indtil mine forældre blev skilt da jeg var knap 11 levede vi i en voldelig familie. min far slog min mor, kastede med ting og slog os når han ikke havde ordene til at håndtere en situation. især min ældste lillesøster blev slået meget. jeg er flere gange blevet slået i fx bilen uden at have gjort noget, bare fordi han "ikke kunne nå" den der irriterede ham. han slog min lillebror så han havde et håndaftryk på kinden da han var et halvt år gammel fordi han græd da han skulle skiftes. vi boede også på kvindehjem en overgang, min mor vækkede os midt om natten efter de havde skændtes og min far var kørt til sine forældre, fordi hun var bange for han ville komme tilbage og slå os ihjel. så tog vi på kvindehjem - men en uge efter var vi hjemme igen.
vi er alle fire børn dybt mærkede af den opvækst og reagere allesammen kraftigt på hidsige mennesker osv. min ældste lillesøster var i et voldeligt forhold i mange år fra hun var 13.
men...for mig er det ligesom med incesten: jeg kan være offer resten af livet eller jeg kan sige at jeg nægter at være offer i mere tid end da det stod på. hvis det gir mening. jeg blev nødt til at vælge at være forælder for mig selv i starten af 20'erne da jeg begyndte at bearbejde min barndom, for inde i mig bor der en lille pige der har været så bange som en lille pige overhovedet kan blive og der var en "voksen" der var nødt til at tage sig af hende - mig selv. så det er sådan jeg har bearbejdet de ting. MEN det dukker jo op påny nu hvor jeg selv er blevet mor, jeg kan jo slet ikke forstå man kan gøre de ting der blev gjort!!
Anmeld