Først og fremmest. Sikke et skønt indlæg. Din positivitet varmer sig helt igennem sneen 
Jeg ruller hverken øjne eller gør mig forbløffede tanker om mødre der føler det som en hård rolle at have børn eller mødre hvor det hele bare kører på skinner, for det meste da. Jeg tror og håber at vi alle yder vores bedste i vores roller som mødre, om vi så er ved at dø af søvnløshed eller svæver på lyserøde skyer. Vi er jo allesammen så forskellige, bor ved forskellige vilkår og har hver vores forskellige, men skønne børn. Heldigvis.
Om det er hårdt for os at være mødre el. ej har vel meget at sige om hvordan vi selv har det, hvem vi er som personer, vores indstilling, parforholdet, almen (u)held i livet, vilkår, familieforhold og økonomi. Er vi pressede af en el. anden grund, så er vores overskud jo mindre, sådan helt naturligvis. Og børn kræver skam overskud, om de små pus så er nemme børn el. ej.
Men jeg vil også gå udfra at det også har meget at gøre med det/de individuelle barn/børn. Nogle børn er jo nemmere end andre.
Nu har jeg aldrig prøvet at stå med tvillinger. Jeg er en dog lykkelig mor til 2 skønne piger på 3½ og 14 måneder.
Når jeg selv bliver spurgt om jeg synes at det er hårdt at have 2 små børn, så plejer jeg at sige "Ja, det er fantastisk hårdt".
At blive mor til disse 2 skønne prinsesser har været den største OG bedste udfordring og oplevelse i mit liv. De forstyrrer min nattesvøn, men uanset hvor mange nætter jeg har gennemgået med nærmest ingen søvn, så smelter de mit hjerte og får mig til at smile og grine hver eneste dag. Det er fantastisk, men til tider også hårdt at være konstant på. Ja, fantastisk hårdt.
Om jeg synes at det er hårdt at være mor, så må jeg svare både ja og nej. For jo, det er skam hårdt at mangle sin nattesøvn, når de små pus er syge, når man selv er syg og når man står ude i Brugsen med to skrigende unger og den ældste vælger at løbe ind på lageren imens den yngste sidder og vil op af barnevognen
I dette øjeblik tænker jeg sommetider OMG, nu vil jeg bare trylle os hjem med det samme. Med hensyn til parforholdet er det også en udfordring, men har man et stærkt parforhold som jeg har, så har det styrket os og bundet os endnu mere sammen, trods op- og nedture og forskellige måder at være forældre på.
Jeg er uendelig taknemmelig for min dejlige familie på tallet 4. M ine piger (og selvfølgelig også min mand) er det bedste der er sket for mig. Min kærlighed til dem har styrket mig, modnet mig og gjort mig til en ansvarsbevidst, glad og god mor. Jeg nyder hver eneste dag sammen med dem og sidder tit og tænker, tænk at jeg fødte disse vidunderlige og smukke tøser