Malene84 skriver:
Hej piger,
hmm... ved ikke helt hvordan jeg skal starte dette indlæg, da det er ømt emne for mange. Og jeg ved ikke hvordan jeg selv skal udtrykke mig, uden at mange af jer misforstår mig...
MEN... nu er drengene 7 måneder (først på søndag)... jeg synes ikke det er hårdt og jeg nyder hver dag. Jeg har brudt sammen én gang fordi begge mine drenge skreg i flere timer, jeg var alene med dem og følte mig utilstrækkelig
det er jo ikke engang hårdt i forhold til det I andre skriver om!!! Dermed ikke sagt, at det ikke kan være hårdt nogle dage - men det skal vi alle jo igennem.
Jeg er træt af at folk har ondt af mig fordi jeg har tvillinger. Jeg taler ikke om jer herinde, men folk jeg møder på gaden. Folks første kommentar (ALTID) "Hold da op, to stykker - det må godt nok være hårdt". Jeg tager mig selv i at svare ja (fordi det er forventet af mig) Hvis jeg svarer nej, kan jeg være sikker på at folk kigger underligt på mig og kræver videre forklaring! Jeg kan ikke forstå hvorfor det næsten er obligatorisk at man skal synes det er hårdt at have børn!!! Jeg er også træt af holdningen om det, så jeg ikke må prale af at jeg elsker at være mor og nyder mit liv!!
Hvad er jeres ÆRLIGE holdning, pisser en mor som mig jer af? eller er det okay at have en holdning af, at livet er en dans på roser?
Jeg er hele tiden bange for, at jeg har levet på en svævende sky lidt for længe og snart bliver ramt af en kæmpe mega hammer, og så skal jeg nok sys det er hårdt
(giver det mening)!
Underligt indlæg... men kunne være rart at høre jeres meninger omkring det
Halløj
Jeg kan sagtens følge dig!
Jeg er ganske vist ikke tvillingemor, men bliver snart mor til to pseudotvillinge-tøser (15 mdr imellem). Og ALLE siger, "Fårk, det bliver så hårdt", og jeg tænker: "Tjae, men vel ikke hårdere, end man kan regne ud, det bliver?". Sådan havde jeg det med min datter i hvert fald. At jo, min søvn blev forstyrret osv. osv. osv., men det var jo, hvad jeg havde forventet (og set frem til), så synes faktisk ikke, det er så hårdt. Overhovedet.
Men vil tilføje, at de første 14 ugers graviditet her med nr 2 - DE VAR HÅRDE. Men det var pga. kvalme, træthed og øvrige graviditetsgener...
Læste forresten NYnnes Dagbog 4 for et par uger siden, og hun filosoferer på et tidspunkt: "Kan man ikke længere blive mor, uden at skulle udgive en bog om det?!", og jeg kunne ikke helt lade være med at grine, for det har jeg også tænkt indimellem.. Well, sidespring, men alligevel lidt i tråd med det, du skriver, som jeg læser det.

(PS: Har al respekt i verden for dem, der synes, det er max hårdt. Vi er alle forskellige jo).