9 årig gå alene hjem om aftenen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2010

JulieE

Znuzke skriver:

Ja, det synes jeg også er tankevækkende. Men jeg tænker at det skyldes at vi ved at vores børn i den alder sagtens kunne, at alle kammeraterne sagtens kunne, at skolens og klubbens arrangementer forudsatte at en 9 årig kunne gå 300 meter uden at holde mor i hånden. Og en 14-15 årig dreng som skal følges med mor - det holder jo ingen steder...

Jeg er selv enormt mørkeræd og ville hade at gå 300 meter i mørke, men jeg vil da for alt i verden forsøge at undgå at overføre den frygt til mine børn. De skal lære at passe på, ikke gå med fremmede og al den slags, men de skal da ikke lære at mørke er farligt.

Præcis!!! Der sker jo en stor udvikling når de begynder i skole og fremad, hvor de løsriver sig fra forældrene og bliver meget mere selvstændige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

Maja88

jeg har ikke stemt, for jeg ved ikke hvad jeg ville gøre.

Men har a selv gået hjem fra spejder. selv cyklet til at fra skole- cyklet i hallen(5km) og alt det inden en alder af 14.

så ville nok stemme ja, men ja kommer an på hvordan de har det med mørket. for hader selv mørke

Anmeld

13. oktober 2010

Tina&Laura

Jeg har stemt ja, men det ville komme meget an på hvordan min datter var som 9årig. 

Anmeld

13. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Tak for jeres svar...

Min datter er en meget fornuftig og samvittighedsfuld pige, så jeg er fuld af tillid til, at hun vil gå lige hjem. Og hun har selv foreslået det og føler sig tryg ved det, også selv om det er mørkt.

Puha, synes, at det er svært. At give slip. Ikke at have kontrollen. At stole på, at der de 100 meter, jeg ikke kan se (vejen svinger), ikke sker frygtelige ting. Og ikke overføre min angst for alt det, der kan ske, til hende.

Men ja, måske er det bedre, hvis hun cykler og har en mobiltelefon på sig! Vil nu stadig have vildt ondt i maven og tænke det værste, indtil hun er hjemme.

Anmeld

13. oktober 2010

Valle81

Anonym skriver:

Ville du lade din 9 årige datter gå alene hjem fra gymnastik (mellem kl. 19 og 19.30, dvs. når det er mørkt)? Det er i et villakvarter tæt på centrum i en mellemstor by. Hun skal gå cirka 300 meter. Hun vil gerne selv, men jeg er HØNEMOR!

Jeg har stemt blankt  - aner det simpelthen ikke - vil ikke kunne svare på det før jeg stod med min datter på 9 år:0)

Der er jo kæmpe forskel på børn.

jeg huske da selv at da jeg var 9 år gik vi da selv til og fra legepladserne der lå i villakvareret dag som aften - hmm - jeg ved det ikke helt:0)

Anmeld

13. oktober 2010

louise8723

Anonym skriver:

Tak for jeres svar...

Min datter er en meget fornuftig og samvittighedsfuld pige, så jeg er fuld af tillid til, at hun vil gå lige hjem. Og hun har selv foreslået det og føler sig tryg ved det, også selv om det er mørkt.

Puha, synes, at det er svært. At give slip. Ikke at have kontrollen. At stole på, at der de 100 meter, jeg ikke kan se (vejen svinger), ikke sker frygtelige ting. Og ikke overføre min angst for alt det, der kan ske, til hende.

Men ja, måske er det bedre, hvis hun cykler og har en mobiltelefon på sig! Vil nu stadig have vildt ondt i maven og tænke det værste, indtil hun er hjemme.

jaeh angst for at der sker vores børn noget er jo en byrde vi mødre må bære altid

men i den sidste ende gør du jo hvad der vil gavne din datter på længere sigt

Anmeld

13. oktober 2010

twinboys

Baagøe skriver:

Jeg har stemt nej, men kun fordi det er mørkt om vinteren. Så længe det er lyst, ville jeg ikke have nogen problemer med det

nemlig mine ord

Anmeld

13. oktober 2010

82Miraklet

Anonym skriver:

Tak for jeres svar...

Hvis der var mulighed for det, kunne man jo nu her det var mørkt altid gå hinanden i møde til en start.... Er der evt nogen fra gymnatik hun kan følges med ? Det er jo også en mulighed.... Men en mobiltelefon med en afsendt besked når man går er da også super, lige ind til den dag, hun glemmer at sende beskeden... og man går i panik fordi hun ikke har sendt nogen.. så omvendt der er både gode og dårlige ideer. men helt sikkert... når du selv kan se de sidste 100 meter så skal hun gå uden opsyn fra dig 200 meter... så jeg ville helt sikkert sige ja...

Og nu her det er mørkt ville det da være super hyggeligt at kunne gå hinanden i møde og lige snakke lidt sammen den sidste del af vejen hjem uden nogen anden familie...

Dagen skal komme hvor vores små pus skal klare smmå ting selv...  og jeg vil mene at din datter lyder til at hun er klar... Måske hun alliegvel trækker sig i land når hun har prøvet det nu her det er mørkt... man ved aldrig..

Knus og God fornøjelse med det...

Anmeld

13. oktober 2010

Lullaby

Da jeg gik i 3 klasse cyklede jeg hver dag 3 km til og fra skole. Også i bælragende mørke. Og når jeg besøgte min far, gik jeg hver gang den 1 kilometer fra bussen og hjem til ham og derefter videre til gågaden og kiggede efter ting osv. Frihed under ansvar synes jeg.

Anmeld

13. oktober 2010

Anonym

tingimor skriver:

Jeg vil helt klart give mit barn lov og 300 meter helt ærligt man må stole lidt på sin børn og vise dem at danmark ikke er et sted man behøver at gå rundt og føle sig bange i. evt stille sig ud ved vejen de første gange og kik efter hende/ham  til de selv er helt trygge ved det mørkt og koldt.

så en helt klart ja fra MIG

Helt enig.

Har en datter på 11 som selv cykler hjem fra aftenklub kl. 20 - 20.30 et par gange om ugen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.