9 årig gå alene hjem om aftenen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2010

morethanperfect

Nej det ville jeg ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

louise8723

Naannaa87 skriver:

Som jeg selv skriver er det på nogle punkter vi minder om usa..

Selvfølgelig kan man beskytte for meget, men det kan lige godt være at det skete for din datter som en andens og hvis man stod i den situation så tror jeg man ville have ønsket at man havde gået de 300 m ned for at bringe hende sikkert hjem.. vi lever desværre ikke i 1950'erne længere og man må tage sine forbehold..

Måske er jeg en pylre mor, og selvom jeg har en søn så havde jeg hentet ham lige meget hvor kort eller langt der ville være..

så der fandtes simpelthen ikke pædofile og farlige mennesker i 50'erne??

Danmark er slet ikke så farlig som vi går og tror. Du kan da selv se den artikel du linkede til. det skete for 7 år siden?! hvorimod det i USA næsten sker dagligt.

Men ja held og lykke med at skulle forklare en teenanger at mor altså skal følge ham rundt omkring i byen og hente ham hjemme fra kæresten til den tid.

Anmeld

13. oktober 2010

Anonym

Jeg tror det kommer an på hvilken barn man havde. Men når hun selv vil, så tror jeg, at jeg ville prøve det af. Som en anden også siger, så skal man passe på, at man ikke pakker dem ind i vat. På et eller andet tidspunkt skal de jo ud i den store verden alene. Så selv om jeg sikkert ville være en smule nervøs, så tror jeg, at jeg ville gøre det, for at lukke lidt. Man skal jo være opmærksom på, at det desværre ikke altid er at "skumle mænd" opererer i aften/nattetimerne. 10 årige Susan blev taget på vej hjem fra skole kl 14 i dagstimerne. Så var der sagen med den stakkels pige hvor en eller anden skostensfejer kom ind til hende efter skole. Desværre er de frygtelige, syge mennesker ikke kun ude om aftenen.

Men som sagt vil jeg nok være noget nervøs i starten, men prøver at huske tilbage til jeg selv var barn, og der cyklede jeg flere kilometer frem og tilbage fra sport som 10 årig og det samme gjorde alle andre.

Men igen, det kan være at ens holdning ændre sig, når hun når op i den alder

Anmeld

13. oktober 2010

louise8723

Hvis barnet føler sig tryg ved det, og lissom ved hvordan man befærder sig i tilfælde af fremmede mennesker, så ville jeg sige ja.

Jeg har selv gået hjem da jeg var yngre.

Går ind for frihed med ansvar hvilket jeg mener er meget lærerigt for et barn. Hvorimod det at være en slags hønemor er okay til en hvis grad. Hvis man dog overdiver kan man så bare risikere at det giver bagslag big time senere hen.

Her snakkert vi om teenage oprør. Børn der løber hjemmefra, og egentlig bare gør alt det forældre ikke synes om.

så ja.. Frihed under ansvar går jeg fuldt ind for! 

Anmeld

13. oktober 2010

Na-Wi

louise4060 skriver:

så der fandtes simpelthen ikke pædofile og farlige mennesker i 50'erne??

Danmark er slet ikke så farlig som vi går og tror. Du kan da selv se den artikel du linkede til. det skete for 7 år siden?! hvorimod det i USA næsten sker dagligt.

Men ja held og lykke med at skulle forklare en teenanger at mor altså skal følge ham rundt omkring i byen og hente ham hjemme fra kæresten til den tid.

Det er jo slet ikke det samme i dag som det var dengang, giver du mig ret??

Idag slår folk jo hinaden ihjel for en hue!!!!????? eller slår folk ned for at få nogle penge.. Og det kan godt være det er sket for 7 år siden, men det kan jo sagtens ske igen og det vil sikkert ske igen.. men held og lykke med at sende jeres børn ud når det er mørkt jeg ville bare aldrig gøre det, og længere er den ikke!

Anmeld

13. oktober 2010

JulieE

louise4060 skriver:

Hvis barnet føler sig tryg ved det, og lissom ved hvordan man befærder sig i tilfælde af fremmede mennesker, så ville jeg sige ja.

Jeg har selv gået hjem da jeg var yngre.

Går ind for frihed med ansvar hvilket jeg mener er meget lærerigt for et barn. Hvorimod det at være en slags hønemor er okay til en hvis grad. Hvis man dog overdiver kan man så bare risikere at det giver bagslag big time senere hen.

Her snakkert vi om teenage oprør. Børn der løber hjemmefra, og egentlig bare gør alt det forældre ikke synes om.

så ja.. Frihed under ansvar går jeg fuldt ind for! 

Het enig! Frihed under ansvar!!!

Syne iøvrigt det er tankevækkende, at mange af  dem der størrer børn har svaret ja og mange af dem der har svaret meget definitiv nej, har ret små børn

Anmeld

13. oktober 2010

Diana...

Åhh jeg synes den er svær det kommer jo HELT and på området. 300 m er jo ikke meget og hvis det var her hvor jeg bor nu ja så måtte hun gerne. Der er så mange andre børn i den alder der også går hjem selv her hvor vi bor. Men jeg ved ikke hvis jeg så boet et andet sted. Hmm jeg har stemt ja for jeg synes det lyder som om det er et roligt sted hun går gennem. 

Knus Diana 

Anmeld

13. oktober 2010

louise8723

Naannaa87 skriver:

Det er jo slet ikke det samme i dag som det var dengang, giver du mig ret??

Idag slår folk jo hinaden ihjel for en hue!!!!????? eller slår folk ned for at få nogle penge.. Og det kan godt være det er sket for 7 år siden, men det kan jo sagtens ske igen og det vil sikkert ske igen.. men held og lykke med at sende jeres børn ud når det er mørkt jeg ville bare aldrig gøre det, og længere er den ikke!

Her er 2 links så du kan se at der i 50'erne skete lige så meget som i 2008... såeh den der dur sq ikke

valgte at tage 2008 istedetfor 2009 da der jo sidste år blev dræbt en del pga bandekrig som jeg ikke mener har relevans for denne debat..

http://www.bredalsparken.dk/~drabssageridanmark/html/drabssager_-_1950.html

http://www.bredalsparken.dk/~drabssageridanmark/html/drabssager_-_2008.html

Anmeld

13. oktober 2010

ekzunz

JulieE skriver:

Het enig! Frihed under ansvar!!!

Syne iøvrigt det er tankevækkende, at mange af  dem der størrer børn har svaret ja og mange af dem der har svaret meget definitiv nej, har ret små børn

Ja, det synes jeg også er tankevækkende. Men jeg tænker at det skyldes at vi ved at vores børn i den alder sagtens kunne, at alle kammeraterne sagtens kunne, at skolens og klubbens arrangementer forudsatte at en 9 årig kunne gå 300 meter uden at holde mor i hånden. Og en 14-15 årig dreng som skal følges med mor - det holder jo ingen steder...

Jeg er selv enormt mørkeræd og ville hade at gå 300 meter i mørke, men jeg vil da for alt i verden forsøge at undgå at overføre den frygt til mine børn. De skal lære at passe på, ikke gå med fremmede og al den slags, men de skal da ikke lære at mørke er farligt.

Anmeld

13. oktober 2010

tingimor

Jeg vil helt klart give mit barn lov og 300 meter helt ærligt man må stole lidt på sin børn og vise dem at danmark ikke er et sted man behøver at gå rundt og føle sig bange i. evt stille sig ud ved vejen de første gange og kik efter hende/ham  til de selv er helt trygge ved det mørkt og koldt.

så en helt klart ja fra MIG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.