9 årig gå alene hjem om aftenen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2010

Lise

Ja, det ville jeg da... Jeg gik selv hjem fra spejder fra jeg var fem år, havde ca 500 meter. Det var klokken 20. Der skete ikke noget i de fem år, jeg gik hjem fra spejder alene de 500 meter...

JA, der KAN ske noget, og man kan aldrig vide hvem hun møder. Men helt ærligt, så kan i ALDRIG slippe jeres børn af syne, for hvad nu hvis....???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

serinasmor

Naannaa87 skriver:

Det er svært at sætte tal på .. jeg ved ikke hvordan han vil være når han er ældre.. men når han kan slå fra sig hehe ej måske 14-15 år

held og lykke vil jeg bare sige .... det kan jo selvfølgelig være du er "heldig" at han er en mors dreng der ikke tør før da ... men det lyder altså som om det kunne blive noget af et teenageoprør efterfølgende hvor han vil vise at han KAN SELV og SELV KAN BESTEMME....

men kan self ikke spå om fremtiden ...

kan til sammenligning fortælle at min kæreste har 2 springhold på i alt 30 børn i alderen 5-13 hvor 12 af dem cykler hjem selv efter mørkets frembrud ... og det er altså både de store og de små...

Anmeld

12. oktober 2010

grinny

Jeg har ikke selv børn, men 300 m synes jeg da er okay. Hvis man skal til at tænke på hvad der kan ske, jamen så skal man jo også hente dem når de lige er på besøg hos veninde to huse længere væk. Alt kan jeg ske, lige meget afstanden. 

Så ja, jeg synes det er okay, hvis hun (som du siger) selv er tryg ved det. 

Jeg fik aldrig lov til det da jeg barn, blev altid hentet og den dag i dag er jeg bange for at være alene ude når det er mørkt, fordi jeg har altid lært at det kan være farligt.

Anmeld

12. oktober 2010

ekzunz

Naannaa87 skriver:

Det er svært at sætte tal på .. jeg ved ikke hvordan han vil være når han er ældre.. men når han kan slå fra sig hehe ej måske 14-15 år

Ha ha ha ha - good luck med at få lov til at følge din 13 årige dreng 300 meter ned til en kammerat.....

Jeg hader den her sætning, men alligevel: Du skal nok blive klogere....

Rikke - med 3 teenagedrenge...

Anmeld

12. oktober 2010

Pige2009

Jeg har stemt nej, men kun fordi det er mørkt om vinteren. Så længe det er lyst, ville jeg ikke have nogen problemer med det

Anmeld

12. oktober 2010

Willa's mor

Anonym skriver:

Ville du lade din 9 årige datter gå alene hjem fra gymnastik (mellem kl. 19 og 19.30, dvs. når det er mørkt)? Det er i et villakvarter tæt på centrum i en mellemstor by. Hun skal gå cirka 300 meter. Hun vil gerne selv, men jeg er HØNEMOR!

Det ser vist ik ud til at du er nogen hønemor..

KH

gok gok

Anmeld

13. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Ser ud til, at jeg ikke er alene 

Anmeld

13. oktober 2010

Silas&Mille

Ja det ville jeg nok ikke have det helt store problem med.
Men selvfølgelig kan jeg ikke rigtig sige hvordan jeg selv er om 9 år når min lille bebs er blev SÅ stor

Men umiddelbart ser jeg det som en del af barnets opvækst, altså stille og roligt lærer at gøre nogle ting selv.

Og altså 300 meter... Hvis det er i en lige strækning kan mor jo stå ved haveindgangen og vente

Anmeld

13. oktober 2010

Mumto3

Hvis min datter gerne ville selv, så ville jeg klart give hende lov.

Hvis hun så efter et stykke tid ikke ville mere, så ville jeg unden et ord, bare aftale at jeg hentede hende. Hvis hun var glad for ordninge, så ville jeg lade den være, og lade hende blive ved med at gå. Så vidt jeg ved går man i 3. klasse når man er 9 år, og så synes jeg sagtes man kan gå 300m alene, -også i mørke!

Anmeld

13. oktober 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ville du lade din 9 årige datter gå alene hjem fra gymnastik (mellem kl. 19 og 19.30, dvs. når det er mørkt)? Det er i et villakvarter tæt på centrum i en mellemstor by. Hun skal gå cirka 300 meter. Hun vil gerne selv, men jeg er HØNEMOR!

Jeg har sagt nej.
Var det i en lille by ude på landet ville jeg ikke bekymre mig, og dog..nej.
Når jeg tænker tilbage, så blev min datter hentet og bragt efter mørkets frembrud, dengang hun gik til spil indtil hun var 11-12 år.
Så helt klart nej.
Og du er IKKE en hønemor, men ved at i vore dage er tingene helt, helt anderledes end for blot 10-20 år siden, da du var barn.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.