dorthemus skriver:
Hej tøser
Så har jeg et problem som jeg har brug for at lufte for jer.
Jeg er jo, som mange af jer ved, alenemor til Runa som jeg fik vha donorsæd. Hun er nu 5 måneder og rigtig dejlig og jeg er så stolt af hende...men hun er ved at drive mig helt ud med sit natteroderi. Hun vågner hver time om natten og det betyder, at jeg er ved at køre helt ned af træthed.
Jeg har ikke meget familie tæt på som kan aflaste mig. Min far har været rigtig god og sød tl at køre med Runa et par timer så jeg kan få lidt fred til at slappe lidt af/sove/gøre rent osv. Men han er ret dårlig i benene i øjeblikket og kan ikke hjælpe - og det bekymrer mig oveni, at han ikke er så frisk længere for jeg er nært knyttet til ham. Begge mine forældre er sidst i 70´erne så det er begrænset hvor meget de efterhånden kan hjælpe.....
Til problemet: efter jeg har født Runa hører jeg stort set aldrig fra mine gamle veninder på nær et par stykker og det går mig meget på, at de aldrig ringer og hører til os eller tilbyder at komme forbi og hjælpe....eller bare spørge om jeg har brug for noget. Især i øjeblikket har jeg desperat brug for lidt aflastning engang imellem og jeg er SÅ skuffet og ked af det over det. Jeg mangler ikke mennesker i mit liv for jeg har fået gode venner der også har børn, men de kan jo ikke bare smide hvad de har i hænderne og hjælpe mig. Jeg savner dem også i mit og forstår godt at de har travlt med deres eget liv og måske ikke lige tænker over at jeg er alne med en baby 24/7 og måske ville blive glad for lidt hjælp engang imellem.
Jeg har brug for at sige noget...er bange for, at får jeg ikke sagt noget snart så eksploderer jeg over for den første der ringer.
Jeg overvejer at sende en fælles mail/sms ud og forklare, men jeg er i tvivl om det er for kyllingeagtigt...
HVAD VILLE I GØRE I MIT TILFÆLDE????
Kram Den Trætte
Kæreste Dorthemus,
Allerførst et stort
! Jeg kan sagtens forstå, hvor hårdt det må være for dig at være alene med Runa. Hvis ikke jeg havde min kæreste, var jeg blevet en lille smule vanvittig tror jeg. Hatten af for alle I enlige mødre derude!!
Nå, men det første jeg tænkte da jeg læste dit indlæg, det er var om dine gamle veninder har børn? Hvis de ikke har, så er det jo ikke sikkert at de ved/tænker over hvor hårdt det er at være alene med en lille baby. Jeg kan nemlig selv huske, da mine veninder begyndte at få børn, der tænkte jeg at det måtte være op til dem at give lyd når de havde lidt luft. Og så troede jeg egentlig også (lidt meget naivt
) lidt at de sad i deres egen lille, lykkelige bobbel, hvor der ikke var plads til mig! Hvis det er sådan det forholder sig, så synes jeg du skal ringe/sende en sms og fortælle dem, hvordan du har det. Hvis de har børn allerede, så synes jeg det er for dårligt at de i det mindste ikke lige tjekker op på hvordan du har det i ny og næ - som du selv skriver, så er det jo ikke altid man har overskud til at smide alt hvad man har i hænderne i en travl hverdag.
Jeg oplever stadigvæk at folk (også familie) fortæller, hvor neeeeemt vi har det og hvor dejlig sød, glad og nem min datter altid er. Og det er hun da helt sikkert også - MEN hun har også dårlige nætter, skrigeture og hvad der ellers hører med livet med en baby og så skal man heller ikke glemme, at man som mor bare altid er på! God dag eller ej, så kan vi ikke lige smide benene op i sofaen og tage en lur, tage på shoppetur, løbe en tur eller hvad vi nu kan lide når det passer OS. Der skal tages hensyn til vores børns behov 24 timer i døgnet. Så det er da KLART at du har brug for noget aflastning!
Er det ikke muligt at få en "reserve-bedste", som kan komme og aflaste et par timer hver uge?
Stort knus Tulle