Hvad ville I gøre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2010

dorthemus

Baagøe skriver:

Sådan skal det være Så håber jeg hun svarer lige om lidt. Så snart Laura vågner skal vi ned til mine forældre og spise flæskesteg! Desuden komme min bror også med hans nye kæreste, som vi skal se for første gang

Åh det lyder hyggeligt..selvom jeg ikke er vild med flæskesteg (kun sværene )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2010

DK

dorthemus skriver:

Jeg tror du har ret; jeg vidste sgu heller ikke hvad det drejede sig om inden jeg fik Runa. Og du har også ret i, at det også bunder i at jeg savner dem...mange af dem har jeg kendt i 20 år, nok også derfor at det smerter/skuffer mig.

Men ja, de kan jo omvendt også tænke at jeg aldrig kontakter dem...den vinkel havde ikke lige overvejet.

Tak for dit svar

når du har kendt dem så mange år, så er jeg sikker på at det ikke er fordi de ikke vil "kendes ved dig mere"! De har bare lige brug for et kærligt los bagi, så skal de nok troppe gladeligt op!! Det er jeg helt sikker på!!

Anmeld

31. oktober 2010

dorthemus

DK skriver:

når du har kendt dem så mange år, så er jeg sikker på at det ikke er fordi de ikke vil "kendes ved dig mere"! De har bare lige brug for et kærligt los bagi, så skal de nok troppe gladeligt op!! Det er jeg helt sikker på!!

Så må jeg se at "losse" til dem

Anmeld

31. oktober 2010

Pige2009

dorthemus skriver:

Åh det lyder hyggeligt..selvom jeg ikke er vild med flæskesteg (kun sværene )

De er da også det bedste!

Anmeld

31. oktober 2010

Faith

dorthemus skriver:

Tak for svar

Mht slyngevugge så er det afprøvet og kasseret af prinsessen...som er meget bestemt omkring hvad hun vil og ikke vil  en stor del af natten sover vi i min seng og det har hjulpet hende at være tæt på mig, men ikke længere og da hun ligger og basker rundt så holder det mig ydermere vågen.

Det er godt nok at hun ved hvad hun vil den lille prinsesse..... Men knap så nemt for moderen

Håber du finder en løsning. Det er dælme ikke altid nemt altså.

Anmeld

31. oktober 2010

LISBETH:-)

Åhhh Dorthe hvor er det bare ikke sjovt for dig!!!!! Der er en grund til at det at blive vækket hele tiden er en tortur metode, og det er mega opslidende. Som du allerede ved har jeg selv været det igennem for 2-3 år siden, og kan sagtens huske hvor hårdt det er når man ikke får sin søvn.

Ang. det med dine venner og veninder, så ville jeg sige det til dem. Hvis i er rigtige venner vil de kunne forstå, og stå der med det samme med en hjælpende hånd. Dem der evt. skulle blive sure/negative er så i virkeligheden ikke rigtige venner. Rigtige venner er i mine øjne dem som altid står der, og altid vil hjælpe når man har allermest brug for det.

Jeg håber det snart løser sig for dig så du kan få sovet, og få lidt Dorthe tid.

Jeg ved ikke hvornår du har søgt om vuggestueplads til Runa, men et godt råd er at få en plads 1 måned før du skal starte job, så kan du bruge den sidste måned af din barsel på at sove mens hun er i vuggestue, og på den måde få indhentet noget af det forsømte inden jobbet kalder

Anmeld

31. oktober 2010

Leneur

Allerførst ved jeg jo ikke om Runa er kommet på sit eget værelse og sove om natten og jeg ved jo heller ikke om det hjælper på nattesøvnen men for vores vedkommende har det hjulpet helt vildt meget at Silje kom på eget værelse dengang hun var et halvt års tid. For det første bliver hun ikke forstyrret af at jeg smutter i seng eller når jeg vender og drejer mig og snorker.... ;-) Eller skal på toilettet. Jeg har så nogen gange skullet hente hende ind til mig om natten når hun har vågnet og ikke har kunnet nøjes med sutten ( som hun først blev glad for som 8 mdr. gammel) Hvilket sker en enkelt gang imellem stadigvæk nu hun er 14 mdr. Bare en ide....

Jeg er jo også alenemor og har selv valgt det, bare på en anden måde end dig men jeg har bare spurgt rundt omkring om der var nogen der kunne have lyst til at låne Silje mens jeg sov, gik i bad, gjorde rent osv. og når man først har spurgt, så bliver det nemmere hen ad vejen. Jeg tror at de fleste alenemødre har en hvis evne til at være alt for stolte til at bede om hjælp, for det skal jo ikke hedde sig at man ikke kan klare det men jeg tror det er rigtigt sundt at være adskilt og få lov til at savne det bette vidunder bare lidt og det gør altså at man kan klare den næste måneds tid igen også hvis det er en af de hårde tider.

