Hvad ville I gøre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2010

dorthemus

Kirle skriver:

kom til at tænke på - dengang Tjalfe var lille, så syntes jeg noget af det værste var at få lavet mad og hele måltidet som sådan.

hvad med at lave en madklub? Så kan dine veninder på skift komme hjem til dig og lave noget god mad og så kan I få spist og snakket. Så kan de også se med egne øjne hvordan det er med Runa. Måske endda også oparbejde et forhold så det nemmere at passe hende? For tror mange gange at det er svært for veninder ikke at føle de træder over nogle grænser særligt hvis de ikke har børn selv, med andres børn, ganske enkelt fordi de ikke ved hvordan det er

Og hvis du er bekymret mht det der med mælk og flasker så er spædbørn så genialt indrettet at sulten kommer først. Så hvis der ikke er lækre mælkebryster i nærheden så tager de hvad de kan få - så det skal du slet ikke bekymre dig om

Håber du får taget hul på "bylden" snart

Den ene veninde har faktisk været hjemme og lave mad et par gange til mig og det var GULD værd!!!  Må bare æde al stolthed og række armene ud efter dem

Mht flaske så VIL Runa bare ikke have den...eller sut. Har prøvet forskellige dutter og flasker...kun babsemælk passer prinsessen  Glæder mig til at begynde med grød igen og håber, at hendes mave ikke reagerer så negativt på det igen...har du nogle gode råd der???

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2010

<3

dorthemus skriver:

Tak Kirle

Hun er endnu for lille til at overnatte ude, synes jeg...hun er jun 5 måneder. Jeg ammer hende stadig, men vi står over for at skulle igang med grød (igen) lige om lidt så jeg tror også hendes søvnmønster handler om, at hun skal til at have noget mere mættende at spise der holder natten over.....må bide tænderne sammen og holde ud lidt endnu.

Og ja en fælles smsbesked er sgu for tamt til mennesker jeg har kendt så længe og som betyder så meget for mig.

Kram

5mdr er nok lige lille nok, som sagt Tjalfe har kun sovet ude 1gang uden mor og far og han bliver snart 3 år

I øvrigt kan jeg anbefale mos i stedet for grød. Det virkede bare meget meget bedre for maven. Og vælling skal man holde sig helt fra. Et hit fra start af var æblemos, ferskenmos og kartoffel/gulerods mos. Lidt senere var kartoffel/gulerods/cherrytomat et hit

Glæder mig til at høre mere om hvordan det går

Anmeld

1. november 2010

dorthemus

Loa skriver:

Årh hvad skal det lille pus opereres for?

(Ved godt det er sidespring ift trådens relevans)

Hun skal have bortopereret de ekstra fingre og tæer hun blev født med

Anmeld

1. november 2010

dorthemus

Kirle skriver:

5mdr er nok lige lille nok, som sagt Tjalfe har kun sovet ude 1gang uden mor og far og han bliver snart 3 år

I øvrigt kan jeg anbefale mos i stedet for grød. Det virkede bare meget meget bedre for maven. Og vælling skal man holde sig helt fra. Et hit fra start af var æblemos, ferskenmos og kartoffel/gulerods mos. Lidt senere var kartoffel/gulerods/cherrytomat et hit

Glæder mig til at høre mere om hvordan det går

Super  Er det bedre for maven...eller smagen? Runa får vildt nemt mavekneb.

Anmeld

1. november 2010

Loa

dorthemus skriver:

Hun skal have bortopereret de ekstra fingre og tæer hun blev født med

Nårh okay, så er det ikke sådan rigtig alvorligt (går jeg ud fra?)

Held og lykke med operationen alligevel

Anmeld

1. november 2010

dorthemus

Loa skriver:

Nårh okay, så er det ikke sådan rigtig alvorligt (går jeg ud fra?)

Held og lykke med operationen alligevel

Nej nej, men er nu ikke glad for narkosen  Det skal nok gå godt

Anmeld

1. november 2010

<3

dorthemus skriver:

Super  Er det bedre for maven...eller smagen? Runa får vildt nemt mavekneb.

Maven. Tjalfe havde også sart mave og han kunne fx først tåle ris da han var fyldt 2år. Men meget grød til fra 4mdr er med ris... Så det var en snyder for os

Og hold vælling LANGT væk, det er lige til mavekneb! Ellers så giv mos i løbet af dagen ellers skal maven arbejde alt for meget om aftenen når hun burde sove. Hold hende siddende en 20min hvis hun har tendens til bøvs/refluks og ellers bare nyd de sidste måneder med en mælkebaby

Et sidste råd, du skal nok ikke forvente at hun bliver afvænnet om natten sålænge I sover i samme rum, lugten af varme mælkebabser kan intet barn forvente at kunne afstå fra

Anmeld

1. november 2010

dorthemus

Kirle skriver:

Maven. Tjalfe havde også sart mave og han kunne fx først tåle ris da han var fyldt 2år. Men meget grød til fra 4mdr er med ris... Så det var en snyder for os

Og hold vælling LANGT væk, det er lige til mavekneb! Ellers så giv mos i løbet af dagen ellers skal maven arbejde alt for meget om aftenen når hun burde sove. Hold hende siddende en 20min hvis hun har tendens til bøvs/refluks og ellers bare nyd de sidste måneder med en mælkebaby

Et sidste råd, du skal nok ikke forvente at hun bliver afvænnet om natten sålænge I sover i samme rum, lugten af varme mælkebabser kan intet barn forvente at kunne afstå fra

*fnis* okay  Jeg har taget dine råd til mig og prøver inden længe igen.

Anmeld

1. november 2010

<3

dorthemus skriver:

*fnis* okay  Jeg har taget dine råd til mig og prøver inden længe igen.

Jamen have fun og håber det går godt

Anmeld

2. november 2010

Corn

dorthemus skriver:

Igen; du har ret

Og pøj pøj med torsdag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.