9 årig gå alene hjem om aftenen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2010

Stumpen

Ja, jeg ville lade hende gå selv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Naannaa87 skriver:

Det er svært at sætte tal på .. jeg ved ikke hvordan han vil være når han er ældre.. men når han kan slå fra sig hehe ej måske 14-15 år

Det var godt nok sent!

Min datter går selv hjem fra en veninde om aftenen. Hun bliver 6 år i næste md.

Anmeld

13. oktober 2010

Millesmammi

det ville nok komme an på hvordan pigen var, ..

hvis hun er en der lige kan finde på at tage en 'smutvej' og så glemme alt om at gå hjem, ville jeg ikke . men ellers ville jeg godt lade mit barn gå hjem selv.

det kommer nok an på så meget .

Anmeld

13. oktober 2010

Dansker i England

AnneBJ skriver:

Jeg er enig - igen! Man skal passe på ikke at gøre børn mere utrygge end højst nødvendigt. Selvfølgelig skal de lære nogle forholdsregler, og lære at passe på sig selv - men der var nok ikke så meget debat, hvis det var lyst udenfor? Synes det er lidt skidt, at alt skal forværres når det er mørkt, istedet for at gøre barnet fortroligt med ruten i mørke fx..

helt enig

Anmeld

13. oktober 2010

JustAnotherName

Jeg har stemt ja

1) Fordi hun SELV føler sig klar til det, og ønsker at få lov.

2) Fordi det er SÅ KORT en tur ...I kan jo skimte hende fra lang afstand.

3) Fordi jeg også selv transporterede mig selv hjem fra gymnastik (godt nok på cykel) dengang jeg havde hendes alder.    No big deal

Anmeld

13. oktober 2010

kirsti

jeg har stemt ja, MEN vil sige det meget afhænger af hvor moden din datter er og om du kan stole på hun går lige hjem.

300m er ikke ret langt og de skal jo lære det på et tidspunkt. Jeg så for nylig en undersøgelse der viste hvor langt børn for 20 år siden måtte gå selv og hvor langt de må nu. Dengang måtte de gå 7 gange så langt væk (tror nok det var 7 ellers var det 10) og dengang var der ikke noget der hed mobil tlf.

Er du nervøs kan du jo låne hende din mobil med (hvis hun ikke har en selv) så kan i jo snakke i tlf de første par gange.

Anmeld

13. oktober 2010

Hasselnødden

Low skriver:

Ja det ville jeg også

Det ville jeg også  det handler ikke så meget om tillid til hende, det ville jeg nok have, men 300m. betyder ikke sikkerhed bare fordi det ikke er mørkt.

Jeg ville også hoppe i støvlerne og aftale at gå hende i møde

Anmeld

13. oktober 2010

Na-Wi

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Det var godt nok sent!

Min datter går selv hjem fra en veninde om aftenen. Hun bliver 6 år i næste md.

Det var dog utroligt som alle hænger sig i de skide tal.. hvis i læser hvad jeg skriver, så står der at jeg synes det er svært at sætte tal på.. og så står der også MÅSKE 14-15 år ..

6 år den var dælme ikke gået her..

Anmeld

13. oktober 2010

Na-Wi

louise4060 skriver:

Her er 2 links så du kan se at der i 50'erne skete lige så meget som i 2008... såeh den der dur sq ikke

valgte at tage 2008 istedetfor 2009 da der jo sidste år blev dræbt en del pga bandekrig som jeg ikke mener har relevans for denne debat..

http://www.bredalsparken.dk/~drabssageridanmark/html/drabssager_-_1950.html

http://www.bredalsparken.dk/~drabssageridanmark/html/drabssager_-_2008.html

Hvor er du dygtig

et uskyldigt barn kunne sagtens ende i skyderi hvis det går hjem alene en aften .. de skyder jo mange steder man ikke havde troet.. alt kan ske, og min mening er stadig det er uansvarligt at lade små børn gå alene når det er mørkt!

færdig bom!

Anmeld

13. oktober 2010

Na-Wi

Znuzke skriver:

Ja, det synes jeg også er tankevækkende. Men jeg tænker at det skyldes at vi ved at vores børn i den alder sagtens kunne, at alle kammeraterne sagtens kunne, at skolens og klubbens arrangementer forudsatte at en 9 årig kunne gå 300 meter uden at holde mor i hånden. Og en 14-15 årig dreng som skal følges med mor - det holder jo ingen steder...

Jeg er selv enormt mørkeræd og ville hade at gå 300 meter i mørke, men jeg vil da for alt i verden forsøge at undgå at overføre den frygt til mine børn. De skal lære at passe på, ikke gå med fremmede og al den slags, men de skal da ikke lære at mørke er farligt.

Tillykke de tal var et skud i tågen, som jeg skrev var det svært at sætte tal på.. så kom lige videre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.