9 årig gå alene hjem om aftenen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2010

Laulund87

Naannaa87 skriver:

Det kan godt være at mor og datter aftaler LIGE HJEM, men hvad hvis hun mødte en som syntes noget andet? Så er det ikke hende der bestemmer mere..

Jeg ville aldrig tage chancen!

Helt enig Forstår ikke man tør tage chancen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

Laulund87

serinasmor skriver:

tjaee ... ville nu alligevel stole på  min datter ...

og jeg NÆGTER at have samme tilstande herhjemme som de har i USA ... har i øvrigt ikke hørt om et eneste barn der er blevet kidnappet i Danmark uden at det var faderen til barnet der havde gjort det .. men måske hører jeg bare ikke efter

Hvad med at møde en pædofil eller bare en syg person?

Anmeld

12. oktober 2010

JulieE

serinasmor skriver:

og jeg NÆGTER at have samme tilstande herhjemme som de har i USA ... har i øvrigt ikke hørt om et eneste barn der er blevet kidnappet i Danmark uden at det var faderen til barnet der havde gjort det .. men måske hører jeg bare ikke efter

Helt enig!

Anmeld

12. oktober 2010

AnneBJ

serinasmor skriver:

Jeg er enig - igen! Man skal passe på ikke at gøre børn mere utrygge end højst nødvendigt. Selvfølgelig skal de lære nogle forholdsregler, og lære at passe på sig selv - men der var nok ikke så meget debat, hvis det var lyst udenfor? Synes det er lidt skidt, at alt skal forværres når det er mørkt, istedet for at gøre barnet fortroligt med ruten i mørke fx..

Anmeld

12. oktober 2010

mor-til-vanessa

ja det ville jeg godt. hvis mit barn var tryg ved det og selv have lyst.

kan slet ikke se der er noget galt i det. ved godt man skal beskytte sine børn, men man behøver heller ikke overbeskytte dem, det lærer de jo ikke at stå på egne ben af.

så længe barnet ved at det ikke må snakke med fremmede og ikke må gå med nogen, ligegyldig hvad de siger, så synes jeg det er helt ok.

jeg gik selv i skole i den alder og det var på amager og der var ca 1,5km og jeg skulle altså forbi noget der hedder sundholm, hvor der bor en del narkomaner og alle mulige mærkelige mennesker. og der er aldrig sket noget.

Anmeld

12. oktober 2010

Isabella_mor

det kommer virkelig an på hvordan vejen er...  !

men hvis det var sti system eller andre muligheder for at gå væk fra meget trafik så jo så ville jeg da stole på mit barn. men om jeg så ville stole på andre ved jeg ikke... men jeg syntes også at der er forholdsvist mørkt på denne tid af året. havde det været om sommeren havde jeg kunnet gøre det med god samvittighed.. men i mørke havde jeg ikke haft lyst til det... så både og..

Anmeld

12. oktober 2010

NatasjaL

Ja, det ville jeg.

Men er helt sikkert på hendes far ikke ville! :-)

Anmeld

12. oktober 2010

Na-Wi

serinasmor skriver:

Men desværre har vi samme tilstande som i usa på nogle punkter..

For 7 år siden tror jeg blev den lille pige på 12 mia fundet dræbt og så vidt jeg husker havde det intet med hendes far at gøre.. http://ekstrabladet.dk/nationen/article1313082.ece og synes også der er en anden sag med en lille pige for mange år siden der siger mig et eller andet.. så jo det sker desværre i dk..

Anmeld

12. oktober 2010

serinasmor

Laulund87 skriver:

Hvad med at møde en pædofil eller bare en syg person?

de kan også forkomme i børnehaven, i bussen, i skolen, i sfoen, til gymnastik osv ...

og ingen af disse ting har jeg da tænkt mig at holde hende fra .. det ville da være direkte synd !!!

jeg vil forsøge at gøre min datter så tryg ved verden som overhovedet muligt... dog uden at hun taler med fremmede når mor eller far ikke er med ...

Jeg håber da på at min datter som 9årig er et selvstændigt individ der er tryg ved at gå 300 meter alene hjem i et villakvarter kl 19 ...

hvordan ville du have det hvis det var en dreng ??

eller .. hvornår ville du lade din datter gå alene hjem 300 meter ... som 18årig .. 20årig .. 30årig

Anmeld

12. oktober 2010

wamse

Ja det ville jeg da absolut gør, hvis jeg altså er tryg ved ruten. Mine drenge har gjort det også. Jeg ville da aldrig kunne lære mine børn at håndtere verden, hvis de aldrig oplevede den. Hvornår skulle man så stoppe med at gå med dem? Teenagere risikerer vel også at blive overfaldet, så skulle man følge dem også? Jeg tror at man som forældre har et stort arbejde i at kunne slippe børnene mere og mere, så de på et tidspunkt magter at stå på egne ben. Det er i hvertfald en af mine fornemmeste opgaver som mor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.