Tulle28 skriver:
Kæreste Dorthemus,
Allerførst et stort
! Jeg kan sagtens forstå, hvor hårdt det må være for dig at være alene med Runa. Hvis ikke jeg havde min kæreste, var jeg blevet en lille smule vanvittig tror jeg. Hatten af for alle I enlige mødre derude!!
Nå, men det første jeg tænkte da jeg læste dit indlæg, det er var om dine gamle veninder har børn? Hvis de ikke har, så er det jo ikke sikkert at de ved/tænker over hvor hårdt det er at være alene med en lille baby. Jeg kan nemlig selv huske, da mine veninder begyndte at få børn, der tænkte jeg at det måtte være op til dem at give lyd når de havde lidt luft. Og så troede jeg egentlig også (lidt meget naivt
) lidt at de sad i deres egen lille, lykkelige bobbel, hvor der ikke var plads til mig! Hvis det er sådan det forholder sig, så synes jeg du skal ringe/sende en sms og fortælle dem, hvordan du har det. Hvis de har børn allerede, så synes jeg det er for dårligt at de i det mindste ikke lige tjekker op på hvordan du har det i ny og næ - som du selv skriver, så er det jo ikke altid man har overskud til at smide alt hvad man har i hænderne i en travl hverdag.
Jeg oplever stadigvæk at folk (også familie) fortæller, hvor neeeeemt vi har det og hvor dejlig sød, glad og nem min datter altid er. Og det er hun da helt sikkert også - MEN hun har også dårlige nætter, skrigeture og hvad der ellers hører med livet med en baby og så skal man heller ikke glemme, at man som mor bare altid er på! God dag eller ej, så kan vi ikke lige smide benene op i sofaen og tage en lur, tage på shoppetur, løbe en tur eller hvad vi nu kan lide når det passer OS. Der skal tages hensyn til vores børns behov 24 timer i døgnet. Så det er da KLART at du har brug for noget aflastning!
Er det ikke muligt at få en "reserve-bedste", som kan komme og aflaste et par timer hver uge?
Stort knus Tulle
Tusind tak
Nej de har ikke børn, men jeg har været meget åben omkring mit valg som de har fulgt på tætteste hånd og jeg har før givet udtryk for at jeg manglede dem i mit og Runas liv...jeg har kendt dem i 20 år og da jeg ikke har særlig meget familie og begge mine forældre er gamle så er de en slags familie for mig og voi har fulgtes i tykt og tyndt og har været hinandens støtter i de forgangne år....så i bund og grund handler det om SAVN, mere end noget andet. Så løsningen er jo selvfølgelig, at jeg kontakter dem og siger, at jeg savner dem og er ked af at vi driver fra hinanden.
Jeg beder meget sjældent om hjælp, men især i øjeblikket har jeg så stort et søvnproblem at det kunne være dejligt hvis én kom og trillede en tur med prinsessen 
Og ja, jeg har selv tænkt over det med en reservebedste...hvor finder man mon sådan en??
Knus