Uhh, det er en balancegang, synes jeg. Nogle har enormt krævende børn og andre har lette børn. Derfor vil der altid være forskellige opfattelser af moderskabet. Nogle tvillinger kræver mad hver anden time om natten - på skift. Dvs. op hver time. Det må altså være hårdt.
Angående mig selv, så er jeg lidt splittet.
Jeg mødte en vildt fremmed i Superbest, som spontant udtalte efter at have kigget på min vogn: "Stakkels dig". Det synes jeg ærlig talt var enormt provokerende. Jeg sagde til hende, at jeg nu var ret glad for min søn og datter. Så blev hun helt flov.
Samtidig vil jeg gerne have, at min omgangskreds forstår, at jeg pt. er underdrejet og jeg ikke har tid og overskud til at være så social som tidligere. For hvis det ikke er hårdt at få tvillinger, så er det bestemt tidskrævende.
Jeg har valgt at være mor på mine børns præmisser 110 pct. Dvs. vi går ikke ud for MIN skyld. Jeg vil hellere have rolige børn, som sover godt og er glade end urolige børn med aftengråd og uro fordi, at jeg absolut skulle tage toget til København og drikke kaffe med veninderne.
Det må vente! Så derfor er det rart at mine veninder og familie ved, at jeg pt. er fuldt booket op.
Det er dog super duper skønt og dejligt at være mor til to sunde og raske tvillinger. Specielt nu, hvor de har fået rytme. Mine sover fra ca. 20 til 6. Så jeg klager bestemt ikke.
Min "lille" Viola er dog meget vågen og krævende om dagen. Det kan være hårdt, når man samtidig har en lille søn og alt det huslige, som følger med.
Kan man dog andet end at føle sig mere lykkelig end udkørt med disse to fedlinge:
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld