Middagslur hvor? I barnevogn eller i sengen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2010

twinboys

serinasmor skriver:

LOL ...

tjae ... tror nu bare det er et sted at spare for ikke at skulle købe flere barnevogne .... må hae været en regel de har sat op på et tidspunkt hvor der var babyboom og de ikke havde råd til at købe flere barnevogne .. så derfor er du 2 år så sover du da inde  .. underlig regel

Glæder mig meget til at modtage den mail imorgen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

sarahb

Jeg synes selv det er ærgeligt at de ikke må sove ude efter 2 år.
Men der blev på et tidspunkt lavet en anbefaling om at man ikke må fiksere børn når de er over 2 år-

Her er lidt om det:
Der findes ikke en lov, men der ligger en anbefaling (mener den er fra sundhedsstyrelsen, men andre kan nok korrigere, hvis jeg tager fejl), her siger man, at det frarådes at spænde børn fast, når de er over 2 år, da de kan sno sig og blive kvalt i selen.
Jeg gætter på, at det er krybbe-problematikken, du står i... min holdning er, at når nu Danmark er det eneste land, hvor børn sover ude, så at det skulle have afgørende betydning for børns udvikling, er måske en lille overdrivelse...
Samtidig bør (må) fiksering af børn aldrig foregå uden konstant overvågning - og det er der sjældent i krybberummene under hele sovningen.
Så kort fortalt - hvis det overhovedet er muligt, så få børnene ind at sove på en madras på stuen, så snart de kan sno sig i selen;-)

Anmeld

9. november 2010

sarahb

Og lidt mere:

FN’s børnekonvention blev diskuteret, idet denne
forbyder fiksering af børn over 2 år. Dette
medfører i praksis, at børn over 2 år ikke kan
lægges til at sove i en barnevogn. Der er generelt
utilfredshed og undren fra forældrene i denne
sag, da selen i barnevognen tjener til barnets
sikkerhed og ikke for at fiksere barnet. Flere
forældre ønsker, at reglen dispenseres og
”tolkes” i en retning som er gunstig for det
enkelte barn.
I den forbindelse, fortalte Majbritt at der også er
hensyn at tage i forhold til dagplejeren, da
børnene i 2 års alderen så småt begynder at
kunne åbne selen selv.
Det skal nævnes at Velfærdsministeriet har
meddelt, at det er op til kommunerne at lave
retningslinjer på området

Anmeld

9. november 2010

Mi

sarahb skriver:

Jeg synes selv det er ærgeligt at de ikke må sove ude efter 2 år.
Men der blev på et tidspunkt lavet en anbefaling om at man ikke må fiksere børn når de er over 2 år-

Her er lidt om det:
Der findes ikke en lov, men der ligger en anbefaling (mener den er fra sundhedsstyrelsen, men andre kan nok korrigere, hvis jeg tager fejl), her siger man, at det frarådes at spænde børn fast, når de er over 2 år, da de kan sno sig og blive kvalt i selen.
Jeg gætter på, at det er krybbe-problematikken, du står i... min holdning er, at når nu Danmark er det eneste land, hvor børn sover ude, så at det skulle have afgørende betydning for børns udvikling, er måske en lille overdrivelse...
Samtidig bør (må) fiksering af børn aldrig foregå uden konstant overvågning - og det er der sjældent i krybberummene under hele sovningen.
Så kort fortalt - hvis det overhovedet er muligt, så få børnene ind at sove på en madras på stuen, så snart de kan sno sig i selen;-)

Ja det er lidt sjovt at det som vi anser som meget vigtigt (at de sover ude) ikke praktiseres så mange andre steder.

