9 årig gå alene hjem om aftenen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2010

AnneBJ

Znuzke skriver:

300 meter?? Ja, det ville jeg, hvis hun selv ville. Kl. 19 - 19.30 er jo ikke sent, og hvis det er i et villakvarter, så kan jeg ikke se problemet.

Enig... I og med hun selv vil og det er så kort, ville jeg godt. Formoder at hun, ligesom stort set alle andre børn, er udstyret med en mobiltelefon og fx kan sms'e at hun nu går fra gymnastik... så du kan følge med i evt. forsinkelser fx..

Hvis hun selv var utryg ved det, ville jeg aldrig have fået ideen om at hun skulle gå selv hjem..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

Na-Wi

Low skriver:

Man ved jo aldrig hvem den lille pige kunne møde på vej hjem.. Der er mange sindssyge mennesker i verden, desværre :/

Så ville jeg hellere selv hoppe i støvlerne og gå de 300 m ned og hente hende

Anmeld

12. oktober 2010

serinasmor

ja det ville jeg...

300 meter i et villakvarter allerede kl 19 ... jeg ved godt det er blevet mørkt der... men 300 meter ... ville måske endda gå med til det op til 1 km .. en pige på 9 er jo ved at blive en stor pige.. hvis hun selv ville så ville jeg stole på at hun godt kunne det.. men lave en aftale med hende om at det altså hedder LIGE hjem og DIREKTE efter gymnastik

serinasmor

Anmeld

12. oktober 2010

Silvermist

Nej, bestemt ikke...!

Anmeld

12. oktober 2010

Low

Naannaa87 skriver:

Man ved jo aldrig hvem den lille pige kunne møde på vej hjem.. Der er mange sindssyge mennesker i verden, desværre :/

Så ville jeg hellere selv hoppe i støvlerne og gå de 300 m ned og hente hende

Ja det ville jeg også

Anmeld

12. oktober 2010

JulieE

Jeg har stemt ja, men med forbehold...  det kommer jo lidt an på ruten og barnet selv. Hvis hun er ansvarlig nok, kender ryten og selv er tryg ved det, så kan jeg problemet. Det er jo ikke flere kilometer vi snakker om

Anmeld

12. oktober 2010

FrkT

Måske ændrer det sig når jeg bliver mor, hvilket jeg ikke er nu, men som jeg har det lige nu vil jeg helt klart sige JA. Jeg cyklede/gik 1 km (ca.) hjem fra springgymnastik som barn hver eneste uge fra 6-års alderen til jeg stoppede som 13-årig, og det samme gjorde min søster. Ved godt det selvfølgelig er nogle år siden, og meget har ændret sig siden da. Men jeg tror på at hvis man er FOR overbeskyttende (som jeg ville mene du er i dette tilfælde), så bliver børnene selv utrygge hver eneste gang de er alene, og det er bestemt ikke positivt.

Og en 9-årig og så kort afstand synes jeg bestemt ikke er slemt, det var noget andet hvis det var en 4-årig fx.

Anmeld

12. oktober 2010

Laulund87

Nej aldrig!

Anmeld

12. oktober 2010

Na-Wi

serinasmor skriver:

ja det ville jeg...

300 meter i et villakvarter allerede kl 19 ... jeg ved godt det er blevet mørkt der... men 300 meter ... ville måske endda gå med til det op til 1 km .. en pige på 9 er jo ved at blive en stor pige.. hvis hun selv ville så ville jeg stole på at hun godt kunne det.. men lave en aftale med hende om at det altså hedder LIGE hjem og DIREKTE efter gymnastik

serinasmor

Det kan godt være at mor og datter aftaler LIGE HJEM, men hvad hvis hun mødte en som syntes noget andet? Så er det ikke hende der bestemmer mere..

Jeg ville aldrig tage chancen!

Anmeld

12. oktober 2010

serinasmor

Naannaa87 skriver:

Det kan godt være at mor og datter aftaler LIGE HJEM, men hvad hvis hun mødte en som syntes noget andet? Så er det ikke hende der bestemmer mere..

Jeg ville aldrig tage chancen!

tjaee ... ville nu alligevel stole på  min datter ...

og jeg NÆGTER at have samme tilstande herhjemme som de har i USA ... har i øvrigt ikke hørt om et eneste barn der er blevet kidnappet i Danmark uden at det var faderen til barnet der havde gjort det .. men måske hører jeg bare ikke efter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.