Betaler I licens?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2010

Anonym skriver:

Mange tak  Og det handler heller ikke om at vi prøver at skjule at vi ikke betaler det, for de ved som sagt godt at vi ikke betaler det..

Hvem er 'de' som godt ved I ikke betaler?? Og hvorfor er du så Anonym, hvis det ikke er hemmeligt?

Ja, vi betaler, men det har jeg ikke altid gjort!! Jeg havde ikke råd da jeg var i lære, og boede alene...

Jeg kan iøvrigt tildels godt forstå din holdning... Der er SÅ meget genudseldelse, fx. Julekalenderen igen igen igen... Det er sure 2400,- HVERT år, men sådan er der jo så meget.. Jeg fik en P-bøde den anden dag... Se DÉT er fandme dumme penge!!

Stine og Lisa.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

"Jeg sammenligner det lidt med at betale skat, hvor man jo giver til en masse ting, men nogle kommer feks meget sjældent til lægen eller på sygehuset, skal de så betale mindre i skat i dem som ofte kommer til lægen eller er syge, så de ofte er på hospitalet "

- kunne ikke få citér funktionen til at virke! 

MEN det jeg læser ud fra ovenstående^^ er, at jeg, som ikke bruger DR på nogen måde, skal betale for at andre ser tv... i just don't get the point ! 

Og ja jeg bruger internet men det betaler jeg også flere hundrede kroner for hver måned både til teleselskab og det lokale net!!! så hvorfor er det DR skulle have krav på flere af vores hårdttjente penge??!!

Udover det har jeg ganske enkelt ikke råd til at betale licens.. 

hvis jeg havde penge NOK ville jeg da klart gøre det og hvis jeg havde tiltrækkeligt mere end nok ville jeg også betale for så mange andre familier som min egen (altså som tingene er lige nu) som overhovedet muligt.. og selvfølgelig prøve at ændre lidt på tingene for det er desværre kun en mulighed hvis man er stinkende rig .. Skønne (FAR)velfærdssamfund.. !! 

kan ikke understreges nok!! fydaføjda!!!!  

men når det nu er lov, jamen så er man jo nødt til det... også selvom man benytter internet... også selvom man betaler for sit internet...

Anmeld

8. december 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Ville helt sikkert også gerne betale for Ramasjang, hvis de ikke sendte ting som  fx en sang med dukker i en musikvideo med titlen "For jeg er den psykopatiske gårdvagt" hvor teksten handler om hvordan gårdvagten tæver børnene med et bat.. det synes jeg virkelig ikke er noget børn skal se på, derfor bruger vi også ekstra mange penge på dvd'er som vi finder gode

Det ville være fedt hvis ramasjang sendte nogle sjove, men lærerige programmer, programmer der bevidst er lavet til at hjælpe/skubbe (hver sin mening) i den "rigtige" retning - altså, at være god overfor andre, være hjælpsom og kærlig, ANTI mobning skulle ifl. mig nærmest ind med modermælken.. noget der kunne lære børnene lidt af de værdier vi alle ønsker for vores børn  
Jeg er nok lidt mere "ekstrem" hvad det angår, men for mig er det rigtig vigtigt at børnene lærer en masse fra de er helt små, alle indtryk de får er vigtige specielt i de første år,  I (læs: vi) herinde er jo nærmest eksperter på området så det ved I jo godt 

og de fleste herinde har nok også oplevet en situation hvor de mere eller mindre har placeret ungerne foran fjernsynet af den ene eller anden grund, ville det så ikke være rart at vide at når man tændte for kassen var det ikke noget L*rt de viste for vores små guldklumper ?? 

Man vil jo så gerne forberede dem på livet - også til når de bliver nogle store umulige teenagere.. og det KAN man altså give en hjælpende hånd med til allerede fra start. "Det skal ind med modermælken"  
Efter min mening ville det være super hvis (næsten) alle børn kunne alfabetet når de startede i skole  

men så kan man jo ikke engang sætte Bamse og kylling på...

det man skal huske er at børn ikke opfatter tingene som vi voksne gør, eftersom børn har helt andre forudsætninger...

og, vi bruger Ramasjang en del, og jeg er endnu ikke stødt på det program du nævner... man kan vel også bare slå væk fra netop det program og forklare sit barn hvorfor? jeg tror endnu ikke jeg har oplevet een eneste tv kanal som ikke sender noget hvor jeg er dybt uenig... men det retfærdiggør ikke at man ikke betaler en lovpligtig licens

Anmeld

8. december 2010

Lulle25

Ja selvfølgelig betaler vi licens. Det er jo noget man skal betale for at have rettigheden til at se tv og  høre radio. Jeg ville ikke kunne tilgive mig selv hvis dem der tjekker det en dag kommer ud og mine børn så skulle stå og lytte til at jeg løj om at  vi havde tv og radio, så tror de jo bare man må lyve.

Anmeld

8. december 2010

Karo

Ja, selvfølgelig gør vi det.

Man går jo heller ikke ind i føtex og tager en liter mælk uden at betale

Anmeld

8. december 2010

Mor til L&S

Ja det gør vi  

Anmeld

8. december 2010

eElak

Anonym skriver:

Ville helt sikkert også gerne betale for Ramasjang, hvis de ikke sendte ting som  fx en sang med dukker i en musikvideo med titlen "For jeg er den psykopatiske gårdvagt" hvor teksten handler om hvordan gårdvagten tæver børnene med et bat.. det synes jeg virkelig ikke er noget børn skal se på, derfor bruger vi også ekstra mange penge på dvd'er som vi finder gode

Det ville være fedt hvis ramasjang sendte nogle sjove, men lærerige programmer, programmer der bevidst er lavet til at hjælpe/skubbe (hver sin mening) i den "rigtige" retning - altså, at være god overfor andre, være hjælpsom og kærlig, ANTI mobning skulle ifl. mig nærmest ind med modermælken.. noget der kunne lære børnene lidt af de værdier vi alle ønsker for vores børn  

Jeg skrev også at jeg pt ikke bruger Dr's kanaler, så vidste faktisk ikke det som du beskriver...