Jeg syntes at det er rart at de får noget frisk luft mens de sover, men man kan jo også bare åbne vinduet på deres værelse.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

9. november 2010

serinasmor

serina er 10 mdr og sover altid i sin barnevogn om dagen ...eller næsten i hvert fald ... 2 gange i sidste uge fik vi rodet så meget rundt i hendes rytme at hun ikke kunne finde ro til lur nr 2 .. så der sov hun i sin mors favn på sofaen mens mor så singleliv og DUM- genudsendelser  ( efter at have forsøgt at få hende til at sove i barnevognen i 3 kvarter med en tydeligvis træt "lille" pige .. det var super hyggeligt .. hun vil nemlig ALDRIG putte mere

men hvis jeg skulle ellers tror jeg ikke jeg ville kunne få hende til at sove i sin seng om dagen ... hvis jeg var dig tror jeg jeg ville købe en godkendt barnevognssele .. den anden kan hun sikkert alligevel sno sig ud af på en eller anden måde ( derfor er den ikke godkendt) de koster jo heldigvis ikke alverden de der seler .. og kan med fordel købes brugt

serinasmor

Anmeld

9. november 2010

sarahb

MarianneSonne skriver:

Ja det er lidt sjovt at det som vi anser som meget vigtigt (at de sover ude) ikke praktiseres så mange andre steder.

Jeg syntes at det er rart at de får noget frisk luft mens de sover, men man kan jo også bare åbne vinduet på deres værelse.

Marianne

www.stjerneleg.dk

jeg synes helt sikkert også det er bedst og de får dejlig frisk luft. Men de første 10 mdr af hans liv lå han inde og der har han sovet det samme som når han sover ude. Men vil klart anbefale at de sover ude hvis man har mulighed for det, og det har vi ikke- Men så fik han det udlevet i DP...

Min mand derimod er pakistaner og var helt.. HVAD skal han sove ude om vinteren... Ja skal han fryser altså ikk..

Anmeld

9. november 2010

oerbaek

twinboys skriver:

Glæder mig meget til at modtage den mail imorgen

det kan jeg godt forstå den ville jeg da gerne se 

Anmeld

9. november 2010

Melbek

twinboys skriver:

Hallo slap dog lige af... Har jeg på et tidspunkt sagt at du mishandler dit barn... Sikke et ord at bruge... Det har da intet med mishandling at gøre...

Alle har godt af frisk luft længere er den ikke...

Frisk luft er altid godt, og mange børn sover fortryllende godt udendørs i barnevognen.

MAjbritt

Ja, surt opstød, men sådan er det.

Du bruger stadig ordet stakkels børn.. jeg kan absolut ikke se det stakkels i det?? ...jeg er helt enig med dig i, at nogle børn sover meget bedre ude end inde og jeg har også i sinde at min datter skal ud i barnevognen og sove, når hendes soverytmer bliver en smule mere faste - hvis hun vil. Men jeg forstår på ingen måde, hvorfor det er så forbudt at børn sover inde om dagen. Frisk luft er sundt, men en gåtur er vel ligeså fint?

Jeg reagerer alt for meget på det, jeg ved det godt. Og det er ikke fair det går ud over dig. Undskyld. Men jeg synes bare, man får blikke, kommentar, vrængen på næsen af så mange, når man svare nej til, om baby sover ude i barnevognen. -På lige fod med dem der ikke ammer - de skal også forklare sig til alle.

Anmeld

9. november 2010

Moar'en

twinboys skriver:

Ejjj den tror jeg sgu ikke på... selerne går op til 36 mdr. og alle børn har bestemt godt af at sove ude....

Dagplejerens ryg, nej nej hun kan skaffe sig en stige eller gøre som mig... fra mine er ca. 1½år kravler de selv op i barnevognene uden stige... De træder på hjulet og møffer sig op og de nyder det... og selvfølgelig står jeg bag ved hvert enkelt barn og støtter og hjælper... Dog når de skal ned burde jeg bruge en stige men der løfter jeg dem ned...

Så tror sørme den dagplejer er lidt doven...

Sorry...

Majbritt

Sådan er det altså os i Vejle, når de er 2 bliver de rykket indenfor, så må de ikke sove ude mere. Vores DP har dog ladet et par sove vidre ude, da de ikke har kunne faldei søvn inde. Men lige så snart de kan kommer de ind.

Anmeld

9. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

I slyngevuggen. Helst udenfor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.