hvorfor SKAL det være hårdt at være mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2010

Malene84

Bavianis skriver:

Jeg synes det er et dejligt indlæg!

Selvfølgelig skal alle ikke gå og gemme på at de ikke synes det er videre barskt eller hårdt eller hvad man nu kalder det at blive mor. Det ville jo ende med at blive sådan et omvendt tabu!!

Alle har jo forskellige oplevelser!

Knus og kram! 

tak søde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

Malene84

B&J skriver:

Jeg syntes det er så fantastisk du har det sådan om du har 1 eller 2 barn....

jeg syntes også har været en dans på roser på nær med maden men den klare vi da også.... tror bare det er så forskelligt hvad folk syntes er hårdt og ikke hårdt for børn kræver da en masse og sådan skal det også være... og pisse mig af hihihihi det kan du ikke

ha ha hvor er du sød

Anmeld

29. november 2010

Lone Jakobsen

oplevede det samme da jeg var alene med 3

min læge sagde "uha det må være hårdt at være alene med 3 så små børn"

"nej det er det faktisk ikke"

"jamen lidt MÅ det da være"

NEJ!!!

det var dejligt, og det er stadig dejligt

Anmeld

29. november 2010

Malene84

SeptemberBaby skriver:

Halløj

Jeg kan sagtens følge dig!

Jeg er ganske vist ikke tvillingemor, men bliver snart mor til to pseudotvillinge-tøser (15 mdr imellem). Og ALLE siger, "Fårk, det bliver så hårdt", og jeg tænker: "Tjae, men vel ikke hårdere, end man kan regne ud, det bliver?". Sådan havde jeg det med min datter i hvert fald. At jo, min søvn blev forstyrret osv.  osv. osv., men det var jo, hvad jeg havde forventet (og set frem til), så synes faktisk ikke, det er så hårdt. Overhovedet.

Men vil tilføje, at de første 14 ugers graviditet her med nr 2 - DE VAR HÅRDE. Men det var pga. kvalme, træthed og øvrige graviditetsgener...

Læste forresten NYnnes Dagbog 4 for et par uger siden, og hun filosoferer på et tidspunkt: "Kan man ikke længere blive mor, uden at skulle udgive en bog om det?!", og jeg kunne ikke helt lade være med at grine, for det har jeg også tænkt indimellem.. Well, sidespring, men alligevel lidt i tråd med det, du skriver, som jeg læser det.

(PS: Har al respekt i verden for dem, der synes, det er max hårdt. Vi er alle forskellige jo).

ha ha... nu kommer dobbeltmoralen så op: for hold da kæft, respekt til dig - det må være super hårdt at være dårlig og så have et barn ved siden af!! haha. Jeg må vel godt ynke andre ikk  jamen lige præcis, tror vi er meget enige

Anmeld

29. november 2010

Malene84

DAs mor skriver:

Jeg synes ikke det er hårdt at være mor - det er helt fantastisk, men der er da hårde "stunder" indimellem, hvor man lige skal tælle til ti, sige til sig selv det "nok skal gå" eller hvad der nu skal til for at komme videre - giver det mening?

Men tror også det kommer meget an det barn eller de børn man har fået (om de så kommer på een gang eller ej ) - nogle børn græder jo meget, sover og spiser ikke så godt og så kan jeg godt forstå det må være hårdt!

Men det er da dejligt for dig (og mig at have fået nogle nemme børn man bare kan nyde

Lige præcis... men os skal der også være plads til, uden vi bliver set skævt til. Vi må gerne lave en kæmpe banner og hænge ud foran vores vinduer: JEG HAR NEMME BØRN OG SYS DET AT BLIVE MOR ER PISSE DEJLIGT!. ha ha... kan du følge mig?!

Anmeld

29. november 2010

Frk. Himmelblå

Malene84 skriver:

ha ha... nu kommer dobbeltmoralen så op: for hold da kæft, respekt til dig - det må være super hårdt at være dårlig og så have et barn ved siden af!! haha. Jeg må vel godt ynke andre ikk  jamen lige præcis, tror vi er meget enige

Hi hi, takker. Og ja, f.eks. kvalme incl. overjordisk lugtesans og lortebleer er en udfordrende kombi! 