Dine veninder er ikke tankelæsere, så der er ikke andet for end at ringe eller sende en sms om der er nogen der har lyst til at låne Runa og jeg er ganske sikker på at der er nogen der har lyst... :-)

Anmeld

31. oktober 2010

Thalia

Jeg tænker lidt at skuffelsen skal du pakke langt væk, for eftersom dine veninder jo ikke har gjort noget galt har du ingen grund til skuffelse.

Du har selv valgt at få et barn, velvidende at det er hårdt arbejde og velvidende at du ville stå alene med både ansvar og arbejde, og det ikke er dine veninders job eller ansvar at komme og aflaste dig når tingene er særligt svære.

Når det er sagt, så er det altid i orden at bede sine venner om hjælp når man har brug for det. Det gælder uanset om man er alenemor eller et par, for nogle gange er man bare brug for at få lidt alenetid før man igen kan være en rigtig god forælder.

Og ligesom rigtig flere andre i tråden synes jeg derfor at du skal sende en sms til en enkelt eller flere af de nære veninder, og høre om nogen har tid og lyst til at låne Runa mens du lige får sovet lidt eller gjort rent eller hvad du nu gerne vil

Anmeld

31. oktober 2010

Vial

Ungermann skriver:

ja gu er det hårdt at være alene mor..

jeg har været alene med min søn siden han var 6 mdr gammel og har heldigvis familie til at støtte og aflaste lidt engang i mellem. Det er MAX én gang om måneden at marcus er hos min mor til overnatning.

men jeg tænker lidt, du var vel godt klar over at det er HÅRDT at have småbørn 24/7?

ikke at være dømmende, forstå mig ret, men kan ikke se hvorfor du forventer at andre vil passe dit barn som du har fået alene?

Jeg syns det er flot at du er alene og har taget beslutningen at være alene mor, men der er også en grund til at det kræver to mennesker til at få et barn..

Undskyld, men hold da op et kikset svar. Dorthe har da på ingen måde ytret, at hun vil have andre til at tage sig af sin datter!

Når man er selvvalgt enlig mor har man da lige så meget brug for aflastning, pasning, venindesnak og interesse som dem, der får det med en mand. Det er jo ikke første gang i historien at en nybagt mor bliver forsømt af sine barnløse veninder. Det er sådan set det, som debatten handler om - sådan som jeg ser det. Hvordan råber man veninder op og beder om hjælp.

Ja, der er mange gode grunde til, at der skal være to til at lave en baby, men i dagens danmark kan det være forbandet svært at finde ud af et parforhold. For Dorthe - og mits vedkomne blev vi SEM - du blev enlig mor efter 6 mdr. Sådan er det jo så forskelligt - men måske alligevel med mange ligheder

Anmeld

31. oktober 2010

Vial

Thalia skriver:

Jeg tænker lidt at skuffelsen skal du pakke langt væk, for eftersom dine veninder jo ikke har gjort noget galt har du ingen grund til skuffelse.

Du har selv valgt at få et barn, velvidende at det er hårdt arbejde og velvidende at du ville stå alene med både ansvar og arbejde, og det ikke er dine veninders job eller ansvar at komme og aflaste dig når tingene er særligt svære.

Når det er sagt, så er det altid i orden at bede sine venner om hjælp når man har brug for det. Det gælder uanset om man er alenemor eller et par, for nogle gange er man bare brug for at få lidt alenetid før man igen kan være en rigtig god forælder.

Og ligesom rigtig flere andre i tråden synes jeg derfor at du skal sende en sms til en enkelt eller flere af de nære veninder, og høre om nogen har tid og lyst til at låne Runa mens du lige får sovet lidt eller gjort rent eller hvad du nu gerne vil

Hvad sker der lige for den formulering?

Skal man være lidt mere ydmyg mht til forventninger til sin omgangskreds, når man har taget skeen i egen hånd og fået barn alene?

Er det mere rigtigt at forvente hjælp, hvis man er blevet b*llet tyk i en kæmpe brandert i en baggård og det eneste man husker om mande var, at han sang pivfalsk til "En lille båd der gynger"?

Eller er det allermest rigtigt at forvente hjælp fra omgangskredsen, hvis man valgte at få barn med den forkerte mand, som så ikke hjælper til, når den lille har meldt sin ankomst?

Eller skal man bare slet ikke forvente noget længere af andre?

Ja, undskyld mig, men er selv selvvalgt enlig mor med max behov for hjælp. Så det der trickede mig sgu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.