Det har jeg heller ingen intentioner om at min søn skal se...

Det lyder mere som noget voksen "anders matthesen" humor...

Når jeg har zappet forbi ramasjang er det sådan noget som lucky luke jeg lige opfattede blev vist.

Til mit held sender TV2 også nogle ok programmer de morgener i weekenden...  Selvom jeg kan brække mig over det der blandede "dangelsk" (dansk / engelsk) sprog. Så kan det være noget så lærerigt, men det lyder også bare mærkeligt.. Regnbue, rainbow - så fik vi det på det rene..

Jeg har faktisk nogle disneyfilm og lidt teletubbies liggende (til alt held gider kngæten ikke teletubbies)... Men har sjovt nok ingen DVD afspiller, så de står bare og samler støv PT... Derfor jeg også skal bruge de udbud som fjernsynet nu engang har.

Anmeld

8. december 2010

Charlotte Wberg

I er så skæge ind imellem, hvorfor skriver I ikke bare ja eller nej og en begrundelse... Synes måske det er lidt urelevant om andre synes at det er forkert at snyde og så indlede en "større" diskusion om de som nu har sagt >Nej, betaler ikke Licens fordi...< Det er et eller andet sted helt op til hver enkelt, og jo ja der kommer en bøde som udregnes efter skøn, hvis man bliver snuppet og tja så er det en sag mellem parterne.

Jeg selv betaler licens, men jeg gjorde det ikke da jeg var studerende, jeg så, så heller ikke så meget tv, fordi mit signal var så møg ringe at jeg kun kunne se tv når dagen var heldig, men dengang var der nu heller ikke multimedielicens som nu...

Jeg blev dog en smule irriteret over at de lavede licens reglerne om, for det er ikke bare pga internet og telefoni med mere... Det er 100% DR´s ønske og indflydelse der har skabt denne lov på baggrund af at du via nettet, mobilen og diverse andre medier kan få adgang til DR´s ydelser/produktion og det var der halen var, for betalte du ikke licens og havde fravalgt Radio og TV, så kunne du stadig se og hører mange af deres ting over nettet. De kunne jo i princippet have valgt brugerbetaling på deres hjemmeside, som så mange andre...

Synes dog det er en lidt unfair måde at komme "sortseerne" til livs, jeg kender selv en som havde fravalgt tv, men dog betalte radiolicens, og "DR licensmanden" var ude og plumbere (staves?) hendes tv eller stik, i hvert fald kunne hun ikke se tv, men godt se DVD og VIDEO. og hun havde selv bedt om at få tvet plumberet, fordi hun ikke ville se tv...

Udover det er jeg selv lidt ked af at vi går og betaler licens, for synes hele tiden at det er genudsendelser og øv programer der vises , vi har endda suppleret med parabol og tja nogle aftener kan man sidde og zappe løs uden at finde noget brugbart...

Og der kan vi så klikke os ind på baby.dk og følge med i hvad I andre har på hjertet hehe...

Anmeld

8. december 2010

lauras*mor*

Mette+Mathias skriver:

Det er ikke kun regionerne, men også TV2 der får (lidt) licenspenge, ser du heller ikke det?

her står der at det er regionerne der får den lille del vi snakker om her...

DR modtager de fleste af pengene. Derudover går en mindre del til de regionale TV2-virksomheder (TV 2/Lorry, TV 2 ØST, TV 2/Bornholm, TV2/FYN, TV SYD, TV/MIDT-VEST, TV2/ØSTJYLLAND og TV 2/NORD), og en endnu mindre del går til lokalradio- og lokal-tv-formål m.v..
Desuden er en lille del af provenuet fra medieliensen, pt. 75 mio. om året, øremærket til kommercielle tv-stationer. Det er den såkaldte “Public service-pulje”, som varetages af Dansk Filminsstitut. De har bl. a. givet penge til Kanal 4s Veninder på 1. klasse – en direkte kopi af den amerikanske serie The Hills. (kilde: medielicens.dk)

og her er der et brev fra dr

http://connery.dk/dr-og-licenspenge-2.611.html

desuden skriver de på wiki at:

Privatiseringsplanerne betød, at TV 2 i 2004 for sidste gang modtog licensmidler. Siden har stationen være finansieret af reklamesalg og i mindre grad salg af programmer via divisionen TV 2 World.

TV 2 er stadig underlagt public service-forpligtelsen, og de regionale tv-stationer modtager fortsat licens.

Men jo, jeg ser tv2... elsker den kanal.. og siden de også  er underlagt public service-forpligtelsen, kan vi da lige så godt gå til afstemning og se hviken af de 2 kanaler danskerne ønsker at ha... Desuden er tv2 også den mest sete kanal, så der burde vel ikke være så meget at rafle om........................

Anmeld

8. december 2010

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

det handler bestemt ikke om at snyde, det handler bare om at vi ikke gider have trukket sådan en regning ned over hovedet. vi vil da også selv bestemme om vi betaler til velgørenheder, parabol osv. osv.

Det skal lige siges at hvis du bruger internet , så skal du os betale licens ,

Men ja vi betaler licens hjemme hos os , selvom jeg da heller ik synes det er fedt , men de 183 kr om måneden , jamen de er givet godt ud jo , de skal nok finde os hvis ik vi betaler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.