Og som man siger: Moral er godt, dobbeltmoral er.. - dobbelt så godt?

Anmeld

29. november 2010

Milka

folk har ofte spurgt mig om det ikke er hårdt at have tvillinger, hvortil jeg altid har svaret at det faktisk ikke er så hårdt som man skulle tro! selvfølgelig har der været stressende situationer, men for det meste har det bare været fantastisk

men svaret er et andet nu, hvor mine piger er lidt større (21 mdr) – og hvis nogen spørger mig nu, så siger jeg: JO! det er faktisk rigtig hårdt

mellem alderen 1 og 2 sker der ting og sager der får det til at føles som man har otte børn i huset og ikke to. de er allevegne, har fingrene i alt, er totalt frygtløse og har ovenikøbet egne meninger!!!

folk har altid sagt til mig at 'det bliver nemmere' – men jeg synes faktisk det modsatte: det bliver hårdere, men det bliver fandme også dejligere!

Anmeld

29. november 2010

Malene84

JulieE skriver:

Hej Malene!

Jeg har flere gange tænkt det samme som dig. Sådan oveordnet set synes jeg ikke det er hårdt at være mor og synes heller ikke dte var det da mine 2 var små( de er 6½ og 4 nu). Selvfølgelig har der være perioder der har været hårdere end andre, men mit mantra er bestemt ikke "Ih... hvor er det hårdt"

Jeg har tilgengæld en veninde der, hver gang vi er sammen, har så travlt med at fortælle mig hvor hårdt det er at have små børn. Hele tiden skal det lige understreges hvor hårdt det er oog hvor forfærdeligt trættende alting er. Jeg kan ikke lade være med at tænke.... at det ihvertfald ikke bliver lettere af at man konstant går rundt og minder sig selv om hvor hårdt og forfærdeligt det er

Når dte er sagt... Så erd et sgu sejt at du med tvillinger holder fats i at det er fedt!!!

Mange hilsner

Julie, der langt det meste af tiden synes livet med børn er fedt

Dejligt at høre Julie, det er jo lige præcis det. Det var egentlig også grunden til dette indlæg, da jeg også har en veninde der konstant brokker sig og bruger det som undskyldning for rigtig mange ting, hun pludselig ikke "kan"  Det undrer mig måske bare, for hvad fanden havde hun forestillet sig?! Selvfølgelig vil livetr ændre sig, man har ikke tid til sig selv osv. men men men... det er vel da forhåbentlig noget hun har gjort op med sig selv, før de planlagde baby.... i hvert fald tror jeg, at det er derfor jeg konstant har det her lalleglade positive syn på tingene - jeg har gjort det op. Jeg har Malene-tid når der er tid til det og ikke før... jeg prøver ikke at skubbe drengenes behov til side for mig selv  hmm det gav da vist ikke mening. hehe

Anmeld

29. november 2010

Malene84

LouiseNielsen skriver:

Hejsa

Åhh jeg har det lidt som dig... Jeg kan godt tænke sådan lidt når folk snakker om hvor hårdt det er... Jamen ja det er da hårdt, men det er slet ikke det jeg tænker på i dagligdagen. For alt det gode, dejlige og helt igannem fantastiske ved at være mor er bare det der fylder mest....

kunne ikke sige det bedre selv. Tror også det kommer an på folks indstilling omkring det, og hvordan ens livssyn er. Er glasset halvt fyldt eller halvt tomt?!

Anmeld

29. november 2010

Malene84

SeptemberBaby skriver:

Nej, hvor kan jeg følge dig.

Jeg har altid sagt, at min datter var et meget nemt barn, og mange har misundt mig dette, da deres har været "hysteriske"/"søvnløse" eller noget helt tredje. Så en dag kom jeg til at tænke over det:

Min datter har aldrig rigtig villet sove. Hun havde kolik de første 2 1/2 mdr, og fast føde har været en kamp at få i hende. Hmmmmm - måske har hun IKKE været nemmere end de andres, men måske har min indstilling til hende gjort det hele nemmere? 

Så mit mantra er: Jeg har et nemt og dejligt barn  - Og det virker altså for mig.

Kan ikke være mere enig, tror det har sååå meget med ens indstilling at gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.