Hvad med alle de andre der har behov for hjælp i samf?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2010

Kruse90

Jbk skriver:

Så længe man ikke hjælper de stakkels børn der allerede er født til et godt liv, så kan jeg ikek forstå man skal betale for at der kommer flere børn...er sikker på man nok skal finde pengene...det koster over 30.000kr at få passet et lille barn i et år, det skal man kunne finde når barnet er der, så kan man sikkert også finde dem til at lave et barn,,....

Det er løbende det bliver betalt!
At få hjælp til at få sit ønske barn er en engangsudgift.
Kan ikke forstå der skal være brugerbetaling på!!
Hvis der skal betaling på, burde man ikke brokke sig over der ikke fødes nok børn i Danmark mere!
Folk der ved hvor ONDT det gør ikke at kunne lave sin baby på "naturlig" vis, forstår det her med at der ikke skal være brugerbetaling. Jeg vil bare gerne derhen. HVIS der bliver brugerbetaling på så lille en område som barnløshed. HVORFOR så ikke vælge at spare på et større område, der kan give mere bonus.
Jeg ville 1000 gange hellere betale mere i skat, for at hjælpe dem ( inkluderet os selv ) med at få børn. Jeg ser det som en sygdom ligesom alle andre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2010

Fiona78

HMMMMM jeg er så en af de svage som naturen har valgt ikke skal have børn!
Må indrømme den svider sgu lidt og gør mig lidt trist
At fordi jeg har PCO så er jeg svag...
Jeg er selv villig til at betale for at få mit barn hvis det kommer der til men den måde det er skrevet på får mig til at føle at jeg ikke har ret til et barn fordi jeg bliver en dårlig mor fordi naturen har valgt mig fra... Synes det er lidt en træls måde det er skrevet på men måske det bare er mig der opfatter det sådan fordi jeg er dybt ked af at det ikke er lykkes mig at blive gravid endnu...

Anmeld

22. oktober 2010

Svei

Kruse90 skriver:

Det er løbende det bliver betalt!
At få hjælp til at få sit ønske barn er en engangsudgift.
Kan ikke forstå der skal være brugerbetaling på!!
Hvis der skal betaling på, burde man ikke brokke sig over der ikke fødes nok børn i Danmark mere!
Folk der ved hvor ONDT det gør ikke at kunne lave sin baby på "naturlig" vis, forstår det her med at der ikke skal være brugerbetaling. Jeg vil bare gerne derhen. HVIS der bliver brugerbetaling på så lille en område som barnløshed. HVORFOR så ikke vælge at spare på et større område, der kan give mere bonus.
Jeg ville 1000 gange hellere betale mere i skat, for at hjælpe dem ( inkluderet os selv ) med at få børn. Jeg ser det som en sygdom ligesom alle andre.

Der var brugerbetaling på....det er nyt der ikke er.

Vi har ikke penge nok til at hjælpe de børn der lider i danmark og så er det for mig lige meget hvad man ellers skal betale og hvor mange gange, de børn kan man simpelthen ikke tillade at svigte og kan man spare på et omårde som dette her, så er det rigtig fint.

Anmeld

22. oktober 2010

Svei

Fiona78 skriver:

HMMMMM jeg er så en af de svage som naturen har valgt ikke skal have børn!
Må indrømme den svider sgu lidt og gør mig lidt trist
At fordi jeg har PCO så er jeg svag...
Jeg er selv villig til at betale for at få mit barn hvis det kommer der til men den måde det er skrevet på får mig til at føle at jeg ikke har ret til et barn fordi jeg bliver en dårlig mor fordi naturen har valgt mig fra... Synes det er lidt en træls måde det er skrevet på men måske det bare er mig der opfatter det sådan fordi jeg er dybt ked af at det ikke er lykkes mig at blive gravid endnu...

Gider du ikek godt læse hvad jeg skriver og ikke hive det ud af konteksten

Anmeld

22. oktober 2010

anna-jonas

SpunkenJo skriver:

HELT ENIG!

Vi må tage os af dem som er her i forvejen

Hvad så med for tidligt fødte børn.................for dem må det vel også gælde " survival of the fittest". Der er jo også en grund til at de er født tidligt, og derfor ikke er levedygtige på egen hånd???

Anmeld

22. oktober 2010

Svei

Anna-jonas skriver:

Hvad så med for tidligt fødte børn.................for dem må det vel også gælde " survival of the fittest". Der er jo også en grund til at de er født tidligt, og derfor ikke er levedygtige på egen hånd???

Sikke en grim kommentar....alle børn der er født har da ret til at få den hjælp der er...men vi kan altså ikke redde børn der endnu ikke er lavet....

Anmeld

22. oktober 2010

Sunflower

Jeg er af den overbevisning at alle selvfølgelig kan skrabe sammen til at betale for behandling, nogle vil selvfølgelig være længere om det end andre... Og nogle vil være rigtig lang tid om det. Det der bare er så unfair er jo at "alle" andre kan få hvad vi så brændende ønsker os... Bare ved at hygge sig med manden Det vil vi da også kunne... det er jo ikke noget vi selv vælger, at være barnløs. Og så kommer der jo også lige det issue at man ikke er garanteret en graviditet...

Jeg har en veninde der blev gravid i første hug - tillykke til hende. Men hun havde den frækhed at sige til mig, at hun sagtens kunne sætte sig i mit sted og at jeg undervurderede hendes evner til at forstå situationen. Det er det ABSOLUT dummeste jeg nogen sinde har hørt!! Man kan overhovedet ikke forstå hvad det er barnløse gennemgår hvis man ikke selv har været der - sådan er det bare!! Til trods for at der er mange der kender til vores situation, får vi ikke ret meget andet en dumme / uheldige kommentarer efterfulgt af "vi kan så meget sætte os i jeres sted" - Gu ka' i ej for så ville i ikke lige have sagt... Der er selvfølgelig ikke nogen der gør det bevidst.

Hov det var lidt Off topic... sorry, men havde bare et behov..

Anmeld

22. oktober 2010

Kruse90

Jbk skriver:

Der var brugerbetaling på....det er nyt der ikke er.

Vi har ikke penge nok til at hjælpe de børn der lider i danmark og så er det for mig lige meget hvad man ellers skal betale og hvor mange gange, de børn kan man simpelthen ikke tillade at svigte og kan man spare på et omårde som dette her, så er det rigtig fint.

det har jeg skam heller ikke sagt jeg ikke er enig i
MEN. Syntes det er noget værre fis at der skal betaling på. Hvorfor ikke betale lidt mere i skat så Danmark kan komme på rette fod igen?
Vi lever i en samfund hvor vi betaler skat. NETOP til de sundhedsmæssige ting der opstår for hver enkelte person.
Så forstår jeg heller ikke at der skal bruger betaling på. sorry.
Men er dybt fustreret over det.
Men som en anden siger herinde. VI bliver jo betegnet som de "svage". Hvorfor skal vi så ikke også hjælpes:s

Anmeld

22. oktober 2010

Fiona78

Jbk skriver:

Gider du ikek godt læse hvad jeg skriver og ikke hive det ud af konteksten

Se evt selv hvad jeg skriver... At det sikkert er mig der tager det for tungt da jeg er rigtig ked af at jeg ikke er blevet gravid endnu

Anmeld

22. oktober 2010

Kruse90

Sunflower skriver:

Jeg er af den overbevisning at alle selvfølgelig kan skrabe sammen til at betale for behandling, nogle vil selvfølgelig være længere om det end andre... Og nogle vil være rigtig lang tid om det. Det der bare er så unfair er jo at "alle" andre kan få hvad vi så brændende ønsker os... Bare ved at hygge sig med manden Det vil vi da også kunne... det er jo ikke noget vi selv vælger, at være barnløs. Og så kommer der jo også lige det issue at man ikke er garanteret en graviditet...

Jeg har en veninde der blev gravid i første hug - tillykke til hende. Men hun havde den frækhed at sige til mig, at hun sagtens kunne sætte sig i mit sted og at jeg undervurderede hendes evner til at forstå situationen. Det er det ABSOLUT dummeste jeg nogen sinde har hørt!! Man kan overhovedet ikke forstå hvad det er barnløse gennemgår hvis man ikke selv har været der - sådan er det bare!! Til trods for at der er mange der kender til vores situation, får vi ikke ret meget andet en dumme / uheldige kommentarer efterfulgt af "vi kan så meget sætte os i jeres sted" - Gu ka' i ej for så ville i ikke lige have sagt... Der er selvfølgelig ikke nogen der gør det bevidst.

Hov det var lidt Off topic... sorry, men havde bare et behov..

kan ikke være mere enig! Ingen ved hvad vi barnløse gennemgår, udover dem der selv er der!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.