Betaler I licens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2010

mor til 2 skønne piger .

Baagøe skriver:

Helt enig - men måske er de anonyme netop fordi de inderst inde godt ved, det er forkert og i sidste ende er lidt f over det

hehe ja (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2010

Mullebergen

Ja, men gjorde ikke da jeg var yngre, det var først da licensmanden kom og bankede på jeg begyndte 

Nu har jeg ikke samvittighed til andet.

Anmeld

5. december 2010

Mullebergen

Har læst tråden igennem og HOLD DA OP 

Troede virkelig ikke nogle mennesker ligefrem med vilje undlad at betale licens -AF PRINCIP????

Da jeg var yngre, betalte jeg ikke licens fordi jeg ikke ejede kongens mønt og havde konstant dårlig samvittighed 

Hmmm, jeg tror da jeg går en tur i Kvickly i morgen og hiver alt det ned fra hylderne jeg gerne vil have og går ud af butikken uden at betale -For det er da noget fis at tingene skal koste penge  Eller!!

Ej, jeg er mildest talt chorkeret!!

Anmeld

5. december 2010

SussieThyssen

mille:) skriver:

Helt nøgternt tror jeg alle er enige om - at betaler man ikke licens selvom man opfylder betingelserne for det - så er det grundlæggende forkert, da det er brud på reglerne!

At det så ikke sanktioneres, ændrer vel ikke på om det er rigtigt eller forkert!

Det betyder ikke, at jeg ikke har en vis forståelse for de, som synes det kan være frustrerende at betale til noget de ikke bruger.

Eksempelvis går jeg sjældent i teatret, men er flittig bruger af biblioteket.
Ligeledes kører jeg ikke bil og bruger derfor sjældent motorvejen, men har omvendt været så uheldig at have haft brug for vores sundhedsvæsen...

Og sådan er det så flot i vores samfund.

Når jeg betaler skat, betaler jeg både til hospital og uddannelse - hvilket jeg har haft brug for, men jeg betaler også til kontanthjælp og teateret, som jeg ikke har haft brug for.

Jeg betaler licens, jeg betaler skat, jeg er en del af vores samfund..
- også selvom alle pengene ikke lige nødvendigvis går til de ting der vedrører mig!

Anmeld

5. december 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Alle jer der siger at man er TYV og SAMFUNDSSNYDER hvis man ikke betaler licens skal måske (bare et forslag) tage og kigge på tingene i et lidt større perspektiv. Er det ikke nærmere JER der bliver snydt til at betale for noget, som staten har påduttet jer? 

Det går udover os allesammen at de er så magtliderlige og matrialtiske !!!  Aftaler bliver lavet på VORES - befolkningen - borgerne i DK - jer - os - og ikke mindst vores elskede børns bekostning .. sådan at X & X kan få deres skide designer stole til deres sommerhuse ved stranden.. 

Vælger at være anonym fordi jeg også godt kunne tænke mig at bruge sitet til andet end det her debat og har erfaret at sådanne "voldsomme" udtalelser hænger ved i folks underbevidsthed hvis det slet ingen mening giver for dem  

God søndag til alle 

Jaja..du behøver vel ikke "råbe" så højt...vi andre kan fuldt ud læse hvad du skriver, selvom det ikke er skrevet så stort.
Og din mening bliver ikke mindre set.
Og er du ikke tilfreds med tråden, så hop ud af den og skriv i de andre i stedet. 
Vi er jo en del, der gerne vil debatere i den, som du ser..ellers var den nok ikke blevet så lang.

Anmeld

5. december 2010

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Er det kun mig der undres over at man er "sortseer" selvom man ikke ser fjernsyn, kun dvd og enkelte gange TV2 ?? 

For at blive fritaget for at betale licens skulle man i gamle dage, før det blevet lavet om til en medielicens kunne på vises at tv-indgangen i fjernsynet var fjernet. Men nu hvor man skal betale licens for at have adgang til nettet er den jo nok ikke helt brugbar længere

Anmeld

5. december 2010

mor til 2 skønne piger .

SussieThyssen skriver:

Jaja..du behøver vel ikke "råbe" så højt...vi andre kan fuldt ud læse hvad du skriver, selvom det ikke er skrevet så stort.
Og din mening bliver ikke mindre set.
Og er du ikke tilfreds med tråden, så hop ud af den og skriv i de andre i stedet. 
Vi er jo en del, der gerne vil debatere i den, som du ser..ellers var den nok ikke blevet så lang.

du har helt ret

Anmeld

5. december 2010

Zafir

Baagøe skriver:

Mener det er Public Service

Fuldstændig korrekt haha... Jeg har gået og tygget på det efter jeg skrev det. Kunne godt se at det ikke var det jeg havde skrevet.

MEN - public service tv, kan jeg godt lide

Anmeld

5. december 2010

lulleh

Anonym skriver:

Okay, vi går aldrig til koncerter, og vi ejer ikke en radio.

Radio og fjernsyn er ikke nok længere. hvis du ejer en Mobiltelefon eller en computer skal du faktisk også betale Licens.

Anmeld

5. december 2010

lulleh

Anonym skriver:

Okay, vi går aldrig til koncerter, og vi ejer ikke en radio.

Radio og fjernsyn er ikke nok længere. hvis du ejer en Mobiltelefon eller en computer skal du faktisk også betale Licens.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.