Hvad ville I gøre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2010

dorthemus

Ungermann skriver:

ja gu er det hårdt at være alene mor..

jeg har været alene med min søn siden han var 6 mdr gammel og har heldigvis familie til at støtte og aflaste lidt engang i mellem. Det er MAX én gang om måneden at marcus er hos min mor til overnatning.

men jeg tænker lidt, du var vel godt klar over at det er HÅRDT at have småbørn 24/7?

ikke at være dømmende, forstå mig ret, men kan ikke se hvorfor du forventer at andre vil passe dit barn som du har fået alene?

Jeg syns det er flot at du er alene og har taget beslutningen at være alene mor, men der er også en grund til at det kræver to mennesker til at få et barn..

Jeg forventer sandelig ikke at de skal komme og hælpe hver dag, men som jeg skriver undrer jeg mig over at de heller aldrig ringer for at høre hvordan det går med os.

Og jo selvfølgelig er jeg klar over, at det kan være hårdt til tider at stå alene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2010

Vidunderligeunger

dorthemus skriver:

Tak Mitzie  Ja lige præcis...bare en time eller to, så jeg kan sooooooove!!! Ja jeg må tage snakken med dem inden jeg koger over og får sagt noget jeg ved jeg kommer til at fortryde.

Probemet er også, at jeg jo stadig fuldammer så det sætter sine begrænsninger på hvor længe de kan passe, men ja de kan jo bare være herhjemme.

Knus fra mig

jeg ved i hvert fald, at hvis jeg spørger en veninde om hun ikk er sød og komme og lege med alberte et par timer, så jeg kan få ryddet op eller sovet - så er jeg bare et helt andet menneske bagefter. Noget af det jeg SAAAAVNER er at kunne stå i badet og SLAPPE AF!! uden at skulle have et halvt øre på om hun nu græder e.l. puha..

Jeg tror bare du skal ringe til een som du har god tiltro til skal "passe" Runa og så sige at du trænger til han/hun kommer og leger mend du sover.

Vil hun ikeke tage en flaske?? For så kunne du jo malke noget ud (jeg sender gerne en malkemaskine til lån

KNUS

Anmeld

31. oktober 2010

dorthemus

Phoenix skriver:

Ja, vi er da SÅ seje, at vi trods alt kan klare det. Han er et halvt år nu

Heldigvis er Runa et nemt barn på alle andre måder end ved sovning...hun har desværre bare ikke brug for ret meget søvn  Lige p.t. tror jeg også det handler lidt om, at hun står midt i et appetitspring for hun vil spise hele tiden om natten også og så meget mælk har jeg altså ikke i babserne længere. Vi har været startet op med grød men hun var ikke interesseret og fik ondt i maven så vi har holdt en pause. Starter igen om et par uger og så håber jeg, at hun blir mere mæt og sover bedre.

Og nej det stædige barn vil heller ikke have flaske...eller sut

Anmeld

31. oktober 2010

dorthemus

Baagøe skriver:

Søde Dorthe. RING RING ring... Jeg har netop været ved at blive sindssyg af at være alene med Laura, men jeg tog mod til mig og ringede til min veninde og spurgte om hun dog ikke ville aflaste mig en dags tid, hvilket hende og hendes forældre satte en kæmpe ære i. Det endte faktisk med, at det var hende der undskyldte for ikke at have kunne se mit behov - men jeg havde jo heller ikke tidligere ytret ønske om noget, så det var naturligt, at hun ikke vidste det.

Som alenemor har jeg det ofte sådan, at jeg simpelthen nægter at klynke, for der er bare ingen der skal komme og sige, at jeg ikke kan klare det! Kender du ikke følelsen? Den skal lægges på hylden en gang imellem sammen med stoltheden, for så har jeg lært, at man bliver en meget bedre og mere vedkommende mor med masser af overskud og energi

TAK for dit svar  Jo lige præcis; jeg har jo selv valgt det og helt ærligt så hold op med at pive når du nu har fået dit største ønske opfyldt....føler at jeg er utaknemmelig og skammer mig over at blive irriteret og vred på Runa når jeg for syvende gang er oppe og med hende om natten.

Jo jeg ringer til et par af dem i dag og lover (mig selv) ikke at hidse mig op  Jeg er jo heller ikke vred på dem men mere skuffet og TRÆT som jeg aldrig har været før.

Knus

Anmeld

31. oktober 2010

Mumto3

Nu ved jeg ikke hvor meget du har ringet til dem, men hvis det ikke er ret meget, synes jeg det ville være en rigtig rigtig god ide med en fællesmail alá:

kære dejlige veninder,

Jeg er ked af I ikke har hørt ret meget fra mig på det sidste, men som I ved er jeg blevet mor til Runa, og det er bare så skønt! -men der er også meget hårdt arbejde i det, og særligt om natten har vi meget natteroderi som gør at jeg slet ikke for sovet. Derfor har jeg slet ikke haft overskud til noget som helst.

Altså du skal selvfølgelig udtrykke det som du vil! , men jeg tænker bare i stedet for at 'angribe' de andre; hvorfor kommer I ikke og hjælper mig??? Så kan du fortælle hvordan du har det, og tror du så ikke de kommer og hjælper???

Du får lige et kæmpe kram herfra! for det ER hårdt at være alene med et lille barn!!! Min mand rejser meget (flere uger af gangen) så ind imellem får jeg lige lov at mærke hvordan det er at være enlig mor! Pyha!!!

Anmeld

31. oktober 2010

dorthemus

BlyViol skriver:

jeg ved i hvert fald, at hvis jeg spørger en veninde om hun ikk er sød og komme og lege med alberte et par timer, så jeg kan få ryddet op eller sovet - så er jeg bare et helt andet menneske bagefter. Noget af det jeg SAAAAVNER er at kunne stå i badet og SLAPPE AF!! uden at skulle have et halvt øre på om hun nu græder e.l. puha..

Jeg tror bare du skal ringe til een som du har god tiltro til skal "passe" Runa og så sige at du trænger til han/hun kommer og leger mend du sover.

Vil hun ikeke tage en flaske?? For så kunne du jo malke noget ud (jeg sender gerne en malkemaskine til lån

KNUS

Hvor er du sød, men næh nej flaske det bruger vi ikke her i huset...eller sut, for den sags skyld  Kun babsemælk du´r, siger Runa. Har også prøvet at introducere grød, men måtte stoppe igen fordi hun ikke er interesseret og fik ondt i maven. Tror noget af problemet om natten er at hun har brug for noget mere mættende så jeg prøver med grød igen efter operationen.

Anmeld

31. oktober 2010

dorthemus

Mumto3 skriver:

Nu ved jeg ikke hvor meget du har ringet til dem, men hvis det ikke er ret meget, synes jeg det ville være en rigtig rigtig god ide med en fællesmail alá:

kære dejlige veninder,

Jeg er ked af I ikke har hørt ret meget fra mig på det sidste, men som I ved er jeg blevet mor til Runa, og det er bare så skønt! -men der er også meget hårdt arbejde i det, og særligt om natten har vi meget natteroderi som gør at jeg slet ikke for sovet. Derfor har jeg slet ikke haft overskud til noget som helst.

Altså du skal selvfølgelig udtrykke det som du vil! , men jeg tænker bare i stedet for at 'angribe' de andre; hvorfor kommer I ikke og hjælper mig??? Så kan du fortælle hvordan du har det, og tror du så ikke de kommer og hjælper???

Du får lige et kæmpe kram herfra! for det ER hårdt at være alene med et lille barn!!! Min mand rejser meget (flere uger af gangen) så ind imellem får jeg lige lov at mærke hvordan det er at være enlig mor! Pyha!!!

Tak Nanna  Ja jeg har bestemt heller ikke lyst til at angribe men sige det i en pæn tone. Som jeg har skrevet andetsteds er jeg egentlig heller ikke vred, men mere skuffet og ked.

Mine veninder ved godt, at det er hårdt for de har også lige været med til Runas dåb...nok derfor undrer det mig at de ikke tager kontakten. Men måske jeg bare skal vænne mig til, at sådan er det når man selv har fået barn og de ikkke har nogen

Anmeld

31. oktober 2010

Pige2009

dorthemus skriver:

TAK for dit svar  Jo lige præcis; jeg har jo selv valgt det og helt ærligt så hold op med at pive når du nu har fået dit største ønske opfyldt....føler at jeg er utaknemmelig og skammer mig over at blive irriteret og vred på Runa når jeg for syvende gang er oppe og med hende om natten.

Jo jeg ringer til et par af dem i dag og r (mig selv) ikke at hidse mig op  Jeg er jo heller ikke vred på dem men mere skuffet og TRÆT som jeg aldrig har været før.

Knus

Du skal ikke være vred på dig selv, for det hjælper ikke. Det er fuldt ud tilladt at have de følelser, og jeg vil ikke sige, at jeg forventer, folk hjælper med Laura, men jeg håber! Især en veninde har virkelig været guld værd og hun er efter jeg ringede til hende selv begyndt at tilbyde sin hjælp og sige, at jeg bare skal sige til, så står hun der

Det ER hårdt, men jeg tror også, at både Runa og dig har brug for et pusterum fra hinanden en gang imellem - Laura og jeg har det så meget bedre sammen efterfølgende Det er især blevet godt efter hun er startet i DP.

Anmeld

31. oktober 2010

dorthemus

Baagøe skriver:

Du skal ikke være vred på dig selv, for det hjælper ikke. Det er fuldt ud tilladt at have de følelser, og jeg vil ikke sige, at jeg forventer, folk hjælper med Laura, men jeg håber! Især en veninde har virkelig været guld værd og hun er efter jeg ringede til hende selv begyndt at tilbyde sin hjælp og sige, at jeg bare skal sige til, så står hun der

Det ER hårdt, men jeg tror også, at både Runa og dig har brug for et pusterum fra hinanden en gang imellem - Laura og jeg har det så meget bedre sammen efterfølgende Det er især blevet godt efter hun er startet i DP.

En af mine veninder har også været guld værd og er kommet et par gange og lavet mad til mig  Hende vil jeg ringe til først for jeg har tillid til hende.

Og ja, jeg tror også det vil være godt for os begge at vi får et pusterum fra hinanden

Anmeld

31. oktober 2010

Pige2009

dorthemus skriver:

En af mine veninder har også været guld værd og er kommet et par gange og lavet mad til mig  Hende vil jeg ringe til først for jeg har tillid til hende.

Og ja, jeg tror også det vil være godt for os begge at vi får et pusterum fra hinanden

Så lov mig at få ringet til hende så hurtigt som muligt Jeg tænker også, at dine forældre måske kunne bidrage med en ret eller to til fryseren, når nu de ikke har alderen til at gå på disco hver weekend

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.