tanke efter tv2 dok...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er du vokset op i en voldelig familie?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

7.852 visninger
111 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. november 2010

Zafir

Man må gerne svare ano i denneher tråd, men jeg er målløs, skræmt og ked af at høre at 22000 børn lever i voldelige familier i danmark. Det er fanmer mange!

De piger der sidder og fortæller ligner helt almindelige unge piger, som mig selv.

Sidder I også her? Jer der er vokset op i voldelige familier? Hvad har du gjort for at komme over det? Er du kommet videre? Eller er du selv faldet lige ved siden af stammen?

Hvor er det bare frygteligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

Anonym

Jeg synes at meget af der der tages op i programmet er langt mere end bare "vold". At blive pisket på fødderne med ledninger er da tortur!

Personligt er jeg ikke som sådan vokset op i et voldigt hjem. Der var en lussing en gang i mellem, og en alkoholisk far der kunne skubbe og skræmme ad sørens til, men et voldigt hjem vil jeg ikke kalde det. Jeg kender dog en der fik så slemme lussinger af sine forældre, hvilket de mente var ren opdragelse, at hendes læber næsten altid var flækkede.

Anmeld

30. november 2010

Dot D

Har svaret Njøøø.... Har fået to lussinger af min mor ,da jeg var lille og et par "røvfulder", men de har altså været berretiget, synes jeg selv, selvfølgelig ikke da det skete, men bagefter og nu hvor jeg er blevet ældre, kan jeg godt se HVORFOR jeg fik dem... Tiden var jo ligesom også lidt anderledes den gang kontra nu. Er fra den tid, hvor lærerne også slog, selvom jeg IKKE er gammel

Anmeld

30. november 2010

Anonym

Jeg har da selv fået en lussing en gang eller to, og det ved jeg at mine søskende også har.
Men det ser jeg ikke som at vi er blevet udsat for vold.

Dog ved jeg at min ene søskende banker sit barn, så jeg er ikke vokset op i det, men der er vold i familien ja!

Anmeld

30. november 2010

Dot D

Anonym skriver:

Jeg har da selv fået en lussing en gang eller to, og det ved jeg at mine søskende også har.

Dog ved jeg at min ene søskende banker sit barn, så jeg er ikke vokset op i det, men der er vold i familien ja!

Det har du så forhåbentligt gjort din søskende klart, at du ved.... Og siger det videre, hvis det bliver ved, ELLER?????

Anmeld

30. november 2010

lauras*mor*

Har svaret nej... men jeg har faktisk fået 2 lussinger... Den ene som refleks fordi jeg forkrækkede min far kl 4 om natten.. han mødte tidligt og så kom der en og passede mig og sørgede for jeg kom i fritter.. Han blev meget ked af det og kan huske jeg fik en gave som undskyldning.. og slik om aftenen.. hehe..

Den anden gang var fordi jeg i børnehaven bed min far i låret.. han gjorde også det som refleks, og 2 pædagoger så det, men sagde at det jo bare var en refleks fordi det gjorde meget ondt.. han havde blåt mærke i meget lang tid efter.. (kan ikke selv huske det)

Ikke at jeg forsvarer vold overhovedet!!! men ville bare lige forklare mig selv.. :-)

Synes det er forfærdeligt at høre at SÅ mange børn lever med de vilkår... er det "kun" fysisk vold så eller snakker vi også psykisk vold?

Forfærdeligt er det i hvertfald...

Anmeld

30. november 2010

Zafir

Anonym skriver:

Åh nej dog. Ved du hvorfor? Og kan der ikke gøres noget for at hjælpe dem?...

Anmeld

30. november 2010

B&J

jeg er desværre en af dem der blev slået...

både af mor og far... har fået snakke meget med min mor om det.. det gør stadig ondt men det eneste der er sket over for hende er min respekt er helt væk over for hende... men vi er kommet videre... kan desværre ikke komme videre med min far da han er død ville ønske jeg kunne hive ham op og fortælle hvor ked af det jeg er og hvor dum og sindsyg far han var men samtidig gløder mit hjerte af kærlighed... forstår ikke hvorfor han gjorde det eller jo han drak hjernen var ikke med men det giver ham ikke lov til det han gjorde

Anmeld

30. november 2010

Rosa

Anonym skriver:

Du lader vel ikke den slags ske uden at handle på det? Har du meldt dem til kommunen?

Anmeld

30. november 2010

Anonym

Dot D skriver:

Det har du så forhåbentligt gjort din søskende klart, at du ved.... Og siger det videre, hvis det bliver ved, ELLER?????

Jeg og min niece/nevøs gamle fritidhjem har meldt det til kommunen.
Jeg ved der også er en psykolog indover, men det er til samtaler til min søskende, og ikke til min niece/nevø... Da h*n er blevet sendt på efterskole!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.