Malene84 skriver:
Hej piger,
hmm... ved ikke helt hvordan jeg skal starte dette indlæg, da det er ømt emne for mange. Og jeg ved ikke hvordan jeg selv skal udtrykke mig, uden at mange af jer misforstår mig...
MEN... nu er drengene 7 måneder (først på søndag)... jeg synes ikke det er hårdt og jeg nyder hver dag. Jeg har brudt sammen én gang fordi begge mine drenge skreg i flere timer, jeg var alene med dem og følte mig utilstrækkelig
det er jo ikke engang hårdt i forhold til det I andre skriver om!!! Dermed ikke sagt, at det ikke kan være hårdt nogle dage - men det skal vi alle jo igennem.
Jeg er træt af at folk har ondt af mig fordi jeg har tvillinger. Jeg taler ikke om jer herinde, men folk jeg møder på gaden. Folks første kommentar (ALTID) "Hold da op, to stykker - det må godt nok være hårdt". Jeg tager mig selv i at svare ja (fordi det er forventet af mig) Hvis jeg svarer nej, kan jeg være sikker på at folk kigger underligt på mig og kræver videre forklaring! Jeg kan ikke forstå hvorfor det næsten er obligatorisk at man skal synes det er hårdt at have børn!!! Jeg er også træt af holdningen om det, så jeg ikke må prale af at jeg elsker at være mor og nyder mit liv!!
Hvad er jeres ÆRLIGE holdning, pisser en mor som mig jer af? eller er det okay at have en holdning af, at livet er en dans på roser?
Jeg er hele tiden bange for, at jeg har levet på en svævende sky lidt for længe og snart bliver ramt af en kæmpe mega hammer, og så skal jeg nok sys det er hårdt
(giver det mening)!
Underligt indlæg... men kunne være rart at høre jeres meninger omkring det
Så længe du kan se og sætte dig ind i hvorfor tingene kan være hårdt for andre, kan det ikke pisse mig af. Har flere gange læst dine tråde om tvillingerne og tænkt hvordan du selv når alting. Og må da indrømme at jeg ikke kan lade værre med at være imponeret. Men det er måske netop fordi jeg har veninder med børn uden døgnrytme, med kolik, med amningsproblemer osv.
På den anden side venter jeg nu mit første barn om en 4 ugers tid. Og mange spørger om det ikke er hårdt at arbejde og de hopper og springer for én. Men ærlig talt er jeg ikke besværet af at være gravid. Jeg synes det er skønt. Elsker maven, er sluppet af med et par allergier, og vil da heller ikke lyve omkring at jeg godt kan lide roserne og opmærksomheden
Men har også tænkt på hvordan jeg skal reagere når folk kommer medlidende til mig som højgravid. Jeg ved at andre har været igennem 9 måneders sygdom, bækkenløsning, depressioner osv. Mit liv er bare næsten nemmere som gravid! Kan selvfølgelig ikke alt det jeg gerne vil, løbetræne eller handle 1/2 ton ind. Men ved siden af lykken og forventningerne er det bare bagateller, og igen, med omgivelsernes hjælp har jeg jo ikke engang grund til at bekymre mig om det. I disse tilfælde kender jeg godt det med at svare noget, fordi det er "forventet" af én, i den situation man nu er i. Men arbejder virkelig også på at fortælle folk at jeg godt selv kan sige fra hvis det bliver for meget! Folk gør det jo i deres aller bedste mening. Og tror bestemt kun det er som anerkendelse og medfølelse det er ment. Hvilket jeg også vil tro at mange mødre vil have brug for.
Og iøvrigt har jeg flere veninder der praler af hvor skønt det er at være mor. Især første gang. Det er det bedste valg de har taget i deres liv. Så pral du løs... Det må på alle måder være dejligt at have det som dig som mor, og håber da at jeg om max 6 uger, kan sige det samme. Men mon ikke ofte Janteloven spiller ind, fordi folk ikke må forvente at tilværelsen er FOR lyserød og nem?
Nu blev mit indlæg meget langt, men go for it! Jeg synes bare du er sej!