord, dr's hjemmesider og deres radio kanaler.. gerne for at spare 2200 om året.. for SÅ meget er det slet ikke værd...

plus at deres argument for at indkræve licens ikke holder vand længere, da de sender bras som talent, x-factor, aftenshowet og ja, jeg kunne blive ved..

Anmeld

6. december 2010

lauras*mor*

MatildeS skriver:

Har læst tråden igennem og HOLD DA OP 

Troede virkelig ikke nogle mennesker ligefrem med vilje undlad at betale licens -AF PRINCIP????

Da jeg var yngre, betalte jeg ikke licens fordi jeg ikke ejede kongens mønt og havde konstant dårlig samvittighed 

Hmmm, jeg tror da jeg går en tur i Kvickly i morgen og hiver alt det ned fra hylderne jeg gerne vil have og går ud af butikken uden at betale -For det er da noget fis at tingene skal koste penge  Eller!!

Ej, jeg er mildest talt chorkeret!!

sådan kan du ikke helt stille det op... Hvis du går ned i kvickly for at handle ind køber du det du har LYST til og du har frit valg.. det har du ikke ved licens.. licens kan du ikke vælger fra eller til.. Så det kan du ikke helt sammenligne.. men jeg kan godt hører dig... Jeg synes bare de skulle lave det frivilligt om man ville ha deres kanaler osv.. ligesom med alle andre kanaler.. Som jeg tidligere har skrevet opfylder de ikke længere kravet om public service for at kunne indkræve licens.. så vidt jeg ved går underholdning bestemt ikke ind under public service.. det gør nyhederne og OBS... Det sender de så stadig har jeg hørt, og det er super fedt... men så ska de bare nøjes mmed det... og ja, nyheder på tegnsprog.. :-) se DET er public service.. Men gjorde de det hele til frit valg så var vi udenom diskussionen..

Anmeld

7. december 2010

Anonym

MatildeS skriver:

Har læst tråden igennem og HOLD DA OP 

Troede virkelig ikke nogle mennesker ligefrem med vilje undlad at betale licens -AF PRINCIP????

Da jeg var yngre, betalte jeg ikke licens fordi jeg ikke ejede kongens mønt og havde konstant dårlig samvittighed 

Hmmm, jeg tror da jeg går en tur i Kvickly i morgen og hiver alt det ned fra hylderne jeg gerne vil have og går ud af butikken uden at betale -For det er da noget fis at tingene skal koste penge  Eller!!

Ej, jeg er mildest talt chorkeret!!

Nej nej, sådan kan man ikke sige det!

Men altså du bestemmer jo også selv om du har lyst til at give penge til musikeren på strøget - selvom du kan høre hans musik, så betyder det jo ikke, at du skal betale...

Og egentlig vil jeg da gerne stille min cykel til rådighed, så skal alle betale for det, da de jo i princippet har mulighed for at låne den...

Anmeld

7. december 2010

Snuske1985

Anonym skriver:

Jeg er meget nysgerrig om, om I betaler licens hjemme ved jer? Hvorfor, hvorfor ikke?

Herhjeme betaler vi ikke licens, da vi synes det er noget pis (for at sige det lige ud) de har fundet på for at tjene ekstra penge ind på befolkningen, og hvis vi ser noget betaler vi for parabol, kabeltv, sputnik, nutv osv. osv., så vil vi sq ikke også betale licens.

Selvfølgelig gør vi det - det skal man.. Gider bestemt ikke risikere at få en kæmpe regning når det bliver opdaget!! (For på et eller andet tidspunkt er det også dig der bliver opdaget!)

Anmeld

7. december 2010

twinboys

Klart ja hvorfor skulle man snyde... Alle har da tv idag, næsten alle tror jeg

Anmeld

7. december 2010

CamillaSoefelt

Ja det gør vi herhjemme, men øv nogen dumme penge.. hehe Men det skal man jo gøre, ellers er det vel snyd på en måde?

Anmeld

7. december 2010

qp

Som en klog kvinde fortalte mig engang: Licensen bør blive opkrævet via skatten nu når ALLE jo har elektroniske apparater i form af mobiltelefon, computer eller Tv!

Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor licensen ikke bliver opkrævet via skatten?!  

Det ville da være meget nemmere og dermed også gøre licensfolkets arbejde nemmere da det ville være 100 gange lettere og i øvrigt kræve lidt mere af den enkelte, at afmelde det via skat - da det jo ville fungere lidt som når man vælger, at melde sig ud af folkekirken.

Og jeg har betalt licens indtil 01/12-2010 da jeg pt. står midt i en flytning, julegaver, rejse - så jeg har simpelthen ikke råd til det lige pt. Men jeg vender da stærkt tilbage til de sørgelige girokort fra DR Licens i det nye år!

Anmeld

7. december 2010

Dansker i England

Jep, jeg betaler licens. Bruger BBC rigtig meget og synes det er helt i orden at betale lidt ekstra for at få nogle rigtig gode programmer